Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
TIP
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Idem D.B. voor 6 mnd of een jaar.
Ik vind dan 6 mnd. wat veiliger momenteel.
Bij ING geldt het alleen voor nieuw geld. Ik vind dat onbeschoft t.o.v. hun trouwe klanten. Dus geld overgeheveld naar D.B.
Maar goed, veel Belgen blijven uit gewoonte bij dezelfde bank hangen, dus het zal ze wel lukken.
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
D.B. ietsje meer over 1jaar, 2,15% bruto. 
Verschil vind ik niet de moeite.
Wie weet hoe de wereld er over een jaar uit ziet?
Kan je dan niet beter gewoon een spaarrekening bij Beobank openen? Momenteel nog 1,5% getrouwheid en 0,3% basisrente. Die 1,5 heb je dan sowieso voor een jaar en mogelijk nog wat extra van de basisrente. En het geld is steeds beschikbaar.
Rente wel enkel van toepassing vanaf 50k.
Kan.Vespa81 schreef: ↑Vandaag 20:58 Kan je dan niet beter gewoon een spaarrekening bij Beobank openen? Momenteel nog 1,5% getrouwheid en 0,3% basisrente. Die 1,5 heb je dan sowieso voor een jaar en mogelijk nog wat extra van de basisrente. En het geld is steeds beschikbaar.
Nadeel voor een groter bedrag: na de eerste 68.000 euro betaal je 15% over de rente en krijg je 1,53%. Dus als de 0,3% verdwijnt heb je boven de 68.000 nog maar 1,5% - 0,15% = 1,35% i.p.v. 1,47% op de termijn rekening en je zit er een jaar aan vast. Blijft die 0,3% dan krijg je 1,53%.
Het best is dus n.m.m.de eerste 68.000 bij Beobank op spaarrekening en de rest op termijnrekening van 2,10 of 2,15% à netto 1,47% op 6 mnd en 1,505% op 12 mnd.