Wereldhave Belgium
TIP
Wereldhave Belgium
(Er was een vroegere draad over Werldhave, maar die ging specifiek over de kapitaalsverhoging)
WEHB heeft op 23 juli zijn resultaten gepubliceerd en die zijn goed. Wereldhave Belgium verdubbelt winst
Voor de dividendjagers zijn de vooruitzichten van belang:
WEHB heeft op 23 juli zijn resultaten gepubliceerd en die zijn goed. Wereldhave Belgium verdubbelt winst
Voor de dividendjagers zijn de vooruitzichten van belang:
Als we hiervan het midden nemen (€5.625) en de uitbetalingsratio van de laatste jaren (87%) toepassen, dan komen we aan een te verwachten dividend van €4.90. Aan de slotkoers van gisteren (€95.3) geeft dit een bruto rendement van 5.14%Unforeseen circumstances excepted, the Management Company expects a direct result per share between € 5.60 and € 5.65 by the end of 2015
Re: Wereldhave Belgium
Moeten die nog dividend uitbetalen voor 2014?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee, was 16 april 2015 (coupon #19)
Hier ook nog wat info:
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit het verslag van GdMesure:

Natuurlijk is zijn dividend schatting dan lager dan ik voorhield. Binnen~7 maanden weten we wat het werkelijk is.
Ik weet niet waar GdM de 84.5% haalt. Volgens het jaarverslag 2014 was het 87%...We merken tevens op dat het brutodividend de stijging van het uitkeerbare resultaat niet gevolgd heeft, waardoor de pay-out ratio gedaald is tot 84,8%. De minimale wettelijke pay-out ratio is 80%...

Natuurlijk is zijn dividend schatting dan lager dan ik voorhield. Binnen~7 maanden weten we wat het werkelijk is.
In zijn trading update van 22 oktober bevestigd WEHB de vooruitzichten: een direct resultaat per aandeel van €5.60 - €5.65 . Ik blijf dan ook bij mijn dividend prognose van €4.90. Aan de huidige slotkoers (die overigens ferm opgelopen is) van €105.5 betekent dit een netto rendement van 3.40%
WEHB: DIV €4.90 (bruto), €3.577 netto
ex-coupon: 18 april 2016
Pay-date: 22 april 2016
ex-coupon: 18 april 2016
Pay-date: 22 april 2016
Kent iemand de aanleiding van de koersdaling de laatste dagen en weken?
Ik heb WEHB nog niet in portefeuille, maar aan de huidige koers lijkt WEHB me één van de interessantste GVV's. Tenzij er dus een gegronde reden is voor de recente koersdaling?
Ik heb WEHB nog niet in portefeuille, maar aan de huidige koers lijkt WEHB me één van de interessantste GVV's. Tenzij er dus een gegronde reden is voor de recente koersdaling?
Geen idee. WEHB vind ik ook een interessante GVV. Ze investeren vooral in kleine en middelgrote winkelcentra. De laatste tijd is dat wat uit de gratie gevallen. Mensen denken dat winkelcentra geen toekomst meer hebben, omdat ze uit de mode zijn en omdat men denkt dat online verkoop de winkelcentra doet leeglopen. In mijn ogen hebben ze juist alle wind in de zeilen. Ga maar eens naar zo'n middelgroot centra op zaterdag (als je er nog parkeerplaats vindt). Die zitten propvol en zetten even veel om als een kleine stad. Online aankopen gaan nooit volledig de fysieke winkels doen verdwijnen, er zijn altijd zaken die je graag in real life bekijkt vooraleer aan te kopen (kleding bvb).molenveld schreef:Kent iemand de aanleiding van de koersdaling de laatste dagen en weken?
WEHB heeft aan de huidige koers ook nog eens een heel mooi dividend. De meeste andere GVV beleggen in andere types vastgoed , dus het is ook een mooie diversificatie.
Ik denk dat er een aantal winstnames gebeurd zijn omdat men niet onmiddellijk groei ziet in 2017. Men is natuurlijk ook geschrokken van de faling van MS Mode (alhoewel WEHB beweert dat dit geen impact heeft op de huidige huurinkomsten - het contract werd door de nieuwe uitbater overgenomen). Blijft wel het feit dat WEHB sterk blootgesteld is aan Mode winkels (43% rechtstreeks + 9 % lederwaren) en dat dit segment sterk onder druk staat.
Ook bij de kantoren valt er leegstand te verwachten in 2018 (contract Madou gebouw in Brussel, Argenta in Berchem?). De huurinkomsten die hierdoor (mogelijks) wegvallen zouden de nieuwe opbrengsten van het winkelcentrum in Doornik teniet kunnen doen.
Er is dus enige twijfel over de verdere groei. En bij twijfel kiezen sommigen eieren voor hun geld.
Dit belet niet dat ik WEHB een mooie GVV vind, die zijn sporen verdiend heeft. Een koers beneden €100 vind ik dan ook een mooi instapmoment.
DISCLAIMER: zelf stap ik niet in omdat ik reeds een te groot aandeel GVVs in port heb.
Ook bij de kantoren valt er leegstand te verwachten in 2018 (contract Madou gebouw in Brussel, Argenta in Berchem?). De huurinkomsten die hierdoor (mogelijks) wegvallen zouden de nieuwe opbrengsten van het winkelcentrum in Doornik teniet kunnen doen.
Er is dus enige twijfel over de verdere groei. En bij twijfel kiezen sommigen eieren voor hun geld.
Dit belet niet dat ik WEHB een mooie GVV vind, die zijn sporen verdiend heeft. Een koers beneden €100 vind ik dan ook een mooi instapmoment.
DISCLAIMER: zelf stap ik niet in omdat ik reeds een te groot aandeel GVVs in port heb.

Belca2 schreef:Ik denk dat er een aantal winstnames gebeurd zijn omdat men niet onmiddellijk groei ziet in 2017. Men is natuurlijk ook geschrokken van de faling van MS Mode (alhoewel WEHB beweert dat dit geen impact heeft op de huidige huurinkomsten - het contract werd door de nieuwe uitbater overgenomen). Blijft wel het feit dat WEHB sterk blootgesteld is aan Mode winkels (43% rechtstreeks + 9 % lederwaren) en dat dit segment sterk onder druk staat.
Is dit niet de reden om juist niet voor deze GVV te kiezen? Ik heb het aandeel ook al een tijdje in het oog, maar nooit willen in stappen omdat er inderdaad een dalende trend zat in de koers.
Ik zou dan eerder voor de Nederlandse Wereldhave kiezen. De faillissementen van een aantal winkels in de shoppingcentra wegens volgens mij wel door op de huurinkomsten en ook op de perceptie. Bovendien zijn er ook grote moeilijkheden met het Shoppingcenter in Finland, dat volgens mij te koop staat (of het al verkocht is weet ik niet).
Zelfde reden als bij jou Belca, ik zit al te zwaar in GVV's, (zoals Befimmo en Cofinimmo, wat afwachten is wat dat gaat doen in 2017).
Voorbeurs rapporteerde Wereldhave Belgium vandaag zijn resultaten 2016:
- direct resultaat per aandeel € 5,78 (2015: € 5,63)
'Like-for-Like’ huurgroei 4,5% (winkelcentra: 4,9%, kantoren: 2,7%)
- EPRA bezettingsgraad 95,8% (2015: 94,6%)
- Nettowaarde per aandeel € 86,41 (2015: € 81,76)
- Dividendvoorstel € 5,10 bruto - € 3,57 netto (2015: € 4,90 bruto - € 3,577 netto)
- Schuldgraad 27,6%
- direct resultaat per aandeel € 5,78 (2015: € 5,63)
'Like-for-Like’ huurgroei 4,5% (winkelcentra: 4,9%, kantoren: 2,7%)
- EPRA bezettingsgraad 95,8% (2015: 94,6%)
- Nettowaarde per aandeel € 86,41 (2015: € 81,76)
- Dividendvoorstel € 5,10 bruto - € 3,57 netto (2015: € 4,90 bruto - € 3,577 netto)
- Schuldgraad 27,6%
Volledig in lijn met de verwachting. Dividend wordt dus nog iets hoger dan vorig jaar. En de koers krijg ook nog een duwtje in de rug. Prima belegging dus.
Wereldhave Belgium
Misschien de enige GVV die nog geen eigen Spaargids draad had, waaraan hierbij dus verholpen is.
Hierbij de link naar de koers van Wereldhave Belgium (WEHB) op Euronext.
Op de webstek van Wereldhave Belgium (investor relations) vind je alvast de meest recente informatie.
Wereldhave Belgium wordt beschouwd als een GVV georiënteerd op retail vastgoed. Toch heeft WEHB ook een aantal kantoorgebouwen in Vilvoorde en Antwerpen in beheer. Het retail-vastgoed is gespreid over Wallonië: Luik, Nijvel, Doornik en over West- en Oost Vlaanderen: Kortrijk en Gent. WEHB spitst zich daarnaast ook toe op renovatie en herontwikkeling en uitbreiding van vastgoed. Momenteel zijn er projecten in Doornik en Waterloo.
Slechts iets meer dan een derde van het aantal aandelen wordt vrij verhandeld. Moedermaatschappij Wereldhave heeft ook iets meer dan een derde in handen, terwijl de holding Wereldhave International de rest (circa 32%) controleert.
Misschien brengt die beperkte free-float mee dat deze GVV niet echt duur noteert (een overnamebod door derden is immers onmogelijk). Op de blog pagina: Waarom investeren in Beursgenoteerd Vastgoed ?
vind je ook een link naar een actuele tabel waarmee je WEHB kan vergelijken met de overige GVV'n op tal van parameters.
Hierbij de link naar de koers van Wereldhave Belgium (WEHB) op Euronext.
Op de webstek van Wereldhave Belgium (investor relations) vind je alvast de meest recente informatie.
Wereldhave Belgium wordt beschouwd als een GVV georiënteerd op retail vastgoed. Toch heeft WEHB ook een aantal kantoorgebouwen in Vilvoorde en Antwerpen in beheer. Het retail-vastgoed is gespreid over Wallonië: Luik, Nijvel, Doornik en over West- en Oost Vlaanderen: Kortrijk en Gent. WEHB spitst zich daarnaast ook toe op renovatie en herontwikkeling en uitbreiding van vastgoed. Momenteel zijn er projecten in Doornik en Waterloo.
Slechts iets meer dan een derde van het aantal aandelen wordt vrij verhandeld. Moedermaatschappij Wereldhave heeft ook iets meer dan een derde in handen, terwijl de holding Wereldhave International de rest (circa 32%) controleert.
Misschien brengt die beperkte free-float mee dat deze GVV niet echt duur noteert (een overnamebod door derden is immers onmogelijk). Op de blog pagina: Waarom investeren in Beursgenoteerd Vastgoed ?
vind je ook een link naar een actuele tabel waarmee je WEHB kan vergelijken met de overige GVV'n op tal van parameters.
Sorry Zwygy: Wereldhave Belgium
In het document GVV overzicht 20180930 vind je op blz 4 een tabel die de GVV's opsomt. Als je op de NAAM klikt kom je op de Spaargidsdraad van bijhorende GVV terecht.