Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Ik heb hen voorgesteld om in navolging van MeDirect de makelaarskost op ETF-orders (bij Re=Bel) gedurende 1 à 2 maand af te schaffen. Of zoals Bolero eerder al deed, een 'transactie-bonus' aan iedereen toe te kennenevita schreef: ↑26 augustus 2025, 00:45Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij Belfius. Er zou nu blijkbaar toch een speciale actie zijn/komen.tuinder666 schreef: ↑22 augustus 2025, 09:43 Evita, hou me gerust op de hoogte. Al vermoed ik dat er weinig interessants zal worden aangeboden, behalve misschien producten met buitensporige kosten in het voordeel van de bank.
Ik heb momenteel een termijnrekening van 3,8% die binnenkort afloopt.
Aan Belfius heb ik inmiddels duidelijk gemaakt dat ik geen behoefte heb aan hun verkooppraatjes. Toch kreeg ik recent nog een vrij opdringerig telefoontje om langs te komen, terwijl ik officieel al op opt-out sta. Op zijn minst opmerkelijk.
Ben benieuwd!

- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker
Re: Wat er eind augustus/begin september op het gebied van termijnrekeningen op stapel staat?
Zullen ze snel doen ... 

Make Spaargids " Great Again ! "
Ik heb mijn contactpersoon bij Belfius laten weten dat hij mij mag verwittigen enkel als er een speciale actie is/komt. In hun fondsen ben ik niet meer geïnteresseerd!weegschaal schreef: ↑26 augustus 2025, 00:53Volgende week vrijdag is het momentum weer gepasseerd dat je kan inschrijven voor de staatsbon dus ik zou er niet veel van verwachten.
Tenzij je meer risico wil, dan liggen de rendementen altijd wat hoger maar dit is op eigen risico met een exploderende beurs en vastgoed dat tegenwoordig amper nog te betalen valt maar een termijnrekening of staatsbon gaan ze je waarschijnlijk niet aanbieden.
Je mag ons op de hoogte houden.evita schreef: ↑26 augustus 2025, 09:31Ik heb mijn contactpersoon bij Belfius laten weten dat hij mij mag verwittigen enkel als er een speciale actie is/komt. In hun fondsen ben ik niet meer geïnteresseerd!weegschaal schreef: ↑26 augustus 2025, 00:53
Volgende week vrijdag is het momentum weer gepasseerd dat je kan inschrijven voor de staatsbon dus ik zou er niet veel van verwachten.
Tenzij je meer risico wil, dan liggen de rendementen altijd wat hoger maar dit is op eigen risico met een exploderende beurs en vastgoed dat tegenwoordig amper nog te betalen valt maar een termijnrekening of staatsbon gaan ze je waarschijnlijk niet aanbieden.
Ik vermoed dat het een Callable zal zijn.
Kunt u uitleg geven over die Reynderstaks van 30%?
Er is nogal wat onduidelijkheid over waarop de meerwaardebelasting berekend wordt.
Ene versie is;op verschil tussen emissieprijs en afkoopprijs en iemand anders zegt:op verschil tussen aankoopprijs en afkoopprijs!
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals het plan nu is, is het beide.jos48 schreef: ↑26 augustus 2025, 09:41Kunt u uitleg geven over die Reynderstaks van 30%?
Er is nogal wat onduidelijkheid over waarop de meerwaardebelasting berekend wordt.
Ene versie is;op verschil tussen emissieprijs en afkoopprijs en iemand anders zegt:op verschil tussen aankoopprijs en afkoopprijs!
Je betaalt 30% Reynderstaks op het verschil tussen uitgifteprijs en terugbetalingsprijs (proportioneel hoe lang je de obligatie hebt gehad tov de totale looptijd van de obligatie).
En je betaalt 10% op het verschil tussen aankoopprijs (of de prijs op 31/12/2025 als deze prijs hoger is dan de aankoopprijs en je de obligatie voor 31/12/2025 hebt aangekocht) en verkoopprijs. Voor deze taks van 10% is er een jaarlijkse vrijstelling.
Wettelijk is er de vraag of dit kan (iets 2 keer belasten). Daarom moet tegelijk de wet op de Reynderstaks misschien aangepast worden.
Dat is allemaal nog onduidelijk. Het is pas wanneer het in een wettekst staat, dat we precies gaan weten hoe het zal zijn.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
De ROVERHEID trekt er zich niets van aan, of iets al dan niet wettelijk is.
Pakken wat ze kunnen stelen van de mensen.
Een rechtbank kan nadien eventueel wel de wettelijkheid onderzoeken.
Pakken wat ze kunnen stelen van de mensen.
Een rechtbank kan nadien eventueel wel de wettelijkheid onderzoeken.
Hartelijk dank voor uw DUIDELIJKE uitleg.KleineSpaarder schreef: ↑26 augustus 2025, 10:00Zoals het plan nu is, is het beide.jos48 schreef: ↑26 augustus 2025, 09:41
Kunt u uitleg geven over die Reynderstaks van 30%?
Je betaalt 30% Reynderstaks op het verschil tussen uitgifteprijs en terugbetalingsprijs (proportioneel hoe lang je de obligatie hebt gehad tov de totale looptijd van de obligatie).
En je betaalt 10% op het verschil tussen aankoopprijs (of de prijs op 31/12/2025 als deze prijs hoger is dan de aankoopprijs en je de obligatie voor 31/12/2025 hebt aangekocht) en verkoopprijs. Voor deze taks van 10% is er een jaarlijkse vrijstelling.
Wettelijk is er de vraag of dit kan (iets 2 keer belasten). Daarom moet tegelijk de wet op de Reynderstaks misschien aangepast worden.
Dat is allemaal nog onduidelijk. Het is pas wanneer het in een wettekst staat, dat we precies gaan weten hoe het zal zijn.
We zullen maar wachten tot Bart de Romein en zijn bende een duidelijke uitleg geven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk vind ik het raar dat de teksten van wat afgesproken werd, nog niet gelekt zijn; ook al willen ze er eerst een advies van de Raad van State over.
Bij Crelan komt deze erdoor:
Société Générale Fixed tot Floating CMS Linked CouponNote 09-2029
Looptijd van 4 jaar
2 vaste coupons van 2,75% bruto
Gezien de huidige dalende rente is dit een niet te versmaden aanbod
2 variabele coupons bestaande uit 200% van het verschil tussen de rente op 5 jaar en 30 jaar met een minimum van 1% bruto en een maximum van 5% bruto
Lijkt dit interessant te zijn?
Looptijd van 4 jaar
2 variabele coupons bestaande uit 200% van het verschil tussen de rente op 5 jaar en 30 jaar met een minimum van 1% bruto en een maximum van 5% bruto
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Deze specifieke heb ik niet gevonden. Maar wel een soortgelijke basisprospectus bij Crelan van SG van eerder dit jaar.AD_Kor schreef: ↑27 augustus 2025, 10:37 Bij Crelan komt deze erdoor:
Looptijd van 4 jaar
De prospectus is meer dan 700 bladzijden. Die moet je allemaal lezen als je wilt weten wat je koopt.
Als ze 700 bladzijden nodig hebben, zou ik het niet doen.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
Ik zou er niet in trappen.AD_Kor schreef: ↑27 augustus 2025, 10:37 Bij Crelan komt deze erdoor:
Looptijd van 4 jaar
Wat ze in feite zeggen is: 2x 2,75% en 2x 1% bruto in 4 jaar. Dat is 1,31% netto p.j. En wat zijn de kosten en bewaarloon?
Dan beter 0% coupon obligaties met 1,7% tot 1,9% netto!
En waarom niet kiezen voor een TAK 21 die 2,70% bruto geeft en 8 jaar aanhouden?