Welkom wolf
Welkom wolf
Zoals kersvers burgemeester Marco Goossens van Oudsbergen zegt: "Hier is geen draagvlak meer voor de wolf"
Hoe zit dat op Spaargids? Is hier nog draagvlak
Hoe zit dat op Spaargids? Is hier nog draagvlak

Re: Welkom wolf
Zo lang hij gevaccineerd is en hij zijn belastingen betaalt, natuurlijk 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Discriminatie op basis van afkomst is verboden
Dus mag hij blijven

Dus mag hij blijven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn favoriete dier. Al hoef ik hem niet tegen te komen op een looptochtje (al 1 keer een vos gezien).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als die werkgelegenheid dat die beestjes maken...
- mensen die afzettingen plaatsen komen plaatsen
- wellicht een dierenarts die vaststelling doet dat uw beest wel dood is gebeten
- een tegenexpert die moet voorkomen dat men alles op de wolf steekt
- meer verzekeringen tegen dit soort zaken
- verzekering dossier verwerken
- mensen die het welzijn en leefruimte van de wolf bijhouden
- journalisten die er artikels over kunnen maken
- politiekers die mogen etaleren dat ze wel dierenliefhebbers zijn, maar toch ook mens zijn!
Als er binnenkort genoeg dode beestjes zijn kun het wolf fenomeen misschien tot ramp geclassificeerd worden en kunnen ze die pot nog eens legen.
Als je in die regio een boerderij hebt, is dat alsof je een huis naast de luchthaven hebt... moet je niet komen janken.
Ze mogen gerust blijven, helaas kost het wat taksgeld, maar er gaat zoveel meer belastinggeld naar veel dommere dingen..
- mensen die afzettingen plaatsen komen plaatsen
- wellicht een dierenarts die vaststelling doet dat uw beest wel dood is gebeten
- een tegenexpert die moet voorkomen dat men alles op de wolf steekt
- meer verzekeringen tegen dit soort zaken
- verzekering dossier verwerken
- mensen die het welzijn en leefruimte van de wolf bijhouden
- journalisten die er artikels over kunnen maken
- politiekers die mogen etaleren dat ze wel dierenliefhebbers zijn, maar toch ook mens zijn!
Als er binnenkort genoeg dode beestjes zijn kun het wolf fenomeen misschien tot ramp geclassificeerd worden en kunnen ze die pot nog eens legen.
Als je in die regio een boerderij hebt, is dat alsof je een huis naast de luchthaven hebt... moet je niet komen janken.
Ze mogen gerust blijven, helaas kost het wat taksgeld, maar er gaat zoveel meer belastinggeld naar veel dommere dingen..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Hopelijk geen Trekvos

Ik ben al 10min met mijn ogen aan het rollen...

Kan je die vergelijking eens verder toelichten?
"Er is geen draagvlak" en "dit is niet meer van deze tijd" zijn de meeste gebruikte nepargumenten die gebruikt worden door politici die geen bal waard zijn.
Ipv echt argumenten te geven grijpen velen terug naar die twee nikszeggende zinnetjes.....
Die zinnetjes worden trouwens veel gebruikt door NVA en VLD politici
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Wat zijn voor jou dan argumenten om de wolf te omarmen in een dichtbebouwt Vlaanderen?
ik heb geen last van die wolf; waarom moet ik dan een mening hebben? Loopt hij los OK; vangt men de wolf; ook OK.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
@cydox: uw visie 'Als je in die regio een boerderij hebt, is dat alsof je een huis naast de luchthaven hebt... moet je niet komen janken.' vind ik compleet van de pot gerukt.
Die wolf is daar (miraculeus) plots terug na decennia afwezigheid, dus dat is een 'nieuw element'.
De luchthaven van zaventem (bv.) ligt er al van 1956. Dat je dan als je in 2014 een huis koopt in de aanvliegroute niet moet zagen/zeuren over vliegtuiglawaai, klopt. Maar die twee zaken zijn dus niet van eenzelfde aard.
En over de aanwezigheid zelf van die wolf: mooi/fascinerend dier, die mijns inziens meer in de 'echte natuur' thuishoort, en ik me afvraag of die er in Vlaanderen nog (voldoende) is. De maatschappelijke kost van dat beestje is alleszins niet min, zoals Cydox (wel
) terecht opmerkt.
Die wolf is daar (miraculeus) plots terug na decennia afwezigheid, dus dat is een 'nieuw element'.
De luchthaven van zaventem (bv.) ligt er al van 1956. Dat je dan als je in 2014 een huis koopt in de aanvliegroute niet moet zagen/zeuren over vliegtuiglawaai, klopt. Maar die twee zaken zijn dus niet van eenzelfde aard.
En over de aanwezigheid zelf van die wolf: mooi/fascinerend dier, die mijns inziens meer in de 'echte natuur' thuishoort, en ik me afvraag of die er in Vlaanderen nog (voldoende) is. De maatschappelijke kost van dat beestje is alleszins niet min, zoals Cydox (wel

De wolf is "terug van weggeweest" in ons land.
Als de mensen daar toen konden mee (samen)leven, waarom zouden de mensen van nu, dat dan niet kunnen?
De tijd dat dit mooie dier, in de sprookjes als "boze" wolf werd bestempeld is gelukkig al lang voorbij.
De wolf eet géén grootmoeders en roodkapjes hoeven dus niet bang te zijn.
Maar hij heeft uiteraard wél honger, en je eigen dieren dien je zelf te beschermen.
Het is niet van gisteren dat wij weten dat er terug wolven in ons land zijn. Wie (boerderij)dieren heeft en in die streken woont, heeft dus al jaren de kans gehad om voor degelijke omheiningen te zorgen.
Als de mensen daar toen konden mee (samen)leven, waarom zouden de mensen van nu, dat dan niet kunnen?
De tijd dat dit mooie dier, in de sprookjes als "boze" wolf werd bestempeld is gelukkig al lang voorbij.
Maar hij heeft uiteraard wél honger, en je eigen dieren dien je zelf te beschermen.
Het is niet van gisteren dat wij weten dat er terug wolven in ons land zijn. Wie (boerderij)dieren heeft en in die streken woont, heeft dus al jaren de kans gehad om voor degelijke omheiningen te zorgen.
De wolf is verdwenen in onze streken doordat hij is uitgemoord door mensen (veelal landbouwers/veehouders, om dezelfde reden als wat nu gebeurt)...
Nogal ironisch/tegenstrijdig dat u dan meent dat 'mensen er toen konden mee konden (samen)leven'
+ de wolf verdween rond 1850... Er waren toen 4.5 miljoen belgen, ondertussen meer dan verdubbeld + ontstaan verkeer, industriegebieden & een op veel plaatsen quasi toegebouwd Vlaanderen... Ik vind dat dus toch niet zo vanzelfspreken dat die wolf in onze hedendaagse Vlaanderen zijn plaats heeft. Ik wou dat het zo was he, dat het hier nog 'op en top natuur en ruimte was', maar dat is helaas niet meer het geval.
zal maar zijn tot de wolven mensen gaan aanvallen,en dat komt ervan ,hoe kan men tevreden als wolven schapen en koeien enzovoort doden van landbouwers onverantwoord is alles wat ik ervan zeggen.Nefertari schreef: ↑16 september 2021, 12:19 De wolf is "terug van weggeweest" in ons land.