We zijn met 5000
Re: We zijn met 5000
Het is in de menselijke natuur dat je vooral negatieve ervaringen hoort. Positieve ervaringen worden als normaal verondersteld.
Enkel als er iets misgaat, wordt er aan een alarmbel getrokken.
Remember misschien nog vroeger toen je op school zat en met een rapport thuis kwam? Dan werd er ook eerst gekeken naar het minste cijfer. Al de rest mochten 9 en 10'en zijn, er stond 1 slecht cijfer bij en daar werd een hele avond over gezeurd
Enkel als er iets misgaat, wordt er aan een alarmbel getrokken.
Remember misschien nog vroeger toen je op school zat en met een rapport thuis kwam? Dan werd er ook eerst gekeken naar het minste cijfer. Al de rest mochten 9 en 10'en zijn, er stond 1 slecht cijfer bij en daar werd een hele avond over gezeurd

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: We zijn bijna met 10.000
Over de positieve zaken van de banken zijn de mensen snel uitgeschreven denk ik.Yaris schreef:Hoeveel mensen schrijven er positief over hun bank? Ik ben ver de enige denk ik.

Door het feit dat we ons bewust zijn dat de spaarrekeningen niet zo veilig zijn dan we ooit hadden beoogd en de banken met die centen ook nog winsten maken, verliezen we toch telkens koopkracht met de centen die we bij hen sparen. Wat blijft er dan nog over om positief over te zijn? De jaarlijkse scheurkalender?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
YARIS heeft gelijk er word de laatste tijd veel op dit forum gepost wat in feite hier niet thuis hoort.
als ge wilt isoleren zijn er andere sites waar u de juiste informatie kunt bekomen ,het is tenslotte een financieel forum toch?
als ge wilt isoleren zijn er andere sites waar u de juiste informatie kunt bekomen ,het is tenslotte een financieel forum toch?
We zijn bijna met 10.000
Zo zijn er ook al draadjes geweest over isolatie van de zolder, moestuinen, kiekendraad en nieuwe ramen en deuren.
Doe-het-zelvers komen hier aan hun trekken.
Edit: ik vergat nog de behandeling van opstijgend vocht.
Re: We zijn bijna met 10 000
Een jaar of 5 geleden was er op spaargids ook nog een kookprogramma ( voor mannen )
Als men over zulke dingen niets mocht posten, dan zou er momenten zijn dat er niemand meer op spaargids komt
Als men over zulke dingen niets mocht posten, dan zou er momenten zijn dat er niemand meer op spaargids komt
We zijn bijna met 10.000
Bestaat er dan geen gevaar dat Spaargids een breed huis-, tuin en keukenforum wordt en dat de echt financieel geïnteresseerden het hier voor bekeken houden?
Goedkoop en goed isoleren is toch ook een grote besparing he
Men zou eens een poll of zo kunnen doen
Men zou eens een poll of zo kunnen doen
-
- VIP member
- Contacteer:
Ah wel dat de banken koopjes waren (nog steeds zijn??) op de beursSpruitekop schreef:Over de positieve zaken van de banken zijn de mensen snel uitgeschreven denk ik.Yaris schreef:Hoeveel mensen schrijven er positief over hun bank? Ik ben ver de enige denk ik.![]()
Door het feit dat we ons bewust zijn dat de spaarrekeningen niet zo veilig zijn dan we ooit hadden beoogd en de banken met die centen ook nog winsten maken, verliezen we toch telkens koopkracht met de centen die we bij hen sparen. Wat blijft er dan nog over om positief over te zijn? De jaarlijkse scheurkalender?

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het feit dat we bijna met 10.000 zijn wordt hier lekker misbruikt om weer te beginnen zagen en klagen. Meestal is die insteek wel altijd om te besparen (het is hier een "spaargids") Zowel met het plaatsen van isolatie, het vervangen van ramen en deuren (en de daarbij horende voordelen) horen imo hier wel thuis maar dan wel in de kroeg, waar ze trouwens stonden, dus: niet mis mee.Yaris schreef:Zo zijn er ook al draadjes geweest over isolatie van de zolder, moestuinen, kiekendraad en nieuwe ramen en deuren.
En wat schort er aan als iemand iets post in de kroeg met 'n vraag of er geen goedkopere oplossing is voor kiekendraad of de uitleg hoe je 'n kippenhok maakt van afval-paletten. Wat is er mis met kennis en ideeën door te geven? Moeten we dan elke generatie opnieuw het wiel uitvinden?
Een ander idee zou kunnen zijn om het na te laten van tussen elke zit 'n blanco lijn te laten, op die manier sparen we ruimte op het forum en kunnen we meer nuttige zaken posten.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Wat doen we weer lekker gezellig op een zomerse zaterdagavond (3 keer een z).
Ik zal (weer een z) hier voor één keer eens niet aanvallend reageren.
Alleen een paar opmerkingen:
- als we jouw redenering volgen, Spruitekop, is Spaargids inderdaad op weg om een breed huis-, tuin en keukenforum te worden;
- die blanco regels is een trucje dat van ik van de site van de BBC heb geleerd; dat maakt tekst gemakkelijker leesbaar.
Nog een fijne avond.
Yaris
Ik zal (weer een z) hier voor één keer eens niet aanvallend reageren.
Alleen een paar opmerkingen:
- als we jouw redenering volgen, Spruitekop, is Spaargids inderdaad op weg om een breed huis-, tuin en keukenforum te worden;
- die blanco regels is een trucje dat van ik van de site van de BBC heb geleerd; dat maakt tekst gemakkelijker leesbaar.
Nog een fijne avond.
Yaris
+1Spruitekop schreef:Het feit dat we bijna met 10.000 zijn wordt hier lekker misbruikt om weer te beginnen zagen en klagen. Meestal is die insteek wel altijd om te besparen (het is hier een "spaargids") Zowel met het plaatsen van isolatie, het vervangen van ramen en deuren (en de daarbij horende voordelen) horen imo hier wel thuis maar dan wel in de kroeg, waar ze trouwens stonden, dus: niet mis mee.Yaris schreef:Zo zijn er ook al draadjes geweest over isolatie van de zolder, moestuinen, kiekendraad en nieuwe ramen en deuren.
En wat schort er aan als iemand iets post in de kroeg met 'n vraag of er geen goedkopere oplossing is voor kiekendraad of de uitleg hoe je 'n kippenhok maakt van afval-paletten. Wat is er mis met kennis en ideeën door te geven? Moeten we dan elke generatie opnieuw het wiel uitvinden?
Een ander idee zou kunnen zijn om het na te laten van tussen elke zit 'n blanco lijn te laten, op die manier sparen we ruimte op het forum en kunnen we meer nuttige zaken posten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dient daar de kroeg niet voor?
Waarom ook anders de draad "Stel je eens voor". Als ik die redenering volg: Totaal nutteloos dus volgens jou want het brengt niets bij tot een hoger rendement.
Moeten we echt die weg op dat we onze buren niet meer kennen bij voornaam (daarom moet ik het reilen en zeilen binnen z'n gezin niet kennen) maar als mensen naast elkaar leven en wat meer met elkaar delen ipv enkel maar interesse voor hetgeen waar we zelf ooit eens voordeel gaan uit halen. De bakker en de slager praten meer over koetjes en kalfjes dan over hun producten hoor en zo zou de samenleving er meer moeten uitzien, zonder roddel of kwaad te spreken.
Volgens mij is dit een forum om te sparen (spaarproducten) maar ook om te BEsparen (verzekeringen ed.)
Waarom ook anders de draad "Stel je eens voor". Als ik die redenering volg: Totaal nutteloos dus volgens jou want het brengt niets bij tot een hoger rendement.
Moeten we echt die weg op dat we onze buren niet meer kennen bij voornaam (daarom moet ik het reilen en zeilen binnen z'n gezin niet kennen) maar als mensen naast elkaar leven en wat meer met elkaar delen ipv enkel maar interesse voor hetgeen waar we zelf ooit eens voordeel gaan uit halen. De bakker en de slager praten meer over koetjes en kalfjes dan over hun producten hoor en zo zou de samenleving er meer moeten uitzien, zonder roddel of kwaad te spreken.
Volgens mij is dit een forum om te sparen (spaarproducten) maar ook om te BEsparen (verzekeringen ed.)
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 13 juli 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
+2Spruitekop schreef:Dient daar de kroeg niet voor?
We zijn bijna met 10.000
Zoals iemand hierboven al schreef: voor vragen over isolatie zijn er andere fora.
Ieder forum zijn specialiteit.
Waar leggen we de grens? Mag iedereen hier draadjes komen starten over auto's, computers, modelbouw, koken en sport?
Zal ik dan maar vragen over aandelen gaan stellen op een forum voor doe-het-zelvers?
En Paul, die +1 en +2 van jou hangen me de keel uit.
Waar leggen we de grens? Mag iedereen hier draadjes komen starten over auto's, computers, modelbouw, koken en sport?
Zal ik dan maar vragen over aandelen gaan stellen op een forum voor doe-het-zelvers?
-1Yaris schreef:Zoals iemand hierboven al schreef: voor vragen over isolatie zijn er andere fora.