Wat zou ik kunnen lenen?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat zou ik kunnen lenen?
Dag allemaal,
Ik heb even een snelle vraag in verband met een woonlening.
Ik ben een alleenstaande jongen van 25 jaar en vraag me af tot welk bedrag van woning ik zou kunnen gaan zodat ik ongeveer een gedacht heb van naar welke woning ik zou kunnen kijken vooraleer ik naar de bank ga.
Ik heb een netto-inkomen van 1800€ en zou een 100 000 euro kunnen inbrengen ( ik heb dan nog genoeg over voor eventuele onvoorziene kosten).
Ik heb geen kinderen ten lasten en heb geen andere leningen of kosten lopen.
Alvast bedankt.
Ik heb even een snelle vraag in verband met een woonlening.
Ik ben een alleenstaande jongen van 25 jaar en vraag me af tot welk bedrag van woning ik zou kunnen gaan zodat ik ongeveer een gedacht heb van naar welke woning ik zou kunnen kijken vooraleer ik naar de bank ga.
Ik heb een netto-inkomen van 1800€ en zou een 100 000 euro kunnen inbrengen ( ik heb dan nog genoeg over voor eventuele onvoorziene kosten).
Ik heb geen kinderen ten lasten en heb geen andere leningen of kosten lopen.
Alvast bedankt.
Re: Wat zou ik kunnen lenen?
150-180k op 25 jaar, afhankelijk van hoe zuinig je kan leven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zou toch niet tegen de bank zeggen dat je zelf 100.000 kunt inbrengen.
Verlaag dat bedrag serieus, zodat je nog een redelijke buffer hebt.
Ga naar " simulaties " ( Hoeveel kan ik lenen? )
https://www.immothekerfinotheker.be/N/
Verlaag dat bedrag serieus, zodat je nog een redelijke buffer hebt.
Ga naar " simulaties " ( Hoeveel kan ik lenen? )
https://www.immothekerfinotheker.be/N/
Vergeet de kosten voor de notaris en de registratierechten niet ! Daar zal je al een deel van je 100k aan zien verdwijnen.
Alleenstaande van 25 jaar? Misschien interessanter om eerst een eerder bescheiden woning te kopen ipv meteen een maximum lening te gaan nemen op een huis dat veel te groot is voor een alleenstaande gast. Nu ik weet niet welke regio je zoekt. In de buurt van Leuven zal €280.000 inderdaad een eerder bescheiden woning opleveren. In Limburg ofzo heb je daar al een behoorlijke mooie woning voor.
Op die leeftijd weet je vaak nooit wat er nog zal komen? Weet je waar je wilt wonen, hoe "vast" is je werk echt, ga je 1 kind of 3 kinderen hebben,...?
Met een kleinere woning / appartement met 2 slaapkamers kan je perfect een klein gezin in thuis brengen. Na 5 jaar kan je het verhuren of verkopen en scheur je je broek er niet teveel aan.
Meteen een (te) grote woning kopen om na 2 jaar te beseffen dat de ligging toch niet goed is of je wederhelft die daar liever niet woont zou zeer jammer zijn. Met een kleinere woning (en dus kleinere lening) die niet te zwaar doorweegt kan je het nog verhuren en dan nog andere woning kopen.
Natuurlijk, als je 100% zeker bent dan kan je perfect nu al gaan voor je droomhuis.
Op die leeftijd weet je vaak nooit wat er nog zal komen? Weet je waar je wilt wonen, hoe "vast" is je werk echt, ga je 1 kind of 3 kinderen hebben,...?
Met een kleinere woning / appartement met 2 slaapkamers kan je perfect een klein gezin in thuis brengen. Na 5 jaar kan je het verhuren of verkopen en scheur je je broek er niet teveel aan.
Meteen een (te) grote woning kopen om na 2 jaar te beseffen dat de ligging toch niet goed is of je wederhelft die daar liever niet woont zou zeer jammer zijn. Met een kleinere woning (en dus kleinere lening) die niet te zwaar doorweegt kan je het nog verhuren en dan nog andere woning kopen.
Natuurlijk, als je 100% zeker bent dan kan je perfect nu al gaan voor je droomhuis.