Wie laat zich vaccineren?
Re: Wie laat zich vaccineren?
Ja, maar wat ZIJN die redenen dan? Geef eens een paar voorbeelden.
Daar zit het probleem hem net. Die virus plant zich voort en muteert dankzij niet gevaccineerden. En dat zal blijven gebeuren. Met als gevolg dat gevaccineerden zich steeds opnieuw zullen moeten laten vaccineren, wellicht jaarlijks, met telkens een risico dat het vaccin niet voldoende werkzaam is tegen nieuwe varianten. De ontwikkeling van dit vaccin en zijn boosters neemt enorme hoeveelheden resources weg bij de ontwikkeling van andere medicatie... Nee, wat we moeten doen is dit virus uitroeien. En dat lukt niet zolang een kleine groep zich niet wilt laten vaccineren.
Op een bevolking van 7.8 miljard mensen zijn er 3,75 miljoen overleden aan de gevolgen van Covid-19. Elk virus kan ernstig zijn hé. Mijn huisarts van 75 die sinds 1 juni officieel is gestopt en waar ik nog eens ben bijgeweest voor een jaarlijkse bloedafname en om hem te bedanken zei het zelf .. er is een nooit geziene massahysterie aan de gang en de maatregelen zijn erger dan het virus zelf.
- begrotingen in het rood door onvoorzichtig te zijn met geld
- klimaat van angst
- politici die Dictatoriale trekjes krijgen
In mijn leven ben ik 2 keer serieus ziek geweest
- als prille tiener heb ik 6 weken in bed gelegen en in tota 2 maanden thuisgebleven door jawel de griep
- vorig jaar Covid opgelopen en ja ik was er zeker 2 dagen ziek van.
- begrotingen in het rood door onvoorzichtig te zijn met geld
- klimaat van angst
- politici die Dictatoriale trekjes krijgen
In mijn leven ben ik 2 keer serieus ziek geweest
- als prille tiener heb ik 6 weken in bed gelegen en in tota 2 maanden thuisgebleven door jawel de griep
- vorig jaar Covid opgelopen en ja ik was er zeker 2 dagen ziek van.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ja jongens... wat een prachtig voorbeeld van anekdotische bewijsvoering. Kijk gewoon naar de statistieken: hospitalisaties, bezettingsgraad IC etc. En dat allemaal ondanks een lockdown.
Het is een paradox: net DANKZIJ de maatregelen lijkt het allemaal wel mee te vallen en krijgt men de indruk dat de maatregelen niet nodig zijn. Veel mensen ontbreekt het aan verstandelijke vaardigheid om dit te begrijpen.
Waaaaat?? Hoeveel mensen zijn er doodgevallen van een mondmasker?
Goed voor jou. Maar een pandemie heeft niet enkel betrekking op wat er met JOU gebeurt. Er zijn nog andere mensen op deze wereld. De doelstelling van de maatregel is om ervoor te worgen dat niet teveel mensen tegelijkertijd ernstig ziek worden en onze ziekenhuizen bezetten. Zodat wanneer jij dan een auto-ongeval hebt nog altijd treffelijk verzorgd kunt worden. Lukt het niet om dit te begrijpen?
Laatst gewijzigd door sintorama op 8 juni 2021, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Covid-19 zal nooit kunnen uitgeroeid worden en zal blijven muteren net zoals influenza.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Covid-19 heeft de zwaktes van ons zorgsysteem blootgelegd. Iets wat de heren en dames politici en CEO's overal ter wereld zelf hebben veroorzaakt.
BESPAREN BESPAREN BESPAREN
Overal het onderste uit de kan halen. Minder personeel, meer winsten.
BESPAREN BESPAREN BESPAREN
Overal het onderste uit de kan halen. Minder personeel, meer winsten.
Bij polio zijn we er anders wel redelijk in geslaagd dit terug te dringen, zou ik denken.
Het virus kan maar muteren mits er mensen zijn die niet gevaccineerd zijn. Om de mutatie van het virus dan te gebruiken als en argument om je NIET te laten vaccineren is een redenering die zo krom is dat het gênant wordt.
Ons zorgsysteem heeft uiteraard zijn zwaktes en iedereen is en was zich daarvan bewust lang voor covid een woord was.
Dat is... iedereen behalve jij. Jij schijnt nog altijd niet te begrijpen dat ons zorgsysteem inherent zwaktes heeft, en om het systeem te beschermen, dat er maatregelen nodig zijn tijdens een pandemie.
Zolang het ecosysteem verder wordt vernietigd zal het terug een kwestie van tijd zijn vooraleer een nieuwe variant zal opduiken. Er zijn gewoon grenzen aan groei en Covid-19 heeft dit duidelijk gemaakt.
De wereld is nooit voorbereid geweest op een pandemie. Anno 2021 zijn er nog altijd bitter weinig virusremmers beschikbaar tegen bepaalde virusvarianten Net zoals veel landen niet voorbereid zijn op enorme natuurrampen.sintorama schreef: ↑8 juni 2021, 12:09Ons zorgsysteem heeft uiteraard zijn zwaktes en iedereen is en was zich daarvan bewust lang voor covid een woord was.
Dat is... iedereen behalve jij. Jij schijnt nog altijd niet te begrijpen dat ons zorgsysteem inherent zwaktes heeft, en om het systeem te beschermen, dat er maatregelen nodig zijn tijdens een pandemie.
Vertel eerst eens waarom ge u niet laat vaccineren. (doeltreffendheid ......enz)MeOnline schreef: ↑5 juni 2021, 11:58 Puur uit nieuwsgierigheid, wie laat zich vaccineren?
Ikzelf ga dit niet doen, misschien volgend jaar of zo, als er wat meer bekend is over bewezen doeltreffendheid bij mensen zonder onderliggende aandoeningen, als er meer bekend is van bijwerkingen, etc etc etc
Het is niet de bedoeling om hier oordelen te vellen, enkel om een zicht te krijgen op de vacccinatiebereidheid op Spaargids.
Toelichting waarom wel of niet mag altijd.
Solidariteit is u precies heel vreemd. (ikke daar en tegen)
Want u kunt een groot risico gaan vormen voor uw omgeving met nieuwe varianten.
Nu eigenlijk zou overheid gewoon moeten vertellen, u wordt uitgenodigd, gaat er niet op in.
Daarna hebt u een probleem.
Alle kosten na de weigering ten uwe laste als een probleem.
Gaat u natuurlijk moord en brand gaan schreeuwen dat de overheid zoiets moest gaan toepassen.
(maar ja gratis kans is voorbij he)
Nu weigeren en als het later misloopt mag de gemeenschap er toch voor opdraaien.
En deze reactie is niet persoonlijk bedoeld maar misschien een doordenkertje voor de weigeraars.
Pokken, mazelen, kroepoek etc nooit ingeënt geweest?
Was dat risicoloos, maar nu de big media show ...
Estate Guru believer.
Diegene aan wie je hebt doorgegeven. 'danken' jou.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik kan niet wahcten voor mijn vaccinatie ...Charlesvdw schreef: ↑6 juni 2021, 07:01Je laten vaccineren is, naast de persoonlijke bescherming, ook gebaar van solidariteit naar de rest van de samenleving, want je werkt aan groepsimmuniteit.
Gelukkig zijn antivaxers bij ons de uitzondering en is de vaccinatiegraad zeer hoog
fropskottel schreef: ↑6 juni 2021, 10:49Ik geef u graag wat aanvullende informatie. Er is wel een probleem: een kleine groep _kan_ zich niet laten vaccineren om medische redenen. Het gaat daarbij onder meer om mensen met specifieke immuunziekten en allergieën voor (bestanddelen van) het vaccin, veel epilepsie-patiênten en mensen die de laatste twee maanden bloed of plasma toegediend hebben gekregen (operaties, ...).