wat verwachten jullie wat de beurs zal doen.
TIP
wat verwachten jullie wat de beurs zal doen.
Ik ben wel benieuwd naar deze peiling 

-
- VIP member
- Contacteer:
Re: wat verwachten jullie wat de beurs zal doen.
Beste Jintro, kun je wat preciezer zijn ? Wat de beurs zal doen binnen 1 maand, binnen 1 jaar ... ? Welke beurs ?Jintro schreef:Ik ben wel benieuwd naar deze peiling
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn al enkele artikels verschenen dat men opnieuw een crisis verwacht of dit klopt is voor mij een groot ?
Vandaar dat ik jullie mening eens wou weten wat jullie verwachten van de beurs begin 2016.
Welke beurs? Laten we het houden op de meest courante indexen (bel 20, Nasdaq,...)
Vandaar dat ik jullie mening eens wou weten wat jullie verwachten van de beurs begin 2016.
Welke beurs? Laten we het houden op de meest courante indexen (bel 20, Nasdaq,...)
Beurs blijft stijgen, zeker in Europa want de goedkope olie en de stijgende economie doet de aandelen omhoog gaan.
De boel zal crashen in China en het Midden-Oosten, maar die hebben al jaren en jaren een veel te grote groei/uitgaven om dit te kunnen volhouden.
Olie is er volop en zal de komende 20 jaar enkel goedkoper worden, dit omdat de OPEC alle controle verloren is, de landen vechten nu om hun economie op peil te houden en pompen massaal olie.
Ik ben er gerust op, we gaan nog lang blijven stijgen, zeker de eerste 10 jaar.
De boel zal crashen in China en het Midden-Oosten, maar die hebben al jaren en jaren een veel te grote groei/uitgaven om dit te kunnen volhouden.
Olie is er volop en zal de komende 20 jaar enkel goedkoper worden, dit omdat de OPEC alle controle verloren is, de landen vechten nu om hun economie op peil te houden en pompen massaal olie.
Ik ben er gerust op, we gaan nog lang blijven stijgen, zeker de eerste 10 jaar.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hebben ze dat dan de laatste 6 maanden gedaan? Want dan is de prijs van de olie toch écht wel serieus gedaald.
De meeste Europese beurzen staan nog ferm in de min tov 6 maanden geleden.
Bovendien gaat dit extra druk zetten op de overheden die extra belastingen gaan moeten uitvinden. Want een belasting op energie brengt minder op als de energieprijs daalt, maw... véél minder in de kassa.
De meeste Europese beurzen staan nog ferm in de min tov 6 maanden geleden.

Bovendien gaat dit extra druk zetten op de overheden die extra belastingen gaan moeten uitvinden. Want een belasting op energie brengt minder op als de energieprijs daalt, maw... véél minder in de kassa.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik ben volledig uit de aandelen gestapt. Zit nog wel in kortlopende, hoogrentende obligaties.
Lange termijn beleggen is er hier niet meer bij.
Lange termijn beleggen is er hier niet meer bij.
Voor mij waren de voorbije dagen beurs-solden!
Ik wachtte al maanden op een deftige terugval.
Vandaag kreeg ik de laagste dagkoers voor Engie (15 euro). Ik ben nimmer gehaast meer en zet lage prijzen voor een langere periode vast.
Ik kies wel aandelen die gekend zijn voor hun mooie dividenden.
Heb er nog een ordertje lopen van 14,97 euro. We zullen wel zien.
Ik wachtte al maanden op een deftige terugval.
Vandaag kreeg ik de laagste dagkoers voor Engie (15 euro). Ik ben nimmer gehaast meer en zet lage prijzen voor een langere periode vast.
Ik kies wel aandelen die gekend zijn voor hun mooie dividenden.
Heb er nog een ordertje lopen van 14,97 euro. We zullen wel zien.
Wat we verwachten dat de beurs gaat doen is volstrekt irrelevant. Wat van belang is, is wat de beurs werkelijk gaat doen. En wat die werkelijk gaat doen, dat weet niemand (en al helemaal niet degenen die beweren het wel te weten).
Persoonlijk denk ik dat ze nog wat gaat dalen, en 2016 ook negatief gaat afsluiten, maar ik verwacht geen crash.
Daling is in mijn ogen ook niet echt terecht.
Daling is in mijn ogen ook niet echt terecht.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- VIP member
- Contacteer:
Daar hebben ze het kliksysteem voor. Ik heb de nafte niet zien halveren hoor aan de pomp.Spruitekop schreef:Hebben ze dat dan de laatste 6 maanden gedaan? Want dan is de prijs van de olie toch écht wel serieus gedaald.
De meeste Europese beurzen staan nog ferm in de min tov 6 maanden geleden.![]()
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe de Belzieke roverheid zijn burgers uitperst qua brandstof kan je hier terugvinden.reppiepeppie schreef:Daar hebben ze het kliksysteem voor. Ik heb de nafte niet zien halveren hoor aan de pomp.
Toestand vandaag:
Benzine 95 octaan: €1.29/liter waarvan maar liefst €0.8533 geïnd wordt voor de staat. De zo vaak verguisde oliesjeiks en oliemaatschappijen moeten het stellen met een habbekrats van €0.43/liter. En daarvoor moeten ze oa nog de olie bovenhalen, vervoeren & raffineren. De staat daarentegen houdt gewoon zijn handje omhoog...

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
iedereen is de staat en de staatsschuld is onze schuld.CarpeNoctem schreef:Hoe de Belzieke roverheid zijn burgers uitperst qua brandstof kan je hier terugvinden.reppiepeppie schreef:Daar hebben ze het kliksysteem voor. Ik heb de nafte niet zien halveren hoor aan de pomp.
Toestand vandaag:
Benzine 95 octaan: €1.29/liter waarvan maar liefst €0.8533 geïnd wordt voor de staat. De zo vaak verguisde oliesjeiks en oliemaatschappijen moeten het stellen met een habbekrats van €0.43/liter. En daarvoor moeten ze oa nog de olie bovenhalen, vervoeren & raffineren. De staat daarentegen houdt gewoon zijn handje omhoog...
-
- VIP member
- Contacteer:
Algemeen wordt toch verwacht dat in 2016 de motor van de beurs niet de economie maar de geopolitiek zal zijn, en daar is het hommeles ...
Toeval:
Lees vlak nadien in De Tijd: 'De Europese Commissie vreest dat de nieuwe wetten de rechtsstaat en de democratie in Polen ondermijnen. Het is de eerste keer in de Europese geschiedenis dat een dergelijk onderzoek plaatsvindt.
Oei oei oei democratie ?? Met Assad is het ook zo begonnen. Hij wou evenmin naar de pijpen van Nonkel Sam dansen. Donald Tusk, die wist tenminste wat de wensen van zijn oom Dagobert waren. We gaan nog wat beleven !
Toeval:
Lees vlak nadien in De Tijd: 'De Europese Commissie vreest dat de nieuwe wetten de rechtsstaat en de democratie in Polen ondermijnen. Het is de eerste keer in de Europese geschiedenis dat een dergelijk onderzoek plaatsvindt.
Oei oei oei democratie ?? Met Assad is het ook zo begonnen. Hij wou evenmin naar de pijpen van Nonkel Sam dansen. Donald Tusk, die wist tenminste wat de wensen van zijn oom Dagobert waren. We gaan nog wat beleven !
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 13 januari 2016, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Voor diesel wel maar daar is een achterpoort voor 'professionele diesel'.reppiepeppie schreef:Daar hebben ze het kliksysteem voor. Ik heb de nafte niet zien halveren hoor aan de pomp.
In principe moeten de bedrijven (bedrijfseconomie -> waar het in dit topic toch over gaat) daarbij voordeel moeten hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Inderdaad, en daarom zou ik graag eens een cirkelgrafiek zien met de huidige samenstelling? Welk deel van de koek gaat naar wie?reppiepeppie schreef:Daar hebben ze het kliksysteem voor. Ik heb de nafte niet zien halveren hoor aan de pomp.Spruitekop schreef:Hebben ze dat dan de laatste 6 maanden gedaan? Want dan is de prijs van de olie toch écht wel serieus gedaald.
De meeste Europese beurzen staan nog ferm in de min tov 6 maanden geleden.![]()
Als je de prijs doortrekt zou benzine nu 0,60 euro/liter moeten kosten en diesel 0,50 euro/liter.