Welk aanbod kiezen?
TIP
Re: Welk aanbod kiezen?
SMGGM heeft al een perfecte samenvatting gegeven.
Wat ik nog kan toevoegen, zijn volgende puntjes:
Bij de vergelijkingen van KBC en BNP zitten nog enkele verschillende zaken:
* KBC heeft 50%/50% aan hypotheek vs mandaat, terwijl het bij BNP 100k hypotheek/150k mandaat is.
* KBC heb je SSV in maandelijkse premie terwijl BNP in 1malige premie.
Voor het eerste puntje scheelt het toch een slok op de notariskost. Vraag bij KBC eens na, of ze deze verdeling ook willen aanbieden. Lijkt me geen overkomelijk probleem.
Voor de SSV, vraag ook na wat de kost is als je die premie ook 1malig betaalt.
Daarna ga je ook eens naar een KBC Verzekeringskantoor (dus niet het standaard bankkantoor). Vraag daar een offerte voor je verzekeringen (SSV en brand+diefstal. Die KBC verzekeringsagenten zijn vaak zelfstandigen en die kunnen iets lager gaan
Als je een lening aangaat bij KBC, bepaalt je contract dat je een verzekering moet nemen bij KBC, maar niet dat je die in hetzelfde kantoor moet nemen :-D
* KBC heeft 50%/50% aan hypotheek vs mandaat, terwijl het bij BNP 100k hypotheek/150k mandaat is.
Voor het eerste puntje scheelt het toch een slok op de notariskost. Vraag bij KBC eens na, of ze deze verdeling ook willen aanbieden. Lijkt me geen overkomelijk probleem.
Daarna ga je ook eens naar een KBC Verzekeringskantoor (dus niet het standaard bankkantoor). Vraag daar een offerte voor je verzekeringen (SSV en brand+diefstal. Die KBC verzekeringsagenten zijn vaak zelfstandigen en die kunnen iets lager gaan

Neen, maar dan kan je profiteren van lopende promoties. Persoonlijk betaal ik liever wat meer rente dan vast te hangen met mijn brand verzekering en de speelbal te zijn van de bank.SMGGM schreef: ↑15 juni 2020, 07:23En de concurrentie zijn prijs is stil blijven staan dan?Nairo schreef: ↑14 juni 2020, 23:40 Ik zou eens narekenen hoe snel 5500€ kan verdwijnen als men bv jaarlijks enkele % verhoging doet op uw brandverzekering. Nu is uw keuze, je kunt dit jaar niet vergelijken met vorige zomer.
Voor ssv eens kijken bij afi esca en dergelijke maatschappijen. Werken wat trager maar waren merkelijk goedkoper. Vriendin heeft ssv + bijpremie van 50% en dit was 300€ goedkoper dan de basispremie van Cardif.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190528_04435111
Volgens het artikel 48% gestegen op 10j tijd.![]()
Hi anonymous, bedankt voor de aanvullingen nog!anonymous schreef: ↑15 juni 2020, 08:32 SMGGM heeft al een perfecte samenvatting gegeven.
Daarna ga je ook eens naar een KBC Verzekeringskantoor (dus niet het standaard bankkantoor). Vraag daar een offerte voor je verzekeringen (SSV en brand+diefstal. Die KBC verzekeringsagenten zijn vaak zelfstandigen en die kunnen iets lager gaanAls je een lening aangaat bij KBC, bepaalt je contract dat je een verzekering moet nemen bij KBC, maar niet dat je die in hetzelfde kantoor moet nemen :-D
Ik ga zeker eens polsen bij een verzekeringsagent, goeie tip.
Wat betreft hypotheek/mandaat: ze willen niet meer doen dan 50/50. De boodschap van KBC was echt 'dit is het aanbod, maakt niet uit wat ge op een ander krijgt. Ons nieuwe beleid is tegen het shoppen bij banken'. Dus bvb dossierkosten waren ook niet onderhandelbaar.
Als je tot het uiterste wil gaan:
Als CERA-coöperant krijg je 30% korting op je dossierkost (dus 150€ korting).
Je koopt voor 1250€ aandelen, je krijgt er zelfs nog divident voor, en nadien verkoop je ze terug als je wil.
Als CERA-coöperant krijg je 30% korting op je dossierkost (dus 150€ korting).
Je koopt voor 1250€ aandelen, je krijgt er zelfs nog divident voor, en nadien verkoop je ze terug als je wil.
Even een update:
Argenta heeft zijn rentevoet voor 15/5/5 (20jr) naar 0,92 gehaald. Dat in combinatie met goedkope ssv en brandverzekering (wel mindere dekking dan KBC) maakt hun aanbod het meest aantrekkelijk.
Argenta heeft zijn rentevoet voor 15/5/5 (20jr) naar 0,92 gehaald. Dat in combinatie met goedkope ssv en brandverzekering (wel mindere dekking dan KBC) maakt hun aanbod het meest aantrekkelijk.
Vraag eens na aan Argenta of er kosten zijn wanneer het krediet veranderd naar variabel. Bij onze 1ste woning was dit het geval daarom gekozen voor andere bank. Is wel 7j geleden misschien is het aangepast. Denk dat het 750€ ofzo aan kosten die erbij kwamen.
Hoe bedoel je dit juist? Dat er bij de aanpassing van de rente nog 750 extra werd aangerekend, of je van in het begin nog 750 euro extra moest betalen?