Welke spaarformule?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Forolo
Welke spaarformule?
Huidige situatie: 30k bij bnp paribas fortis, wat raden jullie aan?
Liefst een risicoloze spaarformule, eventueel op langere termijn? Ik ben een 19-jarige student en kan 20k eventueel voor langere tijd missen... Afgelopen jaar bracht dit 650 euro intrest op.
Spijtig genoeg is bnp paribas met zijn 1.5 + 0.30 maar een mager beestje voor het komende jaar, is het de moeite waard om eventueel over te stappen naar een andere bank en wat is een degelijk en risicoloos alternatief?
Alvast bedankt!
Liefst een risicoloze spaarformule, eventueel op langere termijn? Ik ben een 19-jarige student en kan 20k eventueel voor langere tijd missen... Afgelopen jaar bracht dit 650 euro intrest op.
Spijtig genoeg is bnp paribas met zijn 1.5 + 0.30 maar een mager beestje voor het komende jaar, is het de moeite waard om eventueel over te stappen naar een andere bank en wat is een degelijk en risicoloos alternatief?
Alvast bedankt!
Re: Welke spaarformule?
Voor te sparen is een spaarboekje (E-Saving) bij Deutsche Bank zeker en vast een beter alternatief dan bij Fortis. Als je iets van risico durft te nemen kan je misschien eens rondkijken op de website van Rabobank.Be. Daar heb je de keuze tussen een hele boel kwaliteitsfondsen van verschillende grote instellingen waarin je makkelijk online kan beleggen via Rabo. Als je veel risico wil nemen kan je beleggen in aandelen via Binckbank (is de goedkoopste broker) maar dan kan je je beter toch eerst wat informeren over de werking van de beurs.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bekijk misschien eens Carmignac Patrimoine fonds (FR0010135103). Slechts 30% aandelen, rest obligaties of kas. Rendement hoogswaarschijnlijk beter dan spaarboekje en risico zeer beperkt. Zelfs in het horrorjaar 2008 geen verlies gemaakt.
Als je geen risico wil nemen zou ik alvast niet in aandelen beleggen, tenzij je al een en ander van de beurs afweet en alles nauw wil opvolgen. Een fonds op rabobank.be of bij Keytrade ofzo kan wel interessant zijn om een deel van je spaargeld in te bleggen.Forolo schreef: Huidige situatie: 30k bij bnp paribas fortis, wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!![]()
Je kan ook gewoon bij BNP Paribas blijven. die actie op de premium online spaarrekening (1,5% + 1%) is wel interessant vind ik. Als je nog in januari stort krijg je je getrouwheidspremie al eind dit jaar ipv volgend jaar pas.
Een tak 21 verzekering kan ook interessant zijn ( bvb vita invest bij Federale) maar dan moet je je geld wel 8 jaar kunnen missen, tenzij je een overlijdensdekking van 130% neemt, dan moet je geen roerende voorheffing betalen als je vroeger uitstapt.
Laat je alleszins niet eender wat aansmeren bij BNP he (buiten dan die spaarrekening)
-
karel
ik zou niet opteren voor de Frotis premium online spaarrekening.
Indien je, door onvoorziene omstandigheden, geld moet afhalen waardoor je onder de limietinlage zit, dan ben je de gehele getrouwheidspremie kwijt!
Indien je, door onvoorziene omstandigheden, geld moet afhalen waardoor je onder de limietinlage zit, dan ben je de gehele getrouwheidspremie kwijt!
-
JurgenG
Mja, klopt maar als je je geld in een termijnrekening steekt heb je nóg minder flexibiliteit.degroot karel schreef: ik zou niet opteren voor de Frotis premium online spaarrekening.
Dit gegarandeerde 1,50% getrouwheid zou wel eens interessant kunnen blijken moesten de basisintresten nog zakken.
Zou het interessant zijn om nu een kasbon op te starten voor 2 jaar
aan 1,7 netto?
Misschien is het dom, maar ik denk gewoon aan het feit dat de spaarrente tarieven nog kunnen dalen en ik wil geen enkele spaarformule (of bank) met mogelijk risico.
Jullie kunnen mij misschien raad geven.
aan 1,7 netto?
Misschien is het dom, maar ik denk gewoon aan het feit dat de spaarrente tarieven nog kunnen dalen en ik wil geen enkele spaarformule (of bank) met mogelijk risico.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Sorry dat ik het zeg, maar dit is idd een domme vraag. Hoe kan nu een kasbon met een netto-rente van 1.7% interessant zijn als er spaarrekening zijn die een pak hoger staan...iness schreef: Zou het interessant zijn om nu een kasbon op te starten voor 2 jaar
aan 1,7 netto?
Spaarrekeningen kunnen dalen? Lager dan dit zie ik ze niet gaan.
Je wil geen enkele bank met mogelijk risico, maar wil wel een kasbon. Waar ga je die dan kopen, bij de colruyt ?iness schreef: Zou het interessant zijn om nu een kasbon op te starten voor 2 jaar
aan 1,7 netto?
Zolang je onder de 100.00 euro blijft heeft geen enkel bank hier die onder het garantiestelsel valt een risico voor spaar- of termijnrekeningen.
Mijn advis, neem een spaarrekening bij een bank die een hoge basisintrest geeft, ga je toch al meer dan 1.7 netto hebben en wacht tot de rentes gestegen zijn en neem een termijnrekening.
Denk dat je in Uw geval daar het beste mee bent.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
Toone
cp1234 schreef:iness schreef: Zou het interessant zijn om nu een kasbon op te starten voor 2 jaar
aan 1,7 netto?
Je wil geen enkele bank met mogelijk risico, maar wil wel een kasbon. Waar ga je die dan kopen, bij de colruyt ?
Zolang je onder de 100.00 euro blijft heeft geen enkel bank hier die onder het garantiestelsel valt een risico voor spaar- of termijnrekeningen.
Mijn advis, neem een spaarrekening bij een bank die een hoge basisintrest geeft, ga je toch al meer dan 1.7 netto hebben en wacht tot de rentes gestegen zijn en neem een termijnrekening.
Het laatste dat ik nu zou doen is nu een kasbon kopen mijn gedacht!
Momenteel is het beste een spaarrekening of een bepaald fonds kopen . Ik zou zeker NIET een kasbon kopen . Ga voor een spaar -of fonds en je zal een hogere opbrengst hebben dan een kasbon te nemen tegen gelijk welke looptijd .
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
ok bedankt voor jullie raad.
Als je mij citeert, doe het dan correct.Toone schreef:cp1234 schreef:
Je wil geen enkele bank met mogelijk risico, maar wil wel een kasbon. Waar ga je die dan kopen, bij de colruyt ?
Waar staar er dat ik een kasbon zou aanbevelen en nog meer, waar staat er dat ik het nu zou kopen !!
Geld verdienen doe je door te werken.
-
Toone
Jongens toch, het was gewoon mijn mening op dat hij een kasbon wilde kopen! Het moet hier juist zijn zulle!cp1234 schreef:Als je mij citeert, doe het dan correct.Toone schreef:
Waar staar er dat ik een kasbon zou aanbevelen en nog meer, waar staat er dat ik het nu zou kopen !!
Beste,
ik zie hier elke keer staan dat men van kasbons moet afblijven?
Ik begrijp het niet goed is een kasbon dan slechter dan een spaarrekening?
Indien deze bv een netto hoger rendement geeft?
Is deze niet gedekt door de 100.000 € garantie?
Waarom is deze slechter en kan iemand mij dit eens duidelijk uitleggen
De spaarboekjes zijn toch ook niet rentevast???
Wat is dan het voor - en nadeel van beiden?
Dan bv als je een spaarrekening hebt waar je elke maand bij op stort indien je wat over hebt? Heeft het nut om hier in te spelen op de trends van banken die meer interest geven? Wanneer weet je bv dat je je volledige interest gehad hebt?
Wanneer weet je dat je de premie getrouwheid geincasseerd heb, is dat altijd op de 1 ste januari?
mvg
Jempi
ik zie hier elke keer staan dat men van kasbons moet afblijven?
Ik begrijp het niet goed is een kasbon dan slechter dan een spaarrekening?
Indien deze bv een netto hoger rendement geeft?
Is deze niet gedekt door de 100.000 € garantie?
Waarom is deze slechter en kan iemand mij dit eens duidelijk uitleggen
De spaarboekjes zijn toch ook niet rentevast???
Wat is dan het voor - en nadeel van beiden?
Dan bv als je een spaarrekening hebt waar je elke maand bij op stort indien je wat over hebt? Heeft het nut om hier in te spelen op de trends van banken die meer interest geven? Wanneer weet je bv dat je je volledige interest gehad hebt?
Wanneer weet je dat je de premie getrouwheid geincasseerd heb, is dat altijd op de 1 ste januari?
mvg
Jempi
Laatst gewijzigd door jempi25 op 4 januari 2010, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.