Winstnemingen voor beginners
TIP
Winstnemingen voor beginners
Hebben jullie goede tips voor een beginnend belegger?
Ik bezit vooral bevaks.
vanaf welk % wordt het verstandig om die te verkopen?
Ik heb niet perse geld nodig nu, dus dat geef ik al even mee.
Is het beter te wachten na de dividenden knip?
Ik bezit vooral bevaks.
Re: Winstnemingen voor beginners
Gezien het verlies aan roerende voorheffing is het meestal beter voor de knip te verkopen, en erna te kopen.Jhn schreef:Hebben jullie goede tips voor een beginnend belegger?
Ik bezit vooral bevaks.
Soms zie je wel aandelen die de dag voor de dividendknip meer dan het brutodividend dalen, dan zijn het wel goede koopkansen. (zoals ik dit jaar Osiatis kocht de dag voor de knip)
Maar het is moeilijk om de stijging/daling van de dag mee in te schatten natuurlijk.
Wat betreft winstnemingen: je kan niet armer worden van de winst die je neemt natuurlijk, maar anderzijds is het wel vaak zo dat je best "de winners laat lopen". Als je transactiekosten meevallen kan je natuurlijk in pakketten werken, wat sowieso interessant is. Maar probeer dan consequent te werken en niet volgens de psyche van het moment.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Winstnemingen voor beginners
ik neem aan dat je vastgoed bevaks bedoeld ?
weinig touw aan te knopen ivm voor of na de koepon te verkopen. In stijgende beurs meestal beter na, bij dalende eerder voor.
van winstnemingen wordt je niet armer is een gekend spreekwoord maar
als je iets verkoopt om iets anders te kopen realiseer je je winst niet echt en verplaats je alleen je risico en maak je enkel extra kosten.
Denk niet dat er een bepaald % winst is vanaf wanneer je best verkoopt. WDP & Retail heb ik al sinds ong de beursintroductie en ik zie nog geen reden om ze te verkopen. (niets beter met zelfde verwacht rendement/risico)
Wat je wel in de gaten moet houden is de rente. Stijgende lange termijn rente is geen goede zaak voor bevaks.
en leg niet al je eieren in de bevak mand.
In het defensieve segment kun je ook holdings vinden (solvac, gimv) met degelijk rendement.
succes er mee
weinig touw aan te knopen ivm voor of na de koepon te verkopen. In stijgende beurs meestal beter na, bij dalende eerder voor.
van winstnemingen wordt je niet armer is een gekend spreekwoord maar
als je iets verkoopt om iets anders te kopen realiseer je je winst niet echt en verplaats je alleen je risico en maak je enkel extra kosten.
Denk niet dat er een bepaald % winst is vanaf wanneer je best verkoopt. WDP & Retail heb ik al sinds ong de beursintroductie en ik zie nog geen reden om ze te verkopen. (niets beter met zelfde verwacht rendement/risico)
Wat je wel in de gaten moet houden is de rente. Stijgende lange termijn rente is geen goede zaak voor bevaks.
en leg niet al je eieren in de bevak mand.
In het defensieve segment kun je ook holdings vinden (solvac, gimv) met degelijk rendement.
succes er mee
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes