Welk platform en makelaar voor fondsen en aandelen
TIP
Welk platform en makelaar voor fondsen en aandelen
... is het het beste om fondsen en aandelen te verhandelen?
Minste en laagste prijzen met de meeste hoeveelheid keuze.
Als er al een forumbericht hierover is, ben ik blij dat ik het heb gelezen, maar ik heb het niet gevonden.
Ik heb het volgende bekeken:
Deutsche Bank
Keytrade
Lynx
Redirect
BinckBank
Ik wil een rekening openen waar ik voornamelijk fondsen en indexfondsen, aandelen en obligaties kan kopen.
Ik ben op het punt om een klassiek 60/40 en 90/10 portfolio te bouwen
Alle tips en inzichten van de beste makelaar zijn van harte welkom
Grtjs
Minste en laagste prijzen met de meeste hoeveelheid keuze.
Als er al een forumbericht hierover is, ben ik blij dat ik het heb gelezen, maar ik heb het niet gevonden.
Ik heb het volgende bekeken:
Deutsche Bank
Keytrade
Lynx
Redirect
BinckBank
Ik wil een rekening openen waar ik voornamelijk fondsen en indexfondsen, aandelen en obligaties kan kopen.
Ik ben op het punt om een klassiek 60/40 en 90/10 portfolio te bouwen
Alle tips en inzichten van de beste makelaar zijn van harte welkom
Grtjs
Re: Welk platform en makelaar
Ik heb ergens iets gevonden waar men die vergelijkt.
https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Welk platform en makelaar voor fondsen en aandelen
Degiro staat er precies niet bij.
Re: Welk platform en makelaar
Ik heb dit eerder geprobeerd, maar wilde graag weten wat het populairst is en wat de gebruikers het leukst vinden.Nakal schreef: ↑1 oktober 2018, 15:27 Ik heb ergens iets gevonden waar men die vergelijkt.
Ik ben een inwoner van een ander land, maar woon hier al 2 jaar en moet een solide account hebben om te sparen voor pensioen en passief geld.
Grtjs
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Is het niet interessanter om in je land van afkomst te sparen? Want in België betaal je je toch maar blauw aan taksen. 

Doe je fondsen bij medirect, de rest elders.
Doen de meesten hier wel denk ik.
Doen de meesten hier wel denk ik.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Losse fondsen heb ik ook bij MeDirect. Een keyplan (7 fondsen waar ik maandelijks een klein bedrag in leg) bij Keytrade.
Enkele aandelen bij Keytrade en Binckbank.
Spaarrekeningen bij MeDirect en een Saving Plan bij Deutsche Bank.
Enkele obligaties/gestructureerde producten bij Deutsche Bank.
Ik woon en heb hier mijn bedrijf, dus ben hier fiscaal verantwoordelijk. Ik ben er zeker van dat het ook voordeliger zou zijn om hier accounts te openende stucker schreef: ↑1 oktober 2018, 18:45 Is het niet interessanter om in je land van afkomst te sparen? Want in België betaal je je toch maar blauw aan taksen.![]()
Erg goed. Ik zal deze makelaars nader bekijken. Het is goed om enige begeleiding te hebben als je probeert om je hoofd rond deze dingen te wikkelen in een land met een vreemde taal.annetje schreef: ↑1 oktober 2018, 21:07 Losse fondsen heb ik ook bij MeDirect. Een keyplan (7 fondsen waar ik maandelijks een klein bedrag in leg) bij Keytrade.
Bedankt voor de tips!
Ik zal ook met mijn boekhouder horen wat het meest winstgevend is met belastingen op deze spaarplannen. Normaal gesproken zijn er specifieke spaarrekeningen die voordelige kosten zijn, denk ik dat die hier ook in België bestaat?
Ik kan Binck wel aanbevelen: werkt voor mij heel goed voor beurstransacties. Over het algemeen zijn de prijzen concurrentieel. Uitgebreide keuze, en toen ik vroeg om een bepaalde etf beschikbaar te maken, was dat snel in orde.
Binck heeft ook klassieke beleggingsfondsen, al promoten ze die niet en rekenen ze transactiekosten aan bij verkoop. Dan zit je beter bij MeDirect voor beleggingsfondsen zoals Annetje zegt. Of bij Keytrade voor een periodiek beleggingsplan, al zit je daar voor 5 jaar min of meer aan vast.
Over Bolero hoor je ook veel tevredenheid. Deutsche Bank ook, al heb je daar een vaste kost per lijn.
Binck heeft ook klassieke beleggingsfondsen, al promoten ze die niet en rekenen ze transactiekosten aan bij verkoop. Dan zit je beter bij MeDirect voor beleggingsfondsen zoals Annetje zegt. Of bij Keytrade voor een periodiek beleggingsplan, al zit je daar voor 5 jaar min of meer aan vast.
Over Bolero hoor je ook veel tevredenheid. Deutsche Bank ook, al heb je daar een vaste kost per lijn.
Voor aandelen zijn alle Belgische brokers te duur, steeds in de 20 dollar kosten op Amerika op de meest gebruikte bedragen en bij de goedkoopste in de 15 euro kosten op Europa. Bij Keytrade is het zelfs al vlug 27 $ op Amerika.
Als je er niet mee inzit (niks te verbergen hebt) dat je een buitenlandse rekening moet aangeven bij de fiscus ben je beter af met Interactive brokers of via de dochter Lynx in Nederland of Belgie. Daar 5 $ kost op Amerika en 6 euro op Europa op de meeste bedragen die een particulier gebruikt.
Als je er niet mee inzit (niks te verbergen hebt) dat je een buitenlandse rekening moet aangeven bij de fiscus ben je beter af met Interactive brokers of via de dochter Lynx in Nederland of Belgie. Daar 5 $ kost op Amerika en 6 euro op Europa op de meeste bedragen die een particulier gebruikt.
Bedankt! Ik denk dat de keuze falt op Binck en Medirect. Hoe komt het dat Bolero is niet bij in de vergelijk?woete schreef: ↑2 oktober 2018, 10:00 Ik kan Binck wel aanbevelen: werkt voor mij heel goed voor beurstransacties. Over het algemeen zijn de prijzen concurrentieel. Uitgebreide keuze, en toen ik vroeg om een bepaalde etf beschikbaar te maken, was dat snel in orde.
Ik zal me vooral richten op indexfondsen voor passief inkomen. Geld besparen op de rekening is geen goede optie, omdat de inflatie de valuta zal devalueren samen met de negatieve rentetarievenDirk2 schreef: ↑2 oktober 2018, 11:26 Voor aandelen zijn alle Belgische brokers te duur, steeds in de 20 dollar kosten op Amerika op de meest gebruikte bedragen en bij de goedkoopste in de 15 euro kosten op Europa. Bij Keytrade is het zelfs al vlug 27 $ op Amerika.