Welke spaarrekening na Rabobank.be
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke spaarrekening na Rabobank.be
Dag allemaal,
Als bijna 24 jarige vraag ik mij af bij welke bank ik mijn spaargeld het beste, veilige zou kunnen parkeren. Ik heb een bedrag die nu bij rabobank.be staat maar zoals iedereen wel weet stopt Rabobank volgend jaar. Ik heb de opties op spaargids.be al bekeken maar ik heb niet veel vertrouwen in een bank zoals Santander en Medirect. Is dit terecht? Ik vind klantenservice maar ook een veilige inlogprocedure belangrijk. Daarnaast wil ook een een bank die toch een klein beetje meer geeft dan het wettelijke minimum. Bij Argenta heb ik al een kleine spaarrekening maar hier zit ik ook voor allemaal andere bankzaken en ik wil mijn echte spaarrekening liefst ergens gescheiden houden zodat ik niet gemakkelijk kan overschrijven naar mijn zichtrekening. In geval van faillissement wil ik natuurlijk ook zeker zijn dat ik snel mijn geld kan terugzien. Ik weet dat er een garantiefonds is maar ... Zou Keytrade bank of NiCB dan misschien een betere optie kunnen zijn voor mij? Ik ben mij bewust van inflatie en voorzie ook een rekening op een beleggingsaccount samen met mijn vriend. Dit is echt puur bedoeld om een veilig stukje apart te zetten waar ik echt niet aankom.
Alvast bedankt om mij wat wijzer te maken!
Als bijna 24 jarige vraag ik mij af bij welke bank ik mijn spaargeld het beste, veilige zou kunnen parkeren. Ik heb een bedrag die nu bij rabobank.be staat maar zoals iedereen wel weet stopt Rabobank volgend jaar. Ik heb de opties op spaargids.be al bekeken maar ik heb niet veel vertrouwen in een bank zoals Santander en Medirect. Is dit terecht? Ik vind klantenservice maar ook een veilige inlogprocedure belangrijk. Daarnaast wil ook een een bank die toch een klein beetje meer geeft dan het wettelijke minimum. Bij Argenta heb ik al een kleine spaarrekening maar hier zit ik ook voor allemaal andere bankzaken en ik wil mijn echte spaarrekening liefst ergens gescheiden houden zodat ik niet gemakkelijk kan overschrijven naar mijn zichtrekening. In geval van faillissement wil ik natuurlijk ook zeker zijn dat ik snel mijn geld kan terugzien. Ik weet dat er een garantiefonds is maar ... Zou Keytrade bank of NiCB dan misschien een betere optie kunnen zijn voor mij? Ik ben mij bewust van inflatie en voorzie ook een rekening op een beleggingsaccount samen met mijn vriend. Dit is echt puur bedoeld om een veilig stukje apart te zetten waar ik echt niet aankom.
Alvast bedankt om mij wat wijzer te maken!
Re: Welke spaarrekening na Rabobank.be
Wij zullen deel overschrijven waar wij reeds een spaarrekening hebben nl. Deutsche bank en argenta. Zeker niet naar onze 2 belangrijkste banken Bolero en ING. Bij Ing moet niets meer bijkomen want men heeft mij daar al uitleg gevraagd waarom er zoveel kapitaal in port. en andere rekeningen staat. Vrees hetzelfde voor Bolero. Naar het schijnt moeten de banken dit doen, anders zijn ze nalatig ! Neen geen zwart geld, alles zijn normale inkomsten !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij is dat niet terecht.
Spreiden ...
Enige nadeel van santander zou kunnen zijn dat hun garantiefonds weinig inspanning gaat doet voor buitenlanders.
Op dat vlak kan je dan beter groeperen met andere benadeelden en een Spaanse advocaat inhuren
Op dat vlak kan je dan beter groeperen met andere benadeelden en een Spaanse advocaat inhuren
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me eerder dat ze weinig moeite zullen doen voor eender welke klant, en hetzelfde geldt voor andere landen ... ;-)
Het doel van dat garantiefonds is n.m.i. een bankrun vermijden, niet effectief "uitbetalen".
Als het echt tot een probleem komt, zal het wellicht maanden/jaren duren eer je je geld terugziet en dan zal het waarschijnlijk niet van dat garantiefonds komen, maar van één of andere "oplossing".
Vandaar dus: spreiden, bv.:
- Medirect => België
- Santander => Spanje
- Keytrade => Frankrijk
- Deutsche => Duitsland
...
Wie weet nu al welke bank in de problemen gaat komen ?
Ik ben tevreden over keytrade en medirect.
Je kunt ook een cocoon-rekening openen bij de post max 500 euro/maand en brengt iets meer op.
Als je nu een rekening opent bij keytrade krijg je 50 euro bij opening. (Mits een code die ik of andere forumleden kunnen bezorgen).
Je kunt ook een cocoon-rekening openen bij de post max 500 euro/maand en brengt iets meer op.
Als je nu een rekening opent bij keytrade krijg je 50 euro bij opening. (Mits een code die ik of andere forumleden kunnen bezorgen).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En max tot 40 jaar leeftijd...
Ah serieus ? Dat wist ik nog niet ...

Edit: en ook voorwaarden trouwens, zie ander topic
Ik twijfel nog nu nog tussen medirect of keytrade bank. Of misschien ook Europabank...
EarthNvstr1 schreef: ↑20 september 2021, 20:43Lijkt me eerder dat ze weinig moeite zullen doen voor eender welke klant, en hetzelfde geldt voor andere landen ... ;-)
Het doel van dat garantiefonds is n.m.i. een bankrun vermijden, niet effectief "uitbetalen".
Als het echt tot een probleem komt, zal het wellicht maanden/jaren duren eer je je geld terugziet en dan zal het waarschijnlijk niet van dat garantiefonds komen, maar van één of andere "oplossing".
- Medirect => België
- Santander => Spanje
- Keytrade => Frankrijk
- Deutsche => Duitsland
...
Na het omvervallen van de Ijslandse bank Kaupthing Edge in oktober 2008 heeft de Luxemburgse garantiekas netjes het openstaande saldo met nog een beetje interest terugbetaald op onze zichtrekening. Wij waren nochtans ook buitenlanders voor Luxemburg.EarthNvstr1 schreef: ↑20 september 2021, 20:43Lijkt me eerder dat ze weinig moeite zullen doen voor eender welke klant, en hetzelfde geldt voor andere landen ... ;-)
- Medirect => België
- Santander => Spanje
- Keytrade => Frankrijk
- Deutsche => Duitsland
...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ben je zeker dat dat zo gelopen is ?
Edit:
Ik kan aannemen dat het voor jou zo gelopen is, maar misschien is het in het algemeen toch een ietwat ander verhaal.
https://www.tijd.be/netto/sparen/kaupth ... 07094.html
De hoogste intrest volgen... de rest is larie en apekool. Als een Europese bank (EU!) valt staan andere EU-banken klaar om het verlies te dekken; en voorop natuurlijk de Centrale Bank van Europa. De bankencrisis van 2008 -2009 heeft dit volgens mij bewezen. Beste keuze voor mij is nu MeDirect en Santander. Je kunt altijd met jouw spaargeld verhuizen. Mijn mening.
Lees hun condities na. Als "Spaarbank"... niet voor mij.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik geniet zelf van de volle procent (wauw!) bij Aion voor 100K. Levert dus 1000 eur op per jaar (teruggave roerende vh via PB) Ik zie niet in waarom deze grootbank niet zou kunnen dienen naast Medirect en Santander.