Wat zijn aanvaardbare belastingen?
Re: Wat zijn aanvaardbare belastingen?
Belgen lijken idd gehecht aan een 'eigen' huis. Zijn het de omstandigheden of is er bij Nederlanders, Duitsers en blijkbaar ook Canadezen minder wil om het per se te willen bezitten? Als ik morgen sterf dan zit vrouwlief daar in een huis van 900 ton. Daar kan je heel wat andere dingen mee. Al zou ik niet direct weten wat ... 

Is het aanpakken van de grijze en de zwarte economie hier al vermeld? Een keihard zerotolerance beleid. Voor zowel de klant als de zwartwerker. Standaard een zo al hoge boete gebaseerd op de middelen en het inkomen. En dan verbeurdverklaring van het 'verdiende' geld x 10.
Ik dacht dat sowieso al 50% van de inzet bij Lotto bleef, dus de facto is daar al een belasting van 50%.
(Geld dat lotto dan gebruikt om f*cking Charleroi te sponsoren in ´t voetbal, en dat soort dingen. Ook wel wat goede doelen.)
Laatst gewijzigd door Fakkel op 13 november 2020, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar zijn de belastingen zo hoog dat ze mensen afschrikken om “in het wit” te werken. 

Een verkeersboete met een salariswagen is hoger dan met een eigen wagen. Bijv dubbel zo hoog. Dat zou ik ook een 'logische' maatregel vinden. Nog afgezien van het feit dat ook de hoogte van de boetes zelf afhankelijk zou moeten zijn van de middelen en bezittingen die iemand heeft.
Correct. Maar extra inkomsten zal mijn voorstel ook wel genereren. Inkomsten die dan naar 'de staat' gaan, en niet naar 'goede doelen'.
Syriasly, MoL? Het gaat toch nog fout op vrijdag de dertiende. 

Dat is typisch zo een fetisj van jaloerse types die eens 150€ boete moeten betalen...MoreOrLess schreef: ↑13 november 2020, 21:59 Een verkeersboete met een salariswagen is hoger dan met een eigen wagen. Bijv dubbel zo hoog. Dat zou ik ook een 'logische' maatregel vinden. Nog afgezien van het feit dat ook de hoogte van de boetes zelf afhankelijk zou moeten zijn van de middelen en bezittingen die iemand heeft.
Ze klagen dat de CEO die tien keer meer verdient, ook diezelfde boete krijgt, en vinden dat het in diens geval 1.500€ zou moeten zijn.
En mocht hun voorstel echt ingevoerd geraken, en ze zouden opnieuw een boete van 150€ krijgen, dan zullen ze evengoed jaloers zijn. Niet meer op de CEO, maar op de student zonder inkomen die maar 20€ moet betalen voor dezelfde overtreding.
Door bij te dragen aan het draagvlak om iets af te pakken van een groep “anderen” snij je uiteindelijk in je eigen vel, want voor de meeste mensen behoor je zelf ook tot “de anderen”, en die zullen zonder probleem het draagvlak vormen om van u iets af te pakken.
Als we collectief beter willen worden, doen we er beter aan om de neiging tot confiscatie van het machtsapparaat zoveel mogelijk af te remmen, ook in die dossiers waar we zelf niet tot de gepluimden behoren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Het lijkt erop dat de PVDA de kroeg heeft gekaapt

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
CarpeNoctem schreef: ↑13 november 2020, 22:38Idd. Het lijkt erop dat de PVDA de kroeg heeft gekaapt![]()
![]()

Jullie verdedigen dus zwartwerk?
Ik wist niet als ik daartegen was dat ik dan als communist werd beschouwd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eindelijk een medestander

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waar haalt de staat het recht om een transactie tussen vrije burgers te mogen afromen? Je medeburgers zijn echt niet de vijand, de staatsmoloch daarentegen...
Bij dezeMoreOrLess schreef: ↑13 november 2020, 22:41Ik wist niet als ik daartegen was dat ik dan als communist werd beschouwd.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Lottowinsten zijn belastingvrij.
https://www.nationale-loterij.be/winnaa ... le-loterij
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik wil veilig verkeer.Nipo schreef: ↑13 november 2020, 22:38Dat is typisch zo een fetisj van jaloerse types die eens 150€ boete moeten betalen...MoreOrLess schreef: ↑13 november 2020, 21:59 Een verkeersboete met een salariswagen is hoger dan met een eigen wagen. Bijv dubbel zo hoog. Dat zou ik ook een 'logische' maatregel vinden. Nog afgezien van het feit dat ook de hoogte van de boetes zelf afhankelijk zou moeten zijn van de middelen en bezittingen die iemand heeft.
Wie zich daar niet aan wenst te houden moet daarvan de gevolgen maar dragen.
Dat heeft niks met jaloezie te maken.