Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
TIP
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
15 euro per 10.000 met een max van 50 euro t/m 70.000fenix4life schreef: ↑3 september 2025, 11:41Voor of na aankoopkosten?
Als ik het goed zij heeft bolero een 25 Euro kost per schijf van 10 000.
Duitse beurs (Frankfurt) 30 euro per 10.000 met een max. van 60 euro t/m 70.000
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Over enkele dagen komt het geld van onze termijnrekening terug vrij en we zijn op zoek naar alternatieven. Belfius biedt een obligatie aan voor 2 jaar en 6 maanden met een brutocoupon van 2,60% op jaarbasis. Interessant of zijn er betere alternatieven op dit moment?
Heb je ook geïnformeerd naar aankoopkosten, bewaarloon etc.? Netto 1,82% is goed, maar niet heel bijzonder.WouterV89 schreef: ↑3 september 2025, 19:26 Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Over enkele dagen komt het geld van onze termijnrekening terug vrij en we zijn op zoek naar alternatieven. Belfius biedt een obligatie aan voor 2 jaar en 6 maanden met een brutocoupon van 2,60% op jaarbasis. Interessant of zijn er betere alternatieven op dit moment?
Heb je er wat meer info over gehad?
En als de rente verder omhoog gaat, dan is het niet goed.
Persoonlijk heb ik momenteel liever iets op 6 mnd of echt max. 1 jaar.-
Je bedoelt de Note 'Belfius Financing Company (LU) Fixed Rate 2.60% 10/2025 – 04/2028' met ISIN BE6367244678 ?
Kenmerken:
Uitgiftedatum: 10 oktober 2025
Uitgifteprijs: 100%
Eindvervaldag: 10 april 2028
Terugbetalingsprijs: 100%
Bruto-opbrengst berekend op eindvervaldag: 2.60%
Alle kosten zijn inbegrepen in de uitgifteprijs, er is geen makelaarsloon van toepassing. Dus netto 1.82% (2.60% - 30% RV).
Goed voor mensen met een spaardersprofiel en geen beleggersprofiel. Gemakkelijk, zonder kosten en vooraf gekend rendement, kapitaalsgarantie en in te schrijven bij de vertrouwde bank. Niet interessant als beleggingsproduct.
Kenmerken:
Alle kosten zijn inbegrepen in de uitgifteprijs, er is geen makelaarsloon van toepassing. Dus netto 1.82% (2.60% - 30% RV).
Goed voor mensen met een spaardersprofiel en geen beleggersprofiel. Gemakkelijk, zonder kosten en vooraf gekend rendement, kapitaalsgarantie en in te schrijven bij de vertrouwde bank. Niet interessant als beleggingsproduct.
Nog rekening houden met meerwaardebelasting van 10 %. Het voorgestelde is een obligatie.
1.82 % min 10 %
1.82 % min 10 %
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, de meerwaarde van deze obligatie op eindvervaldag is 0 (100%-100%).
10%*0 = 0
10%*0 = 0

Vertrouwde bank.....SMHenryT schreef: ↑4 september 2025, 09:16 Je bedoelt de Note 'Belfius Financing Company (LU) Fixed Rate 2.60% 10/2025 – 04/2028' met ISIN BE6367244678 ?
Kenmerken:
Een fysieke afspraak met een gekende bankmedewerk(st)er in het bankkantoor die uitleg geeft over de beschikbare investeringsmogelijkheden, biedt voor sommigen (lees vooral senioren) meer vertrouwen, gemak en gemoedsrust dan zelf online beleggen.
Ik oordeel niet, ieder mag zijn eigen keuze maken.
Maar ofdat die uitleg van de 'vertrouwenspersoon' bij de bank ook correct of volledig zal zijn, dat betwijfel ik alleszins. Gisteren nog vernomen van een seniorenkoppel dat de bankmedewerker de staatsbon niet aanraad omdat hij geen vertrouwen meer heeft in de Belgische staat. Ik heb hen gezegd dat ik de staatsbon ook niet aanraad en de overheid ook niet volledig vertrouw, maar dat dit de verkeerde redenen zijn om niet in de staatsbon te investeren.
Ik oordeel niet, ieder mag zijn eigen keuze maken.
Maar ofdat die uitleg van de 'vertrouwenspersoon' bij de bank ook correct of volledig zal zijn, dat betwijfel ik alleszins. Gisteren nog vernomen van een seniorenkoppel dat de bankmedewerker de staatsbon niet aanraad omdat hij geen vertrouwen meer heeft in de Belgische staat. Ik heb hen gezegd dat ik de staatsbon ook niet aanraad en de overheid ook niet volledig vertrouw, maar dat dit de verkeerde redenen zijn om niet in de staatsbon te investeren.

Dat laatste zinnetje "bruto opbrengst berekend op eindvervaldag: 2,60%" stoort mij ook. D2,8%brutoat betekend letterlijk dat je na 2,5 jaar 2,60 procent bruto (= 1,82% netto krijgt). Oftewel een nettorente van 0,728% op jaarbasis.....JOKER247 schreef: ↑4 september 2025, 09:48Vertrouwde bank.....SMHenryT schreef: ↑4 september 2025, 09:16 Je bedoelt de Note 'Belfius Financing Company (LU) Fixed Rate 2.60% 10/2025 – 04/2028' met ISIN BE6367244678 ?
Kenmerken:
Dus geen 2,6% coupon 3 jaar jaar lang.
Coupon van 2.6 bruto PER JAAR. Ben klant bij Belfius
De enige manier om een meerwaarde te realiseren is door te verkopen voor vervaldatum. Maar wat de meerwaarde dan precies is, hangt af van de verkoopprijs die we niet kennen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ook obligatie op 6 jaar en 3 maanden aan 3.10 % bruto per jaar bij Belfius.