Welke bank kiezen als 2de bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Full Member
- Contacteer:
Welke bank kiezen als 2de bank
Ik ben al enige tijd op zoek naar een 2de bank. Ik dacht aan AXA, Crelan of KBC. Wat kunnen jullie vertellen wat betreft hun internetbankieren, service naar de klant toe? KBC lijkt me duur. Crelan weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik heb ooit eens voor een woonkrediet contact opgenomen met 2 kantoren zonder enig resultaat. Ze laten precies geen nieuwe klanten makkelijk toe of doen de moeite althans niet. Zijn er mensen die bij al deze banken klant zijn en hun favoriet willen weergeven. Bedankt! Voor te sparen dacht ik eraan om een rekening te openen bij Moneyyou maar langs de ene kant vertrouw ik het ook niet helemaal. Ik zou graag een 2de Kaupthing willen vermijden.
Re: Welke bank kiezen als 2de bank
Waarom zou je dan overwegen een rekening te openen bij bvb de KBC maar niet bij ABN Amro? Waar zit uw verschil dan??
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Misschien eerst aangeven waarvoor je een 2de bank wenst?
Welke producten wil je daar? Wat verwacht je van de 2de bank, etc?
Welke producten wil je daar? Wat verwacht je van de 2de bank, etc?
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is je eerste bank?
Wat wil je bij je 2de bank?
Zonder bovenstaande - en dan vooral de 2de vraag - is het nogal gissen welke bank voor jou het beste is.
Wat wil je bij je 2de bank?
Zonder bovenstaande - en dan vooral de 2de vraag - is het nogal gissen welke bank voor jou het beste is.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
wat wilt ge doen bij bij die 2de bank
dat bepaalt het antwoord op uw vraag hoor
dat bepaalt het antwoord op uw vraag hoor
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben al 14 jaar klant bij Argenta en heel tevreden ervan. Alleen heb ik teveel spaargeld om daar te houden als ik mij aan de gouden regel wil houden om nooit meer dan 100000 euro bij één bank te houden. Ik geloof niet dat Argenta ooit in de problemen zal raken. Daarom dat ik dus een 2de bank wil om mijn geld daarop te zetten. Bovenal wil ik bij deze bank of kantoor een even goede bankrelatie opbouwen toekomstgericht. Stel dat ik ooit ga voor een nieuw woonkrediet, verzekeringen. Dat ik er dan zeker bij terecht kan.
Re: Welke bank kiezen als 2de bankr
Als je in een keer een grote som wil overzetten naar de 2e bank, dan ben je best met een internetbank. Natuurlijk, mogelijkheden om te lenen en dergelijke in de toekomst zijn daar nihil of beperkt. Als je op regelmatige basis geld wilt storten, kijk je best naar de banken die maandsparen aanbieden. Dan is er enkel nog het feit of je die som laat aangroeien of regelmatig zal van opvragen. Wil je regelmatig er van opvragen, dan kies je best hoogste basisrente en dat is dan bij kbc met de Start2save. Wil je die som gewoon daar laten staan, dan kies je best Ing met het tempo sparen.
Ik ben bij beide laatste klant...
Ik ben bij beide laatste klant...
Deutsche Bank zit met zijn DB Saving Plan hoger dan KBC : 1% intrest en 0,5% getrouwheidspremie.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Tja, dan zou ik vooral een bank kiezen waar je geen kosten hebt.
Eigenlijk ben ik best tevreden van ING, nu maar hopen dat hun Tempo Spaarrekening hoog blijft ;
Check dat even, wel max 500 euro inleg per maand...
Eigenlijk ben ik best tevreden van ING, nu maar hopen dat hun Tempo Spaarrekening hoog blijft ;

Check dat even, wel max 500 euro inleg per maand...
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
-
- Full Member
- Contacteer:
Hallo Vita,
Wil je bedoelen dat je bij beide klant bent? Wat vind jij beter KBC of ING? Bij ING ben ik ook klant sinds kort opnieuw. Ik gaf de voorkeur aan hen in plaats van KBC omdat ik met hun kaart geld kan afhalen overal terwijl dat bij KBC totaal niet is.
Wil je bedoelen dat je bij beide klant bent? Wat vind jij beter KBC of ING? Bij ING ben ik ook klant sinds kort opnieuw. Ik gaf de voorkeur aan hen in plaats van KBC omdat ik met hun kaart geld kan afhalen overal terwijl dat bij KBC totaal niet is.
Ik werk bij een van beide, dus ben bevooroordeeld he. De tarieven ken je, dus als dat het belangrijkste is kan je op basis daarvan je keuze maken. Anderzijds is het ook belangrijk iemand in de bank te hebben die met je meedenkt in jouw projecten en je degelijk advies kan geven zodat je telkens de juiste financiële keuze kan maken. Dan moet je eens kijken bij de 2 lokale kantoren van ING en KBC waar je je daar het beste bij voelt.
Soms kan je beter geen klant zijn van een bank om er info over verzekering of krediet te gaan vragen. Voor niet-klanten doen ze vaak meer, in de hoop van een nieuwe klant binnen te halen. Eens je klant bent, ....robinvandyck schreef:Bovenal wil ik bij deze bank of kantoor een even goede bankrelatie opbouwen toekomstgericht. Stel dat ik ooit ga voor een nieuw woonkrediet, verzekeringen. Dat ik er dan zeker bij terecht kan.