WDP
TIP
Re: WDP
GVV's zijn verplicht om jaarlijks minstens 80 % van hun winst via een dividend uit te keren aan hun aandeelhouders, dus in principe zal ook WDP zich daar aan moeten houden.
Dat QRF het moeilijk heeft weet ik ook wel,zoals de andere retail GVV. Ik zeg dan ook nergen dat QRF het goed doet.
Ergens heb ik het gevoel dat je aan het trollen bent maar kom..Denk nu eens logische na,een k/w van 140 betekend dat het aandeel zwaar overgewaardeerd is. Volgens alle bronnen die ik heb gelezen is QRF de GVV die met de meeste korting noteerd. Wel het kan dus niet beide bij een GVV,ofwel noteerd het (zwaar) overgewaardeerd of de koers staat met korting. Beide kan niet he.
Ik heb onlangs nog een overzicht gelezen van alle GVV,misschien vind ik het nog terug.
Edit: gevonden,de tabel helemaal vanonder https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 01296.html
Ken dat artikel, en ik wil zeker niet trollen.
QRF zit in winkels... Huurprijzen zakken, en dus de waarde van de winkels zelf ook. Daar blijf ik rustig vanaf.
Dat WDP duur is, is voor mij relatief.
Als ze ieder jaar met 6% groeien, dan vind ik dat zeker niet te duur.
QRF zit in winkels... Huurprijzen zakken, en dus de waarde van de winkels zelf ook. Daar blijf ik rustig vanaf.
Dat WDP duur is, is voor mij relatief.
Als ze ieder jaar met 6% groeien, dan vind ik dat zeker niet te duur.
Zeker akkoord, daarom dat ik zwaar blijf inleggen op WDP hoewel ik het liever nog eens zie zakken zoals in oktober
Het brengt natuurlijk wel een risico moe zodra de groei afzwakt moet je opletten. Indien ze hun nieuw 5 jaren plan kunnen waarmaken zitten we wel gebeiteld denk ik
Stockportfolio is: 59% WDP, 41% Deutsche Bank
Voor alle duidelijkheid,ik verdedig QRF hier niet. Is niet een gvv die ik zelf in port wil hebben. Ik zag alleen cijfers/beweringen die niet klopte zoals een pay-out onder 70% bij WDP.
Klopt, maar dat lijken ze bij WDP niet te doen.
Anders is het wel een teken dat ze hun vastgoed heel duur kunnen verhuren.
bron KBC:

-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Ongelofelijk hoe deze klim blijft verdergaan: voorspelbare cash flows, lange termijn groeivisie, stijgende dividenden, hoge bezettingsgraad... Meer moet men niet hebben
Ik ga denk ik toch weer stockdividend, al is het omdat we dan wat korting krijgen en verwatering tegengaan.
Zelfde keuze hier.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑3 april 2019, 10:05 Ongelofelijk hoe deze klim blijft verdergaan: voorspelbare cash flows, lange termijn groeivisie, stijgende dividenden, hoge bezettingsgraad... Meer moet men niet hebbenIk ga denk ik toch weer stockdividend, al is het omdat we dan wat korting krijgen en verwatering tegengaan.
Voor de rest een lekker saai aandeel. Gewoon groeien, consistent en continu, en daarenboven zeer goed beheerd.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Inderdaad niet veel bla bla, gewoon deliveren! Feit is wel dat ik van VGP op de lange termijn meer verwacht door een fors hogere groei (JV met Allianz is schot in de roos), lage schuldgraad, hoge productiviteit (zetten meteen landbank om in huurinkomsten) en ze zijn ook een pak minder bekend. Hou wel van die kleinere, onbeminde groeiers. Want eenmaal ze ontdekt worden...Blackbelt schreef: ↑3 april 2019, 10:38Zelfde keuze hier.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑3 april 2019, 10:05 Ongelofelijk hoe deze klim blijft verdergaan: voorspelbare cash flows, lange termijn groeivisie, stijgende dividenden, hoge bezettingsgraad... Meer moet men niet hebbenIk ga denk ik toch weer stockdividend, al is het omdat we dan wat korting krijgen en verwatering tegengaan.
Voor de rest een lekker saai aandeel. Gewoon groeien, consistent en continu, en daarenboven zeer goed beheerd.
Gisteren spraken ze erover op kanaal z. Een beetje dezelfde analyse die jij nu maakt. Ik heb recent nog VGP en WDP bijgekocht, ook al staat de waardering torenhoog, maar ik heb het me nog niet beklaagd.
Reden van de daling van vandaag (op laag volume):
-----------
BEURSBLIK: ABN AMRO VERHOOGT KOERSDOEL WDP
ABM Financial News - 13:14
(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO heeft donderdag het koersdoel voor WPD stevig verhoogd van 74,00 naar 120,00 euro, maar handhaafde het verkoopadvies.
WDP heeft aangetoond een solide staat van dienst te hebben op het gebied van het beheer van zowel logistieke als semi-industriële activa, schreven de analisten Toch kent de huidige koers van WDP volgens de bank met name neerwaarts potentieel.
De belangrijkste risico's volgens ABN AMRO zijn onder meer het niet voldoen aan de huidige agressieve groeiverwachtingen voor de komende tien jaar, terwijl het succes hiervan al wel volledig ingeprijsd is. De analisten vinden verder dat de Roemeense activiteiten van WDP bijkomende risico's met zich meebrengen, onder meer op juridisch vlak. En dit is dan weer niet volledig ingeprijsd, meent ABN AMRO.
De analisten voorzien voor dit jaar een vergelijkbare huurgroei voor WDP die licht aantrekt ten opzichte van 2018. Maar vanaf 2020 rekent de bank op een groeivertraging.
Het aandeel WDP koerste donderdag 3,1 procent lager op 143,00 euro.
-----
Vanaf morgen weer een tientje per dag omhoog, totdat 5x NAV wordt aangetikt??
-----------
BEURSBLIK: ABN AMRO VERHOOGT KOERSDOEL WDP
ABM Financial News - 13:14
(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO heeft donderdag het koersdoel voor WPD stevig verhoogd van 74,00 naar 120,00 euro, maar handhaafde het verkoopadvies.
WDP heeft aangetoond een solide staat van dienst te hebben op het gebied van het beheer van zowel logistieke als semi-industriële activa, schreven de analisten Toch kent de huidige koers van WDP volgens de bank met name neerwaarts potentieel.
De belangrijkste risico's volgens ABN AMRO zijn onder meer het niet voldoen aan de huidige agressieve groeiverwachtingen voor de komende tien jaar, terwijl het succes hiervan al wel volledig ingeprijsd is. De analisten vinden verder dat de Roemeense activiteiten van WDP bijkomende risico's met zich meebrengen, onder meer op juridisch vlak. En dit is dan weer niet volledig ingeprijsd, meent ABN AMRO.
De analisten voorzien voor dit jaar een vergelijkbare huurgroei voor WDP die licht aantrekt ten opzichte van 2018. Maar vanaf 2020 rekent de bank op een groeivertraging.
Het aandeel WDP koerste donderdag 3,1 procent lager op 143,00 euro.
-----
Vanaf morgen weer een tientje per dag omhoog, totdat 5x NAV wordt aangetikt??
Halo
Ik lees hier dat je kunt kiezen tussen stock en cash dividend. Is dit een individuele stem of is het een stem naar de aandeelhouders en democratie wint?
Indien het individueel is, hoe kies je hiervoor? Via je broker? (eg. Degiro?)
Welbedankt!
Ik lees hier dat je kunt kiezen tussen stock en cash dividend. Is dit een individuele stem of is het een stem naar de aandeelhouders en democratie wint?
Indien het individueel is, hoe kies je hiervoor? Via je broker? (eg. Degiro?)
Welbedankt!
Elk individu kan zelf kiezen voor stock of cash.
Je broker zal je tijdig een mailtje sturen met een keuzeformulier.
Ben niet zelf bij Degiro maar zo zou het toch moeten.
71% aandelen, 19% obligaties, 10% cash