Weeral Phishing voor Belfius
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Weeral Phishing voor Belfius
Er is weeral een nieuwe e-mail voor Belfius de ronde aan het gaan. Het wordt alsmaar verwarrender en verwarrender voor de mensen om te zien of het waar of niet is vrees ik:
Voor mij was het best nog eenvoudig: ik heb geen Belfius rekening
. Maar het e-mailadres is noreply@belfius.be, de tekst maakt weeral verwijzing naar 'de recente problemen', er staan voor zover ik zie geen taalfouten in,... De layout is wel puur tekst, geen images of dergelijke, dus dat doet minder profesioneel aan, maar daar kijk je zo over.
Zaterdag Januari 5 2013
Geachte klant Belfius Belgium,
Account Verificatie,
Sinds Vrijdag 28 December 2012 werken wij met een nieuw beveiligingssysteem.
Dit nieuwe systeem zorgt ervoor dat er geen misbruik kan worden gemaakt van uw rekening door bijvoorbeeld kwaadwillende software of een virus dat zich op uw computer heeft geinstalleerd.
Om ervoor te zorgen dat ook uw rekening wordt beveiligd door ons nieuw systeem,
verzoeken wij u hieronder eenmalig de hyperlink te volgen om vervolgens uw gegevens te verifieren. Zodra u dit heeft gedaan, zal er door een van onze medewerkers contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien en uw rekening te beveiligen
LINK VERWIJDERD
Belfius Bank
Pachecolaan 44, 1000 Brussel
Belgium
http://www.belfius.be" onclick="window.open(this.href);return false;
© 2012 Belfius Bank /NV, all rights reserved
Samedi 5, Janvier 2013.
Cher client Belfius Banque,
Vérification des comptes,
Depuis Vendredi,Décembre 28, 2012, nous travaillons avec un nouveau système de sécurité.
Ce nouveau système assure qu'il n'y a pas d'abus peuvent être fabriqués à partir de votre compte par un logiciel malveillant par exemple, ou un virus sur votre ordinateur est installé.
Pour vous assurer que votre compte est protégé par notre nouveau système, s'il vous plaît suivez le lien ci-dessous une fois, puis de vérifier vos coordonnées. Une fois cela fait, il y aura un de nos collaborateurs vous contactera, afin de compléter l'ensemble du processus et sécuriser votre compte
LINK VERWIJDERD
Belfius Bank
Pachecolaan 44, 1000 Brussels
Belgium
http://www.belfius.be" onclick="window.open(this.href);return false;
© 2012 Belfius Bank /NV, all rights reserved
Voor mij was het best nog eenvoudig: ik heb geen Belfius rekening

Laatst gewijzigd door Levine op 7 januari 2013, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Weeral Phishing voor Belfius
Ik kijk nog wat verder in mijn inbox en spam folder en ik kom er nog 2 anderen tegen ook
ze hebben het weer goed zitten vrees ik. eentje komt zelfs van 'info@belfUIs.be'
.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
aangepast op jouw aanraden Henkie. Ik heb die links wel sowieso al even doorgegeven op de website van Macaffee (of wat was het ook alweer).
Ik heb het zeer eenvoudig opgelost: alle mails die van banken komen gaan automatisch (ongeopend) in de prullenbak.
Het enige wat de banken in principe sturen via email is toch maar reklame en die zie je toch als je inlogt op hun telebanking systeem.
Voor belangrijke dingen gebruiken die mannen toch nog altijd de post.
Het enige wat de banken in principe sturen via email is toch maar reklame en die zie je toch als je inlogt op hun telebanking systeem.
Voor belangrijke dingen gebruiken die mannen toch nog altijd de post.
Doe je dat ook voor berichten van Internetbanken 

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
De Franstaligetekst krioelt van taalfouten. Is duidelijk een phishing poging. ("Hameçonnage" in 't Frans)Levine schreef: er staan voor zover ik zie geen taalfouten in,... .
-
- VIP member
- Contacteer:
Vaak gebruikt een bank een specifiek email adres voor hun mailings. Bij mij gaan ze ook allemaal in de vuilbak zonder dat ik ze te zien krijg. Alleen de mail adressen in de "whitelist" komen door. De rest word uitstekend gefilterd voor me.vlo schreef:Doe je dat ook voor berichten van Internetbanken
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Email die ik van bvb Deutsche Bank ontvang, komt altijd van een ander adres...
Hoe filter je die weg Henkie?
Hoe filter je die weg Henkie?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ja, natuurlijk, waarom niet?vlo schreef:Doe je dat ook voor berichten van Internetbanken
Alle berichten sturen ze toch ook via hun telebanking systeem? En als het dringend en/of belangrijk is dan hebben ze ook bij de internetbanken een telefoon hoor.
Ik vind het raar dat er zoveel waarschuwingen in de media komen en ik nog nooit zo'n email heb ontvangen :-/
Een mens zou zich nog gediscrimineerd beginnen voelen...
Een mens zou zich nog gediscrimineerd beginnen voelen...

Geef eens je email adres, dan verander ik mijn filter om ze allemaal naar jou door te sturen

Mijn man en ikzelf hebben ook nog nooit van die phishing e-mails ontvangen.
Nochtans hebben we beiden verschillende e-mail adressen.
Maar we zitten niet op social networking sites, zoals Facebook, enz..
Zou dat soort openbare uitwisseling van privé-gegevens er geen rol kunnen in spelen ?
Nochtans hebben we beiden verschillende e-mail adressen.
Maar we zitten niet op social networking sites, zoals Facebook, enz..
Zou dat soort openbare uitwisseling van privé-gegevens er geen rol kunnen in spelen ?
JurgenG 
Ik ben ook nogal weigerachtig om mijn emailadres zomaar overal in te vullen bij wedstrijden en zo en ik zit ook niet op fb. Dus het zal er zeker wel mee te maken hebben...

Ik ben ook nogal weigerachtig om mijn emailadres zomaar overal in te vullen bij wedstrijden en zo en ik zit ook niet op fb. Dus het zal er zeker wel mee te maken hebben...
Een oplossing kan zijn: ergens klant worden bij een kleinere bank: ik heb nog nooit phising mails gekregen zogezegd van Argenta, Keytrade, Beobank e.d.
Dus als er bij mij zoiets binnenkomt (en dat gebeurt frekwent), weet ik zeker dat het phising is.
Dus als er bij mij zoiets binnenkomt (en dat gebeurt frekwent), weet ik zeker dat het phising is.