Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Weigering cash colruyt, apotheker,...

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
217 berichten
  • Pagina 5 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 15
  • Volgende
jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...

• Citeer

Bericht door jeff » 22 april 2020, 08:57

ludo schreef: ↑22 april 2020, 08:43 Waarom zou het " vermoeden" dat het een vals biljet is niet kunnen meespelen???
Nog nooit een apparaatje aan de kassa gezien om de echtheid van een biljet te controleren? Dat doet de controle en niet de kassierster. Je fabriceert dus je foutief argument van "vermoeden". Dat kan er niet zijn, dus niet "meespelen", door de controle door het apparaatje.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 april 2020, 09:00

Tuurlijk heb ik dat apparaatje al wel gezien, maar als die kassier zegt dat het biljet vermoeden heeft van onecht te zijn, kan je er op die moment niks tegen inbrengen,,, snap je dat echt ni???
Een personeelslid gaat dat ni zo snel doen natuurlijk, maar ne kleine zelfstandige waar de baas achter de toog staat, ga je als je moeilijk doet hetzelfde terug krijgen..
Mag je achteraf nog 100.000.. keer je gelijk krijgen dat het niet vals is, op die moment kom je van een kale reis thuis, met nen hoop zever aan uwe rekker.. ..

jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jeff » 22 april 2020, 09:07

Jij wil blijkbaar niet snappen wat ik stel, tegen beter weten in.
Alle anderen zullen het wel snappen. Ik kan er ook niet aan doen dat dit bij jou niet het geval is.
Niet mijn probleem, maar wel dat van jou...

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 april 2020, 09:14

Maar man, ik snap best waar je naartoe wil, maar als ze het cash eruit willen halen ga je daar weinig tegen kunnen doen, mag je nog zoveel als een duiveltje spartelen in een wijwatervat..
De overheid wil nu eenmaal het zwart geld eruit hebben, door met kaart - smartphone of overschrijving te betalen, en ze weten al meer dan dat je zelf weet.. En alle middelen zullen ze toepassen om dat vroeg of laat te bereiken,, wees maar zeker..

boskoo7
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer boskoo7
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door boskoo7 » 22 april 2020, 09:31

De natte droom van alle banken. Een cashloze samenleving.

We gaan er naartoe dat is zeker.
Onze maatschappij is gebouwd op schuld, crisissen worden opgelost door schuld te maken.. Ooit moet die schuld betaald. Daarvoor niet morgen natuurlijk maar sowieso ooit eens.
En wie zal dat betalen? Ik vrees dat dat mensen gaan zijn met geld op hun rekening.

Negatieve rente nog zoiets die op ons af komt..
Dan zijn we nog niet bezig over elektriciteitsuitvallen, internet fraude, privacy,..

Ik heb respect voor iedereen die cash wil afschaffen, cash heeft ook veel nadelen. maar ik ben niet voor een cashloze maatschappij.

De voorstanders zullen deze crisis niet onbenut laten natuurlijk.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 22 april 2020, 09:47

boskoo7 schreef: ↑22 april 2020, 09:31 De natte droom van alle banken. Een cashloze samenleving.

We gaan er naartoe dat is zeker.
Onze maatschappij is gebouwd op schuld, crisissen worden opgelost door schuld te maken.. Ooit moet die schuld betaald. Daarvoor niet morgen natuurlijk maar sowieso ooit eens.
En wie zal dat betalen? Ik vrees dat dat mensen gaan zijn met geld op hun rekening.

Negatieve rente nog zoiets die op ons af komt..
Dan zijn we nog niet bezig over elektriciteitsuitvallen, internet fraude, privacy,..

Ik heb respect voor iedereen die cash wil afschaffen, cash heeft ook veel nadelen. maar ik ben niet voor een cashloze maatschappij.

De voorstanders zullen deze crisis niet onbenut laten natuurlijk.
Cash is meestal witwassen van niet aangegeven inkomsten.
En de Belgen zijn een van de koplopers in de zwarte economie.
Of het moet zijn zonder bankbriefjes dat men zich niet serieus genomen voelt.
Eventjes in de broekzak,
Zie eens wat een rolletje bank biljetten ik bezit.
Het laatste meestal om een klein bedrag te betalen.
Estate Guru believer.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 22 april 2020, 10:23

ludo schreef: ↑22 april 2020, 08:53 Een winkelier kan wel inschatten of het de bedoeling is om tegendraads en rebels te zijn.. in dat geval ga je van een kale reis thuiskomen vermoedt ik als die winkelier ook zijn been stijfhoudt..
Gij hebt toch een rare kronkel in die bovenkamer. Altijd zo geweest of is dat met ouder worden?
Die kassierster moet een gegrond vermoeden hebben. Heeft ze die niet en zuigt ze zomaar wat uit haar duim, dan overtreedt ze o.a. de strafwet.
Misschien ook eens nagaan wat de term 'wettelijk betaalmiddel' of 'legal tender' inhoudt. Zonder dat 'wettelijke' zakt ieder fiat monetair systeem als een kaartenhuisje ineen.

ludo schreef: ↑22 april 2020, 08:53 En wat is er verkeerd aan dat ze willen doorduwen naar een cashloze maatschappy??
Ja, man. ???
Lees eens één van de duizenden boeken over dit onderwerp en de geschiedenis van dit onderwerp. Het onderwerp zijnde, de monetaire systemen die we de laatste 10.000 jaar gekend hebben en welke daar met kop en schouders bovenaan stond/staat.

Ik betaal cash, en daarmee uit. Het is een wettelijk betaalmiddel. Als de dames willen kakelen om zichzelf interessant te maken en zich slimmer willen voordoen dan ze zijn (ze zitten aan een kassa, hallooo) zal ik wijzen op het feit dat dit een wettelijk betaalmiddel is en niet geweigerd mag worden. Weigeren ze toch, maak ik verder geen woorden vuil en blijft die kar daar staan.
Ik zal wel het management en/of hoofdkantoor bellen en de zaak uit de doeken doen (met naam en toenaam van kakelende trien natuurlijk). Ik zal daar ook melding van maken op SG en andere fora met naam en adres van de winkel die op zo'n manier de wet overtreedt, om nog maar te zwijgen van het menselijk fatsoen.

Mensen moeten eens leren van zich niet te laten opjutten door roverheden en propagandamedia.
Corona-doden tot nu toe (we zijn 6 maanden ver mogen we vanuit gaan), nog geen 178.000.

TBC, jaarlijkse tol: 1.200.000. Perfect vermijdbaar, behandelbaar en uitroeibaar. Om één of andere vreemde reden geen draconische maatregelen.
https://tbfacts.org/deaths-from-tb/

Malaria, jaarlijkse tol: 1 à 3 miljoen. Perfect vermijdbaar, behandelbaar en uitroeibaar. Om één of andere vreemde reden geen draconische maatregelen.
Ga anders eens na wat men gedaan heeft om het Panama-kanaal uiteindelijk te kunnen bouwen en af te krijgen. Men heeft er eerst de gele-koorts voor moeten indijken en dit voor er een vaccin bestond.
https://www.medscape.com/answers/221134 ... of-malaria

AIDS, jaarlijkse tol: 770.000. Vermijdbaar? Ja, door het gedrag van mensen te sturen zoals men nu pretendeert te doen omwille van corona. Op iedere straathoek condooms kan ook al helpen. Hoe klein zou die fractionele kost zijn t.o.v. de draconische corona-kost? Uitroeibaar? Ja, zie vermijdbaar. Maar om één of andere reden geen draconische maatregelen.
https://www.unaids.org/en/resources/fact-sheet

Dit op 30 seconden googlen. Als je effe verder googled vind je zo nog wel een aantal infectueuze ziekten waar we niet panisch hysterisch bang van gemaakt worden om een andere agenda te dienen.

Corona, daarentegen, praktisch niet te vermijden. Net zoals de griep en verkoudheden, o.a., praktisch niet te vermijden zijn. Behandelbaar? Weinig over te vinden, niet? Veel mediasensatie over een aantal medicijnen, verder niks nuttigs. Uitroeibaar? De tijd zal het uitwijzen. Mijn gok is, corona is hier om te blijven, samen met al die organismen die griep, verkoudheden, sinusitus, longontsteking, bronchitis, diarree, ..., veroorzaken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 april 2020, 10:36

Vraag is wie de rare kronkel heeft, als 99,9% van de mensen in de Corona tijd met kaart betalen, en er ne kwibus is die nu is persé moeilijk wil doen om nu is echt moeilijk te doen zonder enige andere reden en cash wil gaan betalen...
Als je bij mij in de winkel zou komen kan je uw biezen pakken, zeker weten,en dan mag je er een heel regiment politie bij halen wat mij betreft, klacht indienen en of alles gebruiken van de wet hetgeen in je mogelijkheden ligt..
Als je cash hebt, is teken dat je een bankkaart hebt,want anders geraak je aan cash niet meer aan..

Een winkelier mag zelfs zonder opgaaf van reden de toegang weigeren aan personen. Er moeten wel voldaan worden aan het volgende; het moet kenbaar gemaakt worden aan de klant dat de toegang van de winkel aan hem/haar ontzegd wordt.
Dat kan mondeling maar doorgaans gebruikt men een schriftelijke ontzegging
Laatst gewijzigd door ludo op 22 april 2020, 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 22 april 2020, 10:40

boskoo7 schreef: ↑22 april 2020, 00:06 Aan de kassa in de supermarkt:

Ik leg 50 artikelen op de transportband (elk artikel heb ik zorgvuldig vastgepakt, bekeken en in mijn kar gelegd bij het winkelen).
…
Ik neem mijn portefeuille en haal er 2 briefjes van 50€ uit, de kassierster verandert in de grote boze wolf en brengt mij een lesje in coronaleer bij....
Mooi verhaaltje: 50 artikelen betalen met 100 euro = goedkope winkel ::)

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 22 april 2020, 10:44

lop schreef: ↑22 april 2020, 02:39…
Moeten ze met mij niet proberen , cash geld is een wettelijk betaal middel en ze zijn verplicht dit te aanvaarden
…
Als in de winkel (ingang of kassa) aangeduid staat dat er geen cash betalingen aanvaard worden, dan is dit volledig wettelijk.

The_Banker
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer The_Banker
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door The_Banker » 22 april 2020, 10:45

Nefertari schreef: ↑22 april 2020, 10:40
boskoo7 schreef: ↑22 april 2020, 00:06 Aan de kassa in de supermarkt:

Ik leg 50 artikelen op de transportband (elk artikel heb ik zorgvuldig vastgepakt, bekeken en in mijn kar gelegd bij het winkelen).
…
Ik neem mijn portefeuille en haal er 2 briefjes van 50€ uit, de kassierster verandert in de grote boze wolf en brengt mij een lesje in coronaleer bij....
Mooi verhaaltje: 50 artikelen betalen met 100 euro = goedkope winkel ::)
In de Action? 8)

boskoo7
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer boskoo7
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door boskoo7 » 22 april 2020, 10:49

Blij dat jullie zo gelukkig zijn met de cashloze toekomst daar doen ze het voor😊

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 22 april 2020, 11:07

Tanja schreef: ↑22 april 2020, 08:49 … Mijn ma is 84 jaar en betaalt ook cash, ze vragen wel " heb je een betaalkaart mevrouw" maar als ze dan zegt " nee" maken ze er verder geen problemen van en zijn ook niet rebels. ;D
1) Bij de Delhaize supermarkten zijn er tijdens de corona-crisis speciale openingsuren voorbehouden voor 65plussers; namelijk elke morgen tussen 08u en 09u.
2) Wie absoluut wil cash betalen (zowel jongeren als ouderen) kan dat in veel Delhaize winkels door het cash geld in een speciaal daartoe voorziene automaat te droppen, zodat de kassier(ster) dit niet hoeft aan te raken.
Dit laatste heeft niets te maken met de corona-crisis, want het bestond al eerder.

Ayhrual
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ayhrual
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ayhrual » 22 april 2020, 11:20

Iemand een idee wat er met Ecocheques mag gebeuren ? Er zijn een paar die eind mei vervallen, de winkels zijn dicht en je mag niet contant betalen .....

moneygirl
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer moneygirl
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door moneygirl » 22 april 2020, 11:21

ludo schreef: ↑22 april 2020, 10:36 Vraag is wie de rare kronkel heeft, als 99,9% van de mensen in de Corona tijd met kaart betalen, en er ne kwibus is die nu is persé moeilijk wil doen om nu is echt moeilijk te doen zonder enige andere reden en cash wil gaan betalen...
Als je bij mij in de winkel zou komen kan je uw biezen pakken, zeker weten,en dan mag je er een heel regiment politie bij halen wat mij betreft, klacht indienen en of alles gebruiken van de wet hetgeen in je mogelijkheden ligt..
Als je cash hebt, is teken dat je een bankkaart hebt,want anders geraak je aan cash niet meer aan..

Een winkelier mag zelfs zonder opgaaf van reden de toegang weigeren aan personen. Er moeten wel voldaan worden aan het volgende; het moet kenbaar gemaakt worden aan de klant dat de toegang van de winkel aan hem/haar ontzegd wordt.
Dat kan mondeling maar doorgaans gebruikt men een schriftelijke ontzegging
;D reactie van het jaar

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

217 berichten
  • Pagina 5 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy