Wat met KBC Ifima NV ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wat met KBC Ifima NV ?
KBC heeft mij een defensieve belegging aangeraden.
XS0446553140 - EUR / 5 jaar / 4,45 % - uitgifte: 101,39 % - redement: 4,14 %
Wat is jullie idee hierover ? Interessant ? Is wel van het achtergestelde type. Wat is de firma achter Ifima ?
Wat is jullie idee hierover ? Interessant ? Is wel van het achtergestelde type. Wat is de firma achter Ifima ?
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Wat met KBC Ifima NV ?
Is iets hoger dan de termijnrekeningen en kasbons op 5 jaar. Maar 5 jaar vind ik wat lang...
Dit is de uitleg die KBC geeft:
'Op de doorlopende KBC Ifima-uitgiften kan men continu inschrijven. Daarnaast brengt de KBC Internationale Financieringsmaatschappij (KBC Ifima NV) op regelmatige tijdstippen ook andere emissies (zowel private als publieke) op de markt.
Deze emissies worden uitgegeven op basis van het EMTN-programma. EMTN staat voor Euro Medium Term Note. Het EMTN-programma is dus geen uitgifte op zich, maar vormt een kader waarbinnen individuele obligaties worden uitgegeven.
Alle obligaties uitgegeven onder het EMTN-programma zijn voor 100% gewaarborgd door KBC Bank. '
Dit is de uitleg die KBC geeft:
'Op de doorlopende KBC Ifima-uitgiften kan men continu inschrijven. Daarnaast brengt de KBC Internationale Financieringsmaatschappij (KBC Ifima NV) op regelmatige tijdstippen ook andere emissies (zowel private als publieke) op de markt.
Deze emissies worden uitgegeven op basis van het EMTN-programma. EMTN staat voor Euro Medium Term Note. Het EMTN-programma is dus geen uitgifte op zich, maar vormt een kader waarbinnen individuele obligaties worden uitgegeven.
Alle obligaties uitgegeven onder het EMTN-programma zijn voor 100% gewaarborgd door KBC Bank. '
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan je wel de vraag stellen of men een achtergestelde obligatie in de financiele sector nog als "defensief" kan beschouwen. En dat zeg ik niet zozeer wegens de kans op faillisement.
Wel kan de waarde van dergelijke obligaties op de secundaire markt sterk dalen indien er terug slecht nieuws voor de banksector komt, en als je dan toch je geld vroegtijdig nodig hebt, zou je kunnen vaststellen dat je maar 80% of 90% van je geld terugkrijgt.
Enkel dus doen indien je 110% zeker weet dat je het geld 5 jaar niet nodig zal hebben.
Als alternatief zijn er voldoende obligatiefondsen met minder risico en een couponrendement van > 5%.
Wel kan de waarde van dergelijke obligaties op de secundaire markt sterk dalen indien er terug slecht nieuws voor de banksector komt, en als je dan toch je geld vroegtijdig nodig hebt, zou je kunnen vaststellen dat je maar 80% of 90% van je geld terugkrijgt.
Enkel dus doen indien je 110% zeker weet dat je het geld 5 jaar niet nodig zal hebben.
Als alternatief zijn er voldoende obligatiefondsen met minder risico en een couponrendement van > 5%.
Kan iemand me aub uitleggen hoe je in godsnaam met een bruto-rendement van 4.45% en een uitgifteprijs boven pari aan een netto-rendement van 4.14% komt ??StevenDS001 schreef: KBC heeft mij een defensieve belegging aangeraden.
( kom eerder iets van een +/- 3.77% uit )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
niemand heeft gezegd dat die 4,14 NETTO rendement is he.Maar op het eerste zicht en rap uit het hoofd geteld gaat die 4,14 wel de bruto yield voor belastingen zijn (rekening houdend met de uitgifteprijs dus)cp1234 schreef:Kan iemand me aub uitleggen hoe je in godsnaam met een bruto-rendement van 4.45% en een uitgifteprijs boven pari aan een netto-rendement van 4.14% komt ??StevenDS001 schreef: KBC heeft mij een defensieve belegging aangeraden.
Enjoy the party, but dance near the door
Ok, bedankt, dan ziet het netto-rendement er dus nog slechter uit. Een echte kbc-aanrader dus.disterminator schreef:niemand heeft gezegd dat die 4,14 NETTO rendement is he.Maar op het eerste zicht en rap uit het hoofd geteld gaat die 4,14 wel de bruto yield voor belastingen zijn (rekening houdend met de uitgifteprijs dus)cp1234 schreef:
Kan iemand me aub uitleggen hoe je in godsnaam met een bruto-rendement van 4.45% en een uitgifteprijs boven pari aan een netto-rendement van 4.14% komt ??
Geld verdienen doe je door te werken.