WDP
TIP
Re: WDP
Eindelijk een dalende trend.
tijd om alles buiten te gooien?
of zit jij aan de buy kant te wachten?
of zit jij aan de buy kant te wachten?
Van VGP heb ik een pakketje (64 stuks).
WDP heb ik niet, nagelaten van op de wagon te springen. Dat de koers nu wat onder druk ligt is toch wel merkwaardig. Met de nakende splitsing is het aandeel psychologisch toegankelijker voor de kleine belegger.
Ja ik overweeg in te stappen.
WDP heb ik niet, nagelaten van op de wagon te springen. Dat de koers nu wat onder druk ligt is toch wel merkwaardig. Met de nakende splitsing is het aandeel psychologisch toegankelijker voor de kleine belegger.
Ja ik overweeg in te stappen.
Ik heb verkocht aan 166 en ben bereid terug in te stappen... als de prijs juist is.
Vandaag kon je rond 155 instappen. Te duur voor mij.
Vandaag kon je rond 155 instappen. Te duur voor mij.
WDP zakt verder. Nog even en ik zou opnieuw een klein pakketje overwegen.
Hier een tip van een vastgoedprofessional voor de beleggers van Logistieke vastgoed aandelen. Als je puur kijkt naar het bezit, de assets van bedrijven in deze sector dan heeft Prologis (NYSE) veruit het beste bezit. Zowel voor de kwaliteit van de logistieke hallen als de (strategische) locatie (wat bij logisitiek vastgoed zeer van belang is) is Prologis hier koploper in. Ik heb het bedrijf verder niet geanalyseerd qua financiële resultaten en prijs van het aandeel op dit moment, maar misschien leuk om een mee te vergelijken voor de mensen die WDP (en soortgelijke) willen aankopen dan wel verkopen.
En nee ik werk niet voor Prologis
En nee ik werk niet voor Prologis
Al 20 euro af van de topkoers en dit bij normale volumes.
Voor mij is WDP echt het voorbeeld van de lange termijn spaarpot.
Ooit gekocht aan 40€, en iedere keer voor dividend in aandelen gekozen. Dat is nu echt een dikke positie in mijn portefeuille.
Dat er eens een paar euro van de koers af gaat stoort me niet, ze blijven consistent mooie resultaten rapporteren, lekker saai.
Prologis ga ik eens bekijken, heb nog wat cash liggen.
Ooit gekocht aan 40€, en iedere keer voor dividend in aandelen gekozen. Dat is nu echt een dikke positie in mijn portefeuille.
Dat er eens een paar euro van de koers af gaat stoort me niet, ze blijven consistent mooie resultaten rapporteren, lekker saai.
Prologis ga ik eens bekijken, heb nog wat cash liggen.
Hier ook wel één van de verrassingen in mijn portfolio. Ik heb het de eerste keer gekocht aan 54EUR, de algemene teneur toen was dat dit aandeel vrij duur was. Netto dividendrendement was toen 4.5%.
WDP versus VGP
WDP versus VGP lees ik op de blog 'Beursgenoteerd vastgoed'.
... met de nodige kanttekeningen GVV versus 'zonder GVV keurslijf' en hoe de cijfers te vergelijken.
... met de nodige kanttekeningen GVV versus 'zonder GVV keurslijf' en hoe de cijfers te vergelijken.
Boeiende lectuur alweer!Zwygymor schreef: ↑18 december 2019, 09:26 WDP versus VGP lees ik op de blog 'Beursgenoteerd vastgoed'.
Ik maak het mezelf niet te moeilijk, ik koop gewoon steeds aandelen bij van beide bedrijven
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
De Tijd:
Een papieren meerwaarde van bijna 300 miljoen op de portefeuille in 2019 onderstreept hoe sterk de logistieke markt boomt.
WDP WDP0,00% , de marktleider in logistiek vastgoed, heeft de beloftes van bij de kapitaalronde van 200 miljoen euro in november ingelost. Zowel nettowinst per aandeel als brutodividend stegen over 2019 met 8 procent, tot respectievelijk 0,93 en 0,74 euro per aandeel. Voor 2020 belooft WDP meer van hetzelfde: 8 procent groei van winst en dividend per aandeel, tot respectievelijk 1 en 0,80 euro.
De resultatenrekening van WDP onderstreept, net als de cijfers van alleswinkel Amazon en branchegenoot VGP eerder deze week, hoezeer de markt van de logistiek boomt. Onze honger naar muisklikshoppen vergt nu eenmaal enorme investeringen in verdeelcentra zo dicht mogelijk bij de grote bevolkingscentra.
Een voorbeeld: de 'courante' nettowinst van WDP - abstractie gemaakt van meer- of minwaarden op portefeuille en rente-indekking dus, steeg dankzij de expansie van de portefeuille 13 procent naar 152,4 miljoen euro. Maar de nettowinst volgens de IFRS-boekhoudstandaarden beloopt liefst 394 miljoen euro, bijna een drievoud dus.
Dit is omdat het laatste cijfer een papieren meerwaarde op de portefeuille magazijnen van 288 miljoen euro omvat. WDP was bijvoorbeeld een pionier op de Nederlandse logistieke markt en nu er steeds meer spelers op de markt actief zijn stijgen de marktprijzen. WDP haalt netto een huurrendement van 5,6 procent op zijn portefeuille, terwijl beurshuis Degroof Petercam aanstipt dat door oplopende prijzen het rendement op recente logistieke deals voor toplocaties onder 4 procent is gezakt.
Door de meerwaarden is de netto-actiefwaarde in de loop van 2019 een kwart gestegen van 10,2 naar 12,8 euro per aandeel. Dat betekent dus ook dat beleggers bij de huidige koers - 24,80 euro - op WDP een premie van 94 procent toepassen.
Die premie valt door twee factoren te verklaren: de 20 jaar lange staat van dienst van het management, waarbij het aandeel sinds de beursgang in 1999 verzevenvoudigd is, en het volgehouden nulrentebeleid van de Europese Centrale Bank, die bij beleggers de zoektocht naar 'bijna-obligaties' met stabiel en hoog rendement crescendo doet gaan.
Zowel WDP als VGP in pf: maar van VGP verwacht ik veel meer.
Een papieren meerwaarde van bijna 300 miljoen op de portefeuille in 2019 onderstreept hoe sterk de logistieke markt boomt.
WDP WDP0,00% , de marktleider in logistiek vastgoed, heeft de beloftes van bij de kapitaalronde van 200 miljoen euro in november ingelost. Zowel nettowinst per aandeel als brutodividend stegen over 2019 met 8 procent, tot respectievelijk 0,93 en 0,74 euro per aandeel. Voor 2020 belooft WDP meer van hetzelfde: 8 procent groei van winst en dividend per aandeel, tot respectievelijk 1 en 0,80 euro.
De resultatenrekening van WDP onderstreept, net als de cijfers van alleswinkel Amazon en branchegenoot VGP eerder deze week, hoezeer de markt van de logistiek boomt. Onze honger naar muisklikshoppen vergt nu eenmaal enorme investeringen in verdeelcentra zo dicht mogelijk bij de grote bevolkingscentra.
Een voorbeeld: de 'courante' nettowinst van WDP - abstractie gemaakt van meer- of minwaarden op portefeuille en rente-indekking dus, steeg dankzij de expansie van de portefeuille 13 procent naar 152,4 miljoen euro. Maar de nettowinst volgens de IFRS-boekhoudstandaarden beloopt liefst 394 miljoen euro, bijna een drievoud dus.
Dit is omdat het laatste cijfer een papieren meerwaarde op de portefeuille magazijnen van 288 miljoen euro omvat. WDP was bijvoorbeeld een pionier op de Nederlandse logistieke markt en nu er steeds meer spelers op de markt actief zijn stijgen de marktprijzen. WDP haalt netto een huurrendement van 5,6 procent op zijn portefeuille, terwijl beurshuis Degroof Petercam aanstipt dat door oplopende prijzen het rendement op recente logistieke deals voor toplocaties onder 4 procent is gezakt.
Door de meerwaarden is de netto-actiefwaarde in de loop van 2019 een kwart gestegen van 10,2 naar 12,8 euro per aandeel. Dat betekent dus ook dat beleggers bij de huidige koers - 24,80 euro - op WDP een premie van 94 procent toepassen.
Die premie valt door twee factoren te verklaren: de 20 jaar lange staat van dienst van het management, waarbij het aandeel sinds de beursgang in 1999 verzevenvoudigd is, en het volgehouden nulrentebeleid van de Europese Centrale Bank, die bij beleggers de zoektocht naar 'bijna-obligaties' met stabiel en hoog rendement crescendo doet gaan.
Zowel WDP als VGP in pf: maar van VGP verwacht ik veel meer.
Re: WDP versus VGP
Zeer goed artikel.Zwygymor schreef: ↑18 december 2019, 09:26 WDP versus VGP lees ik op de blog 'Beursgenoteerd vastgoed'.
Staat echter een foutje in:
TOB bij aankoop / verkoop is slecht 0,12 % (cfr. 0,17% in de tekst) ipv traditioneel 0,35%.
Heb op 28/01 een goed pak WDP aangekocht, vandaar dit detail opgemerkt. (à 24,627 Euro)
Heb alle vertrouwen op een goede belegging.
Goede zet pjp, ik heb wdp al heel lang.
Elk jaar koop ik een pakketje bij en doe ik mee aan het keuzedividend.
Laat de zon maar schijnen want dat brengt ook goed op bij wdp!
Elk jaar koop ik een pakketje bij en doe ik mee aan het keuzedividend.
Laat de zon maar schijnen want dat brengt ook goed op bij wdp!