Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Beste
Joepie, autosalon
Wij zijn van plan onze wagen te vervangen,( Euro 4 hé ) maar ik denk dat wij niet de enige zijn
DIE HET NIET MEER WEET, WELKE KRACHTBRON VOOR DE WAGEN .
Er zijn van allerlei verhalen die de ronde doen.
Vanaf 2021 mogen de wagens nog 95gCo/Km uitstoten en max 3.9 l/100km verbruiken.
Benzine:
Wat dan met al die auto's die meer uitstoten, stel ik koop een wagen op benzine, uitstoot 119 gCo/Km in het jaar 2020, gaan ze die wagen dan sterk belasten, zodat u zicht blauw betaald aan verkeersbelasting ?
Als de overheid nu eens duidelijke kaart zou spelen.
Elektriciteit :
Wagens op Elektriciteit zou u zeggen, zeer duur en batterij veel te zwaar voor de ogenblik + u vertrekt maar of u nog gaat thuis geraken ( Tanken ) , mooi om rond de kerktoren te rijden, maar lange afstanden.
Die goede batterijen, zal waarschijnlijk maar tegen 2025 op de markt komen, en dan zit u daar met u duren wagen, na 5 jaar die geen kat meer wilt.
Plus, iedereen op elektriciteit, waar gaat men al die stroom van daar halen, ze hebben nu nog niet voldoende zonder deze wagens.
Wat ik mij ook afvraag, wat gaat de overheid doen als hun bron van dikke inkomsten wegval op diezel en benzine. Dat gaan ze zo maar niet vervangen, al die miljoenen euro
Aardgas :
Op aardgas, bijna geen aanbod, en punten waar u kunt vullen.
Diesel :
Diesel, ja dan gaan ze u zeker zien komen, hoewel die wagen tegenwoordig minder vervuilt als benzine.
Maar door hun bedrog, zelf hun ruiten ingeslagen.
Aanhangwagen :
Niet elke krachtbron geschikt om nog eens een aanhangwagen te trekken. Hybride en wagens op elektriciteit.
Is er iemand die het nog weet, ik in elk geval niet meer
?
Wat is jullie kennis over wat het komt en wat we het best doen.
Met groetjes
Jef
Joepie, autosalon
Wij zijn van plan onze wagen te vervangen,( Euro 4 hé ) maar ik denk dat wij niet de enige zijn
DIE HET NIET MEER WEET, WELKE KRACHTBRON VOOR DE WAGEN .
Er zijn van allerlei verhalen die de ronde doen.
Vanaf 2021 mogen de wagens nog 95gCo/Km uitstoten en max 3.9 l/100km verbruiken.
Benzine:
Wat dan met al die auto's die meer uitstoten, stel ik koop een wagen op benzine, uitstoot 119 gCo/Km in het jaar 2020, gaan ze die wagen dan sterk belasten, zodat u zicht blauw betaald aan verkeersbelasting ?
Als de overheid nu eens duidelijke kaart zou spelen.
Elektriciteit :
Wagens op Elektriciteit zou u zeggen, zeer duur en batterij veel te zwaar voor de ogenblik + u vertrekt maar of u nog gaat thuis geraken ( Tanken ) , mooi om rond de kerktoren te rijden, maar lange afstanden.
Die goede batterijen, zal waarschijnlijk maar tegen 2025 op de markt komen, en dan zit u daar met u duren wagen, na 5 jaar die geen kat meer wilt.
Plus, iedereen op elektriciteit, waar gaat men al die stroom van daar halen, ze hebben nu nog niet voldoende zonder deze wagens.
Wat ik mij ook afvraag, wat gaat de overheid doen als hun bron van dikke inkomsten wegval op diezel en benzine. Dat gaan ze zo maar niet vervangen, al die miljoenen euro

Aardgas :
Op aardgas, bijna geen aanbod, en punten waar u kunt vullen.
Diesel :
Diesel, ja dan gaan ze u zeker zien komen, hoewel die wagen tegenwoordig minder vervuilt als benzine.
Maar door hun bedrog, zelf hun ruiten ingeslagen.
Aanhangwagen :
Niet elke krachtbron geschikt om nog eens een aanhangwagen te trekken. Hybride en wagens op elektriciteit.
Is er iemand die het nog weet, ik in elk geval niet meer

Wat is jullie kennis over wat het komt en wat we het best doen.
Met groetjes
Jef
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Hoeveel km doe je Jef en hoe?
Welke klasse? Kleine wagen of grote SUV?
Niemand weet wat de toekomst brengt. Zeker niet in België...
Welke klasse? Kleine wagen of grote SUV?
Niemand weet wat de toekomst brengt. Zeker niet in België...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2de hands euro 5/6 die nog een jaar of 6-8 zal rijden?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je woont nog niet lang in dit land?
Ze gaan die wagen dan niet sterk belasten, ze doen dat al decennia

En btw, het gaat niet om CO-uitstoot maar om CO2-uitstoot.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die uitstoot norm van 95g CO2 wordt opgelegd aan de auto fabrikanten en betreft het gemiddelde van hun verkochte auto's. In de praktijk stelt dat maar weinig voor, fabrikanten verkopen nu veel fake hybrides die op papier weinig uitstoten of ze kopen emissie rechten bij bv Tesla om hun gemiddelde CO2 uitstoot omlaag te brengen. Auto's die meer uitstoten gaan na 2020 echt niet uit het verkeer gehaald worden, mits betalen van een of andere taks mag je in België gerust blijven vervuilen.
Dat gaat echt het probleem niet zijn, zelfs al schakelt iedereen over op elektrische auto's, dan is er nog maar het equivalent van één kerncentrale aan elektriciteit nodig.
Kilometerheffing.
Je kan tegenwoordig een ferme euro4 diesel voor weinig geld kopen, goed voor wie niet in het centrum van Antwerpen of Gent moet zijn, voor wie daar wel komt is een euro5 diesel tot 2025 een alternatief.
Indien je nieuw koopt, heb je met een euro 5 of 6 benzine voorlopig de laagste aankoop kost zonder uitfaseringsdatum.
Gelukkig hebben we momenteel energiecapaciteit te veel en beschikken we over jonge en bedrijfszekere kerncentrales die nog lang mee zullen gaan.
Ik weet heel goed wat equivalent betekent. Mijn vraag is dan: waar haal je het equivalent van één kerncentrale aan elektriciteit vandaan om de elektrische autootjes te laten rijden?
s'nachts is er een minderverbruik van 2 kerncentrales ten opzichte van overdag...probleem opgelost indien de merendeel s'nachts oplaadt.
Verkoper bij de aankoop mijn huidige wagen (3 jaar geleden): Deze diesel kan jaren mee!
Dezelfde verkoper vandaag: Beste wat je kan doen is je auto binnenbrengen en een nieuwe nemen!
Voor offertes maken heeft die altijd tijd, voor verandering van mijn verzekering moest ik 2 weken lang wachten...
Wind, zon, gas, H2,... Mogelijkheden en tijd zat, de eerste tien jaar zal elektrisch geen 50% van de auto vloot uitmaken. Een zonnepanelen installatie met jaar opbrengst van 3000kWh is goed voor minimaal 15000km per jaar elektrisch rijden, daarmee spaar je 1000 liter diesel of 2,6 ton CO2 uit. Om maar te zeggen dat het jaarverbruik van een elektrische auto best meevalt en zelfs met een beperkt dak oppervlak opgewekt kan worden. Omschakeling naar elektrisch rijden zal geen enkel probleem opleveren voor de elektriciteitsproductie, er komt veel meer groene stroom per jaar bij dan de toename van e-auto's. Bijkomend voordeel is dat elektrische auto's vooral in de dal uren, wanneer er een teveel aan elektriciteit is, kunnen opgeladen worden.
Awel ja. Heb zelf een euro5 diesel van 7jaar oud. Nog 5 a 6jaar rondrijden en teveel tax betalen weegt nog niet op tegen de afschrijving van een nieuwe wagen.
Gewoon blijven bollen dus

Ik denk dat er een tijd zal komen dat er autos gemaakt worden waar nog maar juist één persoon in kan, en enkele zakjes om komisjes te doen.
Kijk eens om u heen : àlle straten en centra staan VOL met auto's. Wij zijn dat zodanig gewoon dat we het niet meer zien, en normaal vinden.
Dus, éénpersoonsauto's zijn de toekomst, desnoods met trappers in, voor als de elektriciteit op is.
Kijk eens om u heen : àlle straten en centra staan VOL met auto's. Wij zijn dat zodanig gewoon dat we het niet meer zien, en normaal vinden.
Dus, éénpersoonsauto's zijn de toekomst, desnoods met trappers in, voor als de elektriciteit op is.
Ga naar een grote stad van orde Parijs en zeker Rome, daar zult ge veel meer van dergelijke auto's zien.
Persoonlijk geloof ik dat, indien zelfrijdende technologie beschikbaar en gelegaliseerd gaat worden, genoeg bedrijven zullen zijn die carpooling/taxi aan iedereen zullen kunnen aanbieden. Zo gaat het privé bezit hopelijk uitgefaseerd worden. Maar dit is mogelijk slechts een scenario voor de verre toekomst. Ik verwacht dat minstens de grote auto bedrijven van vandaag dergelijke paradigma verschuiving gaan willen blokkeren.
Tegenwoordig zou ik zo'n kleine auto enkel kopen indien het mij goedkoper zou uitkomen of ik naar een grote stad moest.