Wat te doen met onze spaarcenten? Aankoop vastgoed?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat te doen met onze spaarcenten? Aankoop vastgoed?
+1
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb je kinderen? Dan is die investering nog te verantwoorden omdat de kinderen later zullen erven. Anders zet je al je geld vast in een hoop bakstenen, je sterft en niemand heeft er nog iets aan behalve de Staat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als mensen in een dergelijke situatie zich geen tweede verblijf kunnen permitteren, wie dan wel ? En stel dat ze het na 10 jaar beu of de kosten te hoog vinden, of wat dan ook, dan verkopen ze het toch gewoon.B7H4long schreef: ↑9 mei 2021, 20:22Een paar jaar voor je pensioen nog een lening een huis aankopen en daar essentieel alle spaarcenten insteken, en daarenboven nog een lening aangaan, die je nog lange tijd ( 20j? en dus tot aan je 80j ?) .
Zelfs met een groepsverzekering en een heel goed pensioen lijkt er toch niet veel reserve.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.