Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Wat te doen met spaargeld?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
patrick1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer patrick1
Verstuur privébericht

Re: Wat te doen met spaargeld?

• Citeer

Bericht door patrick1 » 17 juli 2017, 11:24

Waarom switch je niet naar Beo bank step up spaarrekening. 0.20% + 1% op jaarbasis. Die 1 % is een jaar lang gegarandeerd. Wel maximaal 750 € per maand per persoon.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 17 juli 2017, 12:09

Nefertari schreef: ↑17 juli 2017, 10:29 TO Arnold laat schrijft in de laatste paragraaf het onderstaande; dus mag er aangenomen worden dat ze geen 50+ zijn. ;)
Misschien dat we binnen de 5 jaar wel een nieuwe wagen (normaal gezien zal dat wel een goede occasie worden) nodig hebben en dat we aan kinderen beginnen.
Idd, over gelezen.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 17 juli 2017, 12:12

patrick1 schreef: ↑17 juli 2017, 11:24 Waarom switch je niet naar Beo bank step up spaarrekening. 0.20% + 1% op jaarbasis. Die 1 % is een jaar lang gegarandeerd. Wel maximaal 750 € per maand per persoon.
Goede tip waar ik zelf ook iets aan heb. Kunnen we dus al even 2500€ per maand kwijt aan een iets hogere intrest.

spaarfrits
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spaarfrits
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spaarfrits » 17 juli 2017, 12:59

anonymous schreef: ↑17 juli 2017, 08:35
bertVW schreef: ↑17 juli 2017, 07:35 @ anonymous, interessante info die je hier geeft. Dus als je van plan bent om nog te veranderen van woning, dan is het beter om de looptijd in te korten? Waarom en op welke manier heeft dit dan invloed om de leningkosten?
Bert, een fictief voorbeeld:
Stel je hebt een lening waar je nog een openstaand kapitaal van 100.000 € hebt. Rentevoet is 2% en je hebt nog 20 jaar te gaan. Je betaalt nu 506.75€ per maand af.
Je hebt 50.000€ spaargeld waarmee je je lening kan inkorten.

Optie1:
Je betaalt 50.000€ af en verlaagt het maandbedrag. Er komt 250€ wederbeleggingskosten bij.
Maar de intresten die je tot het einde van je lening moet betalen zakken van 21.112€ naar 10.608€.
Je maandelijkse aflossing bedraagt nog maar 253.64€

Optie2:
Je betaalt die 50.000€ af en verlaagt de looptijd. Er komt nog steeds 250€ wederbeleggingskosten bij.
De looptijd gaat naar 9 jaar en 2 maand. Je maandelijkse afbetaling blijft gelijk.
Maar hierdoor verlagen de intresten die je nog moet betalen naar 4.790 €

In dit 2de geval, betaal je dus veel minder leningkosten (intresten) tot het einde van je lening.
Maar je verliest wel een dikke 10 jaar aan belastingsaftrek.

Dus vandaar:
* Als je plant om er nog minstens 20 jaar te blijven wonen, dan ga je beter voor optie1. Of je moest overwegen om aan langetermijnsparen te doen na afloop van de lening. Dan krijg je ook belastingsvoordeel.
* Als je zegt "Ik blijf hier maximum 10 jaar wonen, want dan zouden we kinderen plannen en dan moeten we iets groter zoeken", dan heb je voordeel bij optie2.

Beetje duidelijk?
+1
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg

woodpeckerbird
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer woodpeckerbird
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door woodpeckerbird » 17 juli 2017, 14:53

Hogere interesten met die step up? Niet vergeten om bij afhalen ook telkens maandelijks die kleine bedragen te doen en niet ineens heel groot want dan verlies je de getrouwheidspremie die je pas krijgt na 1 jaar (dus elke maand) is een kwestie van goed programmeren.

Arnold
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Arnold
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Arnold » 17 juli 2017, 20:09

Alvast bedankt aan de mensen met een positieve reactie!

Om nog wat meer duiding te geven: ik word 27 jaar, mijn vriendin is er nu 25.

Ik heb via spaargids eens de berekening gemaakt. Als we elke maand €500 (het maximum bij DB, 750 bij Beobank) aan de huidige rentevoeten, en dit voor een periode van 5 jaar, dan zou ons dat bij DB €886 netto opbrengen en bij Beobank €786 (tegenover €195 bij Nagelmackers volgens de huidige tarieven). Welke keuze is volgens jullie dan het best? Bij DB is de basisrente hoger, maar die zal vermoedelijk sneller zakken dan de hoge getrouwheidspremie bij Beobank? Stel dat we het geld plotseling wel nodig zouden hebben (je weet maar nooit), dan zouden we ons wel nadeel doen vanwege de getrouwheidspremie bij Beobank, denk ik dan...

Normaal gezien is dit wel de woning waar we nog redelijk wat dagen zullen slijten. Halfopen bebouwing met tuin, dus hier kan perfect nog een kind opgroeien. Het huis dat we gekocht hebben is ook nog maar 19 jaar. We wonen op een rustige wijk op 100m van mijn ouders en op 2.5km van mijn vriendin haar ouders. Beter konden we het op dat vlak eigenlijk niet treffen.

Een deel van het woonkrediet aflossen lijkt ook zeker geen slecht idee, maar dan zouden we hierover ook zeker eens de mening vragen aan onze bankier. Momenteel doen we allebei aan pensioensparen en langetermijnsparen hebben we, vanwege de lening, stop gezet. Dus dat zouden we dan eventueel weer kunnen hervatten.

Zou de piste 'vastgoed' een eventuele optie zijn? Rustig uitkijken naar een deftig appartementje hier bij ons in de stad, om dat dan te verhuren? Het is iets wat we overwegen, alleen hebben we wat schrik voor de rompslomp en dergelijke die daarbij dan komt kijken.

Voor de mensen die trouwens mijn rekening willen maken over vaste kosten en dergelijke, ik zal deze voor jullie maken:
Ik ben in mijn 2e jaar LO gestopt, vlak voor mijn examens in januari. Op donderdag beslist om er mee te kappen en op maandag al gaan werken in de fabriek waar ik altijd vakantiejob deed en mijn vader ook werkt. Ben ik gek? Waarschijnlijk wel.. Maar tot op dit moment heb ik er nog geen seconde spijt van gehad. Had ik mijn studies niet gestopt, dan had ik waarschijnlijk onvoldoende spaargeld om het huis te kopen dat we nu hebben. Ik ken ook nog mensen uit mijn zelfde jaar die hun studies LO wel hebben afgewerkt: ééntje werkt in de Colruyt nu, een andere zoekt nog steeds vast werk, nog een andere is nog iets extra gaan studeren om makkelijker aan werk te geraken,...
Ik ben ook altijd al een goede spaarder geweest. Toen ik als kind bv 50 frank kreeg om een snoepje of wat dan ook te gaan kopen, dan vloog dat bij mij gewoon in de spaarpot. En dat was niet opgedrongen door mijn ouders ofzo, ik deed dat gewoon uit mezelf.

En ik ben zelf van het principe: wat ik verdien als ik 50 jaar ben, maakt mij geen zak uit. Als ik dan nog keihard moet werken voor het geld, dan heb ik in mijn leven iets fout gedaan. Het is vooral nu dat ik het geld nodig heb.

Om eerlijk te zijn, we krijgen ook wel veel hulp van onze ouders. Van mijn ouders krijgen we bv elke maand nog 100 euro op onze rekening (niet dat ik dat al krijg van bij mijn geboorte, moesten sommigen dat denken). Ik werk in ploegen en mijn vriendin heeft vrij onregelmatige uren, dus het kan zijn dat ik 3 keer per week bij mijn ouders ga eten en dat ze dan meekoken voor mijn vriendin, dat zij enkel nog hoeft op te warmen. Onze ouders zijn ook van mening dat ze ons liever nu het geld toestoppen dan dat ze het binnen x-aantal jaar aan de staat moeten geven.

Verder onze vaste kosten: 68 euro voor telefonie, internet en tv. 65 euro voor elektriciteit, per 3 maand 35 euro voor water (alles is hier op regenwater, behalve het water voor de afwas / vorig jaar hebben we zelfs nog een groot deel terug gekregen op het einde van het jaar). Brandstof valt vrij goed mee: ik rij met mijn vader mee naar het werk en mijn vriendin werkt op 3km van hier. Bij goed weer gaat ze vaak met de fiets, dus kan het soms zijn dat de auto 5 dagen op rij onaangeroerd op de oprit blijft staan. We hebben ook allebei geen dure smartphone. Mijn gsm is bv 7 jaar oud (Samsung Chat 3350). Dat spel heeft mij 7 jaar geleden €100 gekost en het is misschien wel de beste koop van mijn leven geweest. Batterij werkt nog steeds beperkt en ik kan er mee bellen, sms'n en op Facebook. Meer heb ik niet nodig, want het is niet dat ik me gelukkiger zou voelen als ik Candy Crush op mijn gsm zou kunnen spelen.

Wat hobby's betreft: voetbal is een grote passie van mij, en ik maak deel uit van de technische staf in een club in 1e Provinciale. Mijn hobby levert mij dus eigenlijk nog een mooi zakcentje op. Verder ben ik gelukkig als ik eens met de koersfiets kan gaan rijden, toertje gaan lopen, af en toe eens een concertje meepikken, gewoon rustig een boek lezen of wat in de tuin werken. Misschien niet de meest spannende hobby's, maar dat hoeft voor ons ook niet.

spaarfrits
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spaarfrits
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spaarfrits » 17 juli 2017, 21:09

Arnold schreef: ↑17 juli 2017, 20:09 Ik heb via spaargids eens de berekening gemaakt. Als we elke maand €500 (het maximum bij DB, 750 bij Beobank) aan de huidige rentevoeten, en dit voor een periode van 5 jaar, dan zou ons dat bij DB €886 netto opbrengen en bij Beobank €786 (tegenover €195 bij Nagelmackers volgens de huidige tarieven). Welke keuze is volgens jullie dan het best?
Het probleem is dat je van niets kunt zeker zijn de laatste jaren. Ik heb al veel 'stunt' % gezien. Kbc was daar volgens mij mee begonnen met dat beperkt bedrag per maand maar ik vind er niets meer van terug.

Dan had je de bpost bank Ritmo spaarrekening, ondertussen 0,4%

DB zit met wat problemen dus proberen ze op die manier geld te lokken. Kom een jaar later kijken en ze zullen wel onderaan het lijstje staan. De enige spaar rekening die ik weet dat de laatste 4 jaar bij de hoogste blijft is de MeDirect ME3 Spaarrekening.

Off topic. WTF Ter zijn ondertussen in de 34 spaarrekeningen die 0.11% aanbieden!

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 17 juli 2017, 21:47

spaarfrits schreef: ↑17 juli 2017, 21:09
Arnold schreef: ↑17 juli 2017, 20:09 Ik heb via spaargids eens de berekening gemaakt. Als we elke maand €500 (het maximum bij DB, 750 bij Beobank) aan de huidige rentevoeten, en dit voor een periode van 5 jaar, dan zou ons dat bij DB €886 netto opbrengen en bij Beobank €786 (tegenover €195 bij Nagelmackers volgens de huidige tarieven). Welke keuze is volgens jullie dan het best?
Het probleem is dat je van niets kunt zeker zijn de laatste jaren. Ik heb al veel 'stunt' % gezien. Kbc was daar volgens mij mee begonnen met dat beperkt bedrag per maand maar ik vind er niets meer van terug.

Dan had je de bpost bank Ritmo spaarrekening, ondertussen 0,4%

DB zit met wat problemen dus proberen ze op die manier geld te lokken. Kom een jaar later kijken en ze zullen wel onderaan het lijstje staan. De enige spaar rekening die ik weet dat de laatste 4 jaar bij de hoogste blijft is de MeDirect ME3 Spaarrekening.

Off topic. WTF Ter zijn ondertussen in de 34 spaarrekeningen die 0.11% aanbieden!
bedoel je van kbc niet start 2 save?
Dat heb ik nog maar is voor nieuwe klanten afgeschaft.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 17 juli 2017, 23:36

Welke keuze is volgens jullie dan het best? Bij DB is de basisrente hoger, maar die zal vermoedelijk sneller zakken dan de hoge getrouwheidspremie bij Beobank? Stel dat we het geld plotseling wel nodig zouden hebben (je weet maar nooit), dan zouden we ons wel nadeel doen vanwege de getrouwheidspremie bij Beobank, denk ik dan...
Gewoon spreiden.
Het geld dat je denkt ooit nodig te hebben binnen een jaar zet je op de DB rekening.
Het geld waar je bijna zeker van bent dat je het een jaar kan missen zet je bij Beobank (of vergelijkbaar).
Het geld dat je enkele jaren kan missen investeer je in iets anders.
Zo doen wij het hier ook.

En er is niets mis met je vaste kosten. Buiten de waterrekening (daar kan ik je niet in kloppen, laatste jaarverbruik was 53m³ ) vind ik je andere vaste kosten zelfs nog aan de hoge kant. ;D

spaarfrits
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer spaarfrits
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door spaarfrits » 18 juli 2017, 06:45

boonpwnz schreef: ↑17 juli 2017, 21:47
spaarfrits schreef: ↑17 juli 2017, 21:09 Het probleem is dat je van niets kunt zeker zijn de laatste jaren. Ik heb al veel 'stunt' % gezien. Kbc was daar volgens mij mee begonnen met dat beperkt bedrag per maand maar ik vind er niets meer van terug.
bedoel je van kbc niet start 2 save?
Dat heb ik nog maar is voor nieuwe klanten afgeschaft.
Klopt https://www.spaargids.be/sparen/kbc-start2save.html

Op de grafiek zie je dat ze mooi meededen tssn 2014-2016 met een interessante rente. Dan is de strategie veranderd naar onderaan het pak.

Je kan wel speculeren met een spaarboekje dat je 800€ gaat hebben op 5jr maar dit is echt onvoorspelbaar. Je kan dan beter speculeren hoeveel je kwijt bent aan inflatie op die 5 jr. Gemiddelde inflatie momenteel 2.27%.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 18 juli 2017, 06:50

spaarfrits schreef: ↑17 juli 2017, 06:50
B7H4zlong schreef: ↑16 juli 2017, 20:41 1- Hebben jullie geld opzij gezet voor noodgevallen?
Euh ze hebben 60 000, geen frankskes.
En hoeveel hebben ze hiervan opzij gezet voor noodgevallen?
Hoeveel reserve ze hiervan voor grote doelen in korte/middellange termijn?
En hoeveel wensen ze riskeren voor lange termijn?

Elk van deze doelen vereist een ander investerings strategy.
Aandelen en andere risicovolle manieren zijn enkel geschikt voor lange termijn?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

26 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy