Welke fondsen en/of aandelen
TIP
Welke fondsen en/of aandelen
Hallo,
Heb 20K die momenteel op een spaarrekening staat. Graag had ik dit voor 1-5jaar ergens 'vastgezet'.
Graag had ik ook wat 'gespreid'.
Daar ik weinig kaas heb gegeten van beleggen, welke fondsen en/of aandelen worden momenteel aangeraden?
Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar waarop wordt best gelet bij aankoop van fondsen/aandelen?
Morgen heb ik afspraak met de bank, maar vermoed dat deze altijd positief gaan praten over hun eigen produkten!
PS: heb ook een binckbank-account, dus mocht iemand 'aanraders' hebben die via dit platform aangekocht kunnen worden? Vermoed dat dit interessanter is dan via de traditionele bank?
Heb 20K die momenteel op een spaarrekening staat. Graag had ik dit voor 1-5jaar ergens 'vastgezet'.
Daar ik weinig kaas heb gegeten van beleggen, welke fondsen en/of aandelen worden momenteel aangeraden?
Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar waarop wordt best gelet bij aankoop van fondsen/aandelen?
Morgen heb ik afspraak met de bank, maar vermoed dat deze altijd positief gaan praten over hun eigen produkten!
PS: heb ook een binckbank-account, dus mocht iemand 'aanraders' hebben die via dit platform aangekocht kunnen worden? Vermoed dat dit interessanter is dan via de traditionele bank?
Re: Welke fondsen en/of aandelen
VWCE of IWDA via binck.tuxy schreef: ↑12 maart 2020, 16:15 Hallo,
Lees bogleheads als je er wat meer over wilt weten.
Als je je bank zijn gang laat gaan zullen ze ook heel wat voor zichzelf houden (in de vorm van kosten).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Okay, super bedankt voor de info. Ja had al één en ander gezien ivm in/uitstapkosten en zo.
Net even gekeken naar wat je aanraadt, zijn beide aandelen. Heb je ook tips voor fondsen? of is dit minder interessant?
Net even gekeken naar wat je aanraadt, zijn beide aandelen. Heb je ook tips voor fondsen? of is dit minder interessant?
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
De horizon die je aangeeft sluit aandelen en fondsen die aandelen bevatten uit.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Weet iemand wat de beste oplossing is (etf of fonds) om zwaar gedaalde Belgische bedrijven(Umicore, Barco, Galapagos,enz enz) maandelijks of tweemaandelijks te gaan aankopen ?
Ik zou zelf denken aan een fonds vb AXA B Fund Equity Belgium Acc(BE0152676954) daar deze hun selectie zelf maken en bijsturen.
Of bestaan er etf's die hun portefeuille's in Belgische aandelen regelmatig bijsturen ?
Ik zou zelf denken aan een fonds vb AXA B Fund Equity Belgium Acc(BE0152676954) daar deze hun selectie zelf maken en bijsturen.
Of bestaan er etf's die hun portefeuille's in Belgische aandelen regelmatig bijsturen ?
Aankoopkosten van dat fonds al eens gezien? 3%...karine schreef: ↑15 maart 2020, 13:08 Weet iemand wat de beste oplossing is (etf of fonds) om zwaar gedaalde Belgische bedrijven(Umicore, Barco, Galapagos,enz enz) maandelijks of tweemaandelijks te gaan aankopen ?
Aankoopkosten zijn altijd €0 bij MeDirect.
Beheerskosten wel 1,48%
Na wat zoeken toch een mooi alternatief gevonden namelijk iShares MSCI Belgium Capped ETF echter zie ik dat deze alleen in USD noteert.
Bestaat zoiets niet in Euro's ?
iShares MSCI Belgium Capped ETF is een fonds gebaseerd in the us. Kunnen Ik niet aankopen.
Lyxor heeft een bel-20 fonds, maar waarom zou je nu specifiek in België willen beleggen? Noch geografisch noch sectorieel gedifferentieerd.
Lyxor heeft een bel-20 fonds, maar waarom zou je nu specifiek in België willen beleggen? Noch geografisch noch sectorieel gedifferentieerd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik zou Ackermans & van Haaren, Sofina en een Tech etf: SPDR® MSCI World Technology UCITS ETF USD Acc (EUR) (WTCH) nemen.
Omdat ik graag een deel wil beleggen in afgestrafte Belgische parels zoals een Barco, Galapagos, Ageas en vele anderen.
Ik zou niet weten op welke andere manier ik dit kan doen buiten rechtstreeks er aandelen van te kopen.
Spreiden blijft de boodschap vandaar deze vraag.
Pensioensparen ?
Die zitten toch ook overwegend in Belgische aandelen, dacht ik.
Die zitten toch ook overwegend in Belgische aandelen, dacht ik.
Ik dacht dat er fondsen zijn die uitsluitend beleggen in Belgische aandelen !