Welke bank kiezen in Frankrijk?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Welke bank kiezen in Frankrijk?
Ik weet dat dit forum eerder over Belgische banken gaat, maar misschien heeft iemand op dit forum al ervaring met het volgende. Ik ga heel binnenkort voor enkele maanden naar Frankrijk en heb ter plaatse een zichtrekening met chequeboek en betaalkaart nodig. Ik heb de websites van alle banken al eens bekeken, en qua prijs zijn ze allemaal eigenlijk gelijk. Ook is er een kantoor van quasi elke bank in de buurt van mijn verblijfplaats, dus dat is ook geen punt van onderscheid.
Heeft er iemand ervaring met een Franse bank, vooral dan als 'non-resident' of een tijdelijke account? Als ik de Franse forums bekijk, dan is eigenlijk geen enkele bank aan te raden, behalve dan enkele internetbanken (wat voor mij geen optie is).
Heeft er iemand ervaring met een Franse bank, vooral dan als 'non-resident' of een tijdelijke account? Als ik de Franse forums bekijk, dan is eigenlijk geen enkele bank aan te raden, behalve dan enkele internetbanken (wat voor mij geen optie is).
Re: Welke bank kiezen in Frankrijk?
als het je enkel gaat om een zichtrekening en de kosten zijn overal gelijk en het is daarenboven maar voor enkele maanden, dan zal het zoveel niet uitmaken zeker?
misschien kun je een bank pakken die verbonden is met je huidige belgische bank,
vb. stel dat je nu klant bent bij landbouwkrediet, ga naar crédit agricole,
vb. je bent klant van fortis, ga naar bnp paribas
misschien kun je een bank pakken die verbonden is met je huidige belgische bank,
vb. stel dat je nu klant bent bij landbouwkrediet, ga naar crédit agricole,
vb. je bent klant van fortis, ga naar bnp paribas
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het probleem is volgens mij een bank te vinden die een rekening wil openen voor iemand die niet in Frankrijk gedomicilieerd is.
Wat is "tijdellijk"? Kan je niet gewoon met je belgische bankkaart alles doen daar?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ja, met Maestro moet dat kunnen.
Vaganzza schreef:Wat is "tijdelijk"?
acba schreef:Ik ga heel binnenkort voor enkele maanden naar Frankrijk
Domme vraag, want nu herinner ik mij dat ik dat gelezen hebYaris schreef:Vaganzza schreef:Wat is "tijdelijk"?acba schreef:Ik ga heel binnenkort voor enkele maanden naar Frankrijk

vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
- VIP member
- Contacteer:
^^Yaris schreef:Het probleem is volgens mij een bank te vinden die een rekening wil openen voor iemand die niet in Frankrijk gedomicilieerd is.
Zal wel een paar keer afgescheept worden.
Ik ben 'helaas' bij KBC en zij konden mij zoals verwacht niet verder helpen.
Ik ga als stagiair naar Frankrijk. Mijn werkgever wil enkel storten op een Franse rekening. Ook heb ik de rekening nodig voor enkele administratieve dingen die ik moeten regelen met de Franse staat. Voor het dagelijks betalen kan ik inderdaad gewoon met Maestro en Visa werken.
Ik zal waarschijnlijk gewoon een aantal kantoren moeten uitproberen. Normaalgezien moet mijn adres geen probleem zijn, aangezien ik ook een Frans adres kan opgeven.
Ik ga als stagiair naar Frankrijk. Mijn werkgever wil enkel storten op een Franse rekening. Ook heb ik de rekening nodig voor enkele administratieve dingen die ik moeten regelen met de Franse staat. Voor het dagelijks betalen kan ik inderdaad gewoon met Maestro en Visa werken.
Ik zal waarschijnlijk gewoon een aantal kantoren moeten uitproberen. Normaalgezien moet mijn adres geen probleem zijn, aangezien ik ook een Frans adres kan opgeven.
met een adres in frankrijk kan je probleemloos een rekening in frankrijk openen. je moet wel een of ander document laten tonen die aangeeft dat het adres werkelijk bestaat, bv factuur van telefoon, elec, water, ....acba schreef:Ik ben 'helaas' bij KBC en zij konden mij zoals verwacht niet verder helpen.
Bij de meeste Belgische banken kan je zelfs als buitenlander met domicilie in het buitenland een rekening openen. Dus vermoed ik dat dat in Frankrijk ook wel kan
Verwacht je wel aan het voorleggen van de nodige bewijsstukken (naast ID ook adresbewijs etc).
Weet er iemand trouwens waarom men in Frankrijk nog zoveel gebruik maakt van cheques?

Weet er iemand trouwens waarom men in Frankrijk nog zoveel gebruik maakt van cheques?
Stabilo86 schreef:Bij de meeste Belgische banken kan je zelfs als buitenlander met domicilie in het buitenland een rekening openen. Dus vermoed ik dat dat in Frankrijk ook wel kanVerwacht je wel aan het voorleggen van de nodige bewijsstukken (naast ID ook adresbewijs etc).
cheques zijn volledig gratis.... én je kan nog een cheque uitschrijven zonder dat er onmiddellijk kan gecontrolleerd worden of er nog genoeg provisie is!
Handig met een volle winkelkar... de problemen van betaling zijn dan voor later, de winkelkar is binnen.
Cheques worden inderdaad vaak gebruikt, vandaar dat ik ook zo'n rekening nodig hebt. Voor een busabonnement aanvaarden ze bijvoorbeeld enkel cheques...
Heb net een afspraak gemaakt bij de Banque Populaire op de luchthaven. Ik veronderstel dat een kantoor op de luchthaven meer ervaren is met buitenlandse rekeninghouders. Heb enkel een identiteitskaart en een attest van mijn hotel nodig.
Heb net een afspraak gemaakt bij de Banque Populaire op de luchthaven. Ik veronderstel dat een kantoor op de luchthaven meer ervaren is met buitenlandse rekeninghouders. Heb enkel een identiteitskaart en een attest van mijn hotel nodig.