Wat zijn aanvaardbare belastingen?
Re: Wat zijn aanvaardbare belastingen?
Gewoon kindergeld afschaffen is al wel voldoende. Al de rest is niet realistisch wegens te veel tegenstand, dus dat is tijdverlies naar mijn mening.
Wat een weelde hier in Belgie ,rijden allemaal met dikke auto's ,staat is arm en bevolking schattigrijk tegenover andere landen en maar zagen dat ze belastingen moeten betalen.Jullie moesten jullie schamen dat je belastingen moet betalen.We krijgen ook veel terug ook bij ziekte enzovoort,,.Denk eerst eens na als het wel waar is dat de belastingen te hoog zijn.foopah schreef: ↑20 november 2020, 07:56Ik werk hard om die bonus te verdienen, die is deel van het loonpakket dat ik onderhandeld heb en dus recht op heb, is trouwens afhankelijk van effectief behaalde resultaten en kan even goed nul zijn. Slaat uiteraard nergens op om te pleiten om die af te schaffen. De overheid verdient trouwens een aardige duit aan mijn bonussen.
Lijkt me vrij onvoorstelbaar om in een land met quasi de hoogste belastingen ter wereld te beweren dat het probleem te weinig inkomsten is. Het probleem zijn de te hoge uitgaven, dus de facto besparen vooraleer we opnieuw gaan belasten. Ik kan zo 20 posten opnoemen waar volgens mij bespaard kan worden (ook voordelen die ik zelf krijg en niet nodig vind), maar het probleem in dit land is dat voor iedere post wel een lobbygroep actief is dicht bij een kabinet en dit dus achter de schermen kan tegenhouden, als het al niet de kabinetten zelf zijn owv angst voor de kiezer.
Conclusie voor België: eeuwig stijgende belastingen, vooral betaald door de middenklasse die er het hardst voor moet werken. Kan je het die groep dan verwijten dat ze de achterpoortjes opzoeken om minder bestolen te worden door een klein groepje onbekwame corrupte politiekers ? Dan hadden diezelfde dieven het maar waterdicht moeten maken, maar dat gaat meestal niet omdat dat ofwel onwettig is ofwel omdat hun vriendjes dan in het vizier komen.
Elibar, de staat is helemaal niet arm, ze geven gewoon teveel uit ten opzichte van de inkomsten. Een politieker heeft het ooit mooi verwoord als "boven hun stand leven".
Moesten wij als gezin op dezelfde manier omgaan met geld gingen we de gevangenis is.
Ik geef toe dat Belgie een rijk land is en dat we geluk mogen hebben dat we hier geboren zijn ten opzichte van sommige andere landen maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen nog steeds elke dag hard hun best doen om hun loon te verdienen.
Ik denk niet dat de meeste mensen problemen hebben om belastingen te betalen maar als we zien wat we ervoor terugkrijgen ten opzichte van andere landen is het dikwijls huilen met de pet op.
Moesten wij als gezin op dezelfde manier omgaan met geld gingen we de gevangenis is.
Ik geef toe dat Belgie een rijk land is en dat we geluk mogen hebben dat we hier geboren zijn ten opzichte van sommige andere landen maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen nog steeds elke dag hard hun best doen om hun loon te verdienen.
Ik denk niet dat de meeste mensen problemen hebben om belastingen te betalen maar als we zien wat we ervoor terugkrijgen ten opzichte van andere landen is het dikwijls huilen met de pet op.
Heb je gelijk in maar als staat minder uitgeeft, gaat dit altijd ten koste van mensen die minder krijgen.Bevolking leeft ook boven haar stand en willen rijker worden zonder belastingen te betalen en dat gaat niet .Andere landen hebben niet hetzelfde sociaal stelsel als wij geen enkel land.Liever wat meer belastingen betalen en goed sociaal stelsel hebben.Krikke schreef: ↑20 november 2020, 13:44 Elibar, de staat is helemaal niet arm, ze geven gewoon teveel uit ten opzichte van de inkomsten. Een politieker heeft het ooit mooi verwoord als "boven hun stand leven".
Dus als ik het zo lees = alle premie's allerhande stoppen we mee.Krikke schreef: ↑20 november 2020, 13:44 Elibar, de staat is helemaal niet arm, ze geven gewoon teveel uit ten opzichte van de inkomsten. Een politieker heeft het ooit mooi verwoord als "boven hun stand leven".
Woonbonus , voordeel psp , salaris wagen , 13 maand , bonus , naar dokter de volle pot , naar ziekenhuis de volle pot ,apotheek de volle pot ,kinderbijslag , de decumul schaffen we ook maar terug af, premie elec wagen , premie's zonnepanelen enz.
Al het bovenstaande koken kost geld en mag moet door iemand betaald worden.
Hoe zou het toch komen dat er zoveel belasting moet betaald worden.
Estate Guru believer.
Daar gaat deze thread over, wat zijn aanvaardbare belastingen.
Want aangezien de staat steeds meer vraagt zonder daarom meer service te bieden beginnen mensen nog meer dan anders achterpoortjes te zoeken.
Er worden tegenwoordige constant nieuwe bronnen van inkomsten gezocht die er telkens op uitdraaien dat de werkende middenklasse als enige voor de kosten opdraait en dat kan niet blijven duren.
Want aangezien de staat steeds meer vraagt zonder daarom meer service te bieden beginnen mensen nog meer dan anders achterpoortjes te zoeken.
Er worden tegenwoordige constant nieuwe bronnen van inkomsten gezocht die er telkens op uitdraaien dat de werkende middenklasse als enige voor de kosten opdraait en dat kan niet blijven duren.
Aangezien we in België een enorme staatsschuld én een enorm structureel tekort hebben, en we ongeveer de hoogste belastingen ter wereld hebben, is er maar één enkele conclusie en die is dat er een probleem is met de uitgaven. Dus ja, opnieuw een verhoging van belastingen is totaal crimineel.elibar schreef: ↑20 november 2020, 12:22 Wat een weelde hier in Belgie ,rijden allemaal met dikke auto's ,staat is arm en bevolking schattigrijk tegenover andere landen en maar zagen dat ze belastingen moeten betalen.Jullie moesten jullie schamen dat je belastingen moet betalen.We krijgen ook veel terug ook bij ziekte enzovoort,,.Denk eerst eens na als het wel waar is dat de belastingen te hoog zijn.
Als jij vindt dat de belastingen niet te hoog zijn, dan betaal je er zelf niet veel of je hebt zoveel geld dat het je niet kan schelen. Ik heb al een idee welk van de twee het is.
Niemand zegt hier dat een sterk sociaal stelsel niet nodig is. De meeste mensen hebben ook geen probleem met bijdragen aan dit systeem. Er zijn echter bijna ontelbaar veel uitgaven die daar niets mee te maken hebben en vlotjes op de schop zouden kunnen. Over die uitgaven gaat het, die moeten eruit en de belastingen evenredig naar beneden.
Welke service ontbreekt dan nog heden , laat horen ...Krikke schreef: ↑20 november 2020, 14:03 Daar gaat deze thread over, wat zijn aanvaardbare belastingen.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
De énige 'aanvaardbare belasting' in mijn ogen zijn degene die ànderen moeten betalen. Al de andere vind ik onaanvaardbaar!
SUV/hybride tax, moet niet ver zoeken om een implementatie ervan te vinden.
Kindergeld toelage dient niet voor een SUV te bekostigen.
Kindergeld toelage dient niet voor een SUV te bekostigen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Juist! Het beste sociale systeem ter wereld, en tegelijkertijd het hoogste aantal corona-doden. Zalig toch, die selectieve dyslexie hier te lande. Of is het toch een gebrek aan intelligentie en het vasthouden aan bepaalde dogma's?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Zonder het op de spits te drijven meen ik dat gezondheidszorg slechts een stukje is van het sociaal systeem. We kunnen moeilijk ontkennen dat België een koploper is wat betreft toegang tot gezondheidszorg, kwaliteit van gezondheidszorg (in normale omstandigheden, wens ik te benadrukken), dat werknemers een hoop ziektedagen kunnen krijgen (moet je in andere landen niet proberen), etc etc.
Zeker geen perfect land, en de politieke onkunde is vaak verbijsterend. Maar toch denk ik ook niet echt dat we mogen klagen.
Zeker geen perfect land, en de politieke onkunde is vaak verbijsterend. Maar toch denk ik ook niet echt dat we mogen klagen.
De erfbelasting vind ik in ieder geval onaanvaardbaar. Je hebt al belastingen betaald op het vermogen dat je achterlaat.
Eigenlijk denken veel mensen er zo over, maar ze formuleren het voorzichtigerjorisvanhoute schreef: ↑20 november 2020, 15:48 De énige 'aanvaardbare belasting' in mijn ogen zijn degene die ànderen moeten betalen. Al de andere vind ik onaanvaardbaar!