woning kopen en terug verkopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
woning kopen en terug verkopen
Welke kosten zijn er bij een aankoop van een 2e woning en je deze woning onmiddellijk terug wil verkopen ?
Zijn dit enkel in eerste instantie de kosten van de aankoop en daarna de eventuele kosten van de verkoop ?
Wordt de "winst" belast indien dit eenmalig voorvalt ? Vanaf hoeveel transacties op welke periode wordt dit aanzien als "beroepsinkomen" ?
Een tijdje geleden werd er een woning verkocht aan zeer lage prijs (na amper 2 dagen was woning reeds verkocht) vermits de toenmalige eigenaars dringend van de woning af wilden geraken (niets met woning zelf te maken) werd de prijs zeer laag gezet. Voor gelijkaardige woningen in de buurt ligt de verkoopprijs zo'n 40.000 à 50.000 hoger.
Dit was nu een uitzonderlijke situatie en waarschijnlijk zal die kans zich nooit meer voordoen maar graag had ik al wat meer geweten hieromtrent. Je kan nooit weten dat het toch eens van pas zou komen.
Zijn dit enkel in eerste instantie de kosten van de aankoop en daarna de eventuele kosten van de verkoop ?
Wordt de "winst" belast indien dit eenmalig voorvalt ? Vanaf hoeveel transacties op welke periode wordt dit aanzien als "beroepsinkomen" ?
Een tijdje geleden werd er een woning verkocht aan zeer lage prijs (na amper 2 dagen was woning reeds verkocht) vermits de toenmalige eigenaars dringend van de woning af wilden geraken (niets met woning zelf te maken) werd de prijs zeer laag gezet. Voor gelijkaardige woningen in de buurt ligt de verkoopprijs zo'n 40.000 à 50.000 hoger.
Dit was nu een uitzonderlijke situatie en waarschijnlijk zal die kans zich nooit meer voordoen maar graag had ik al wat meer geweten hieromtrent. Je kan nooit weten dat het toch eens van pas zou komen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: woning kopen en terug verkopen
Als aan gedacht dat die man mogelijk misschien dringend geld nodig had en 10-15K€ onder de tafel heeft geregeld? 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben zo goed als zeker dat dit niet gebeurd is. Ik heb de prijs rechtstreeks van de verkopers gehoord nog voor de verkoop gesloten was. Had ik bijvoorbeeld toen beslist was het effectief die prijs en niets "onder tafel".
1. BIJ het onder de prijs verkopen moet de fiscus ook zijn deel hebben ( in theorie van koper en verkoper, dat maakt de fiscus geen ballen uit, als hij zijn geld maar krijgt )
registratierechten op de prijs die te weining betaald is, plus mogelijk een boete als er geen melding van de werkelijke prijs "pro fisco" is gedaan
2 de werkelijk betaalde registratierechten mogelijk 10% van de prijs
3. op de winst die je gemaakt hebt mag je 16,5 of 33% nog eens aan de fiscus afgeven
4. notariskosten van een aantal duizenden euro
registratierechten op de prijs die te weining betaald is, plus mogelijk een boete als er geen melding van de werkelijke prijs "pro fisco" is gedaan
2 de werkelijk betaalde registratierechten mogelijk 10% van de prijs
3. op de winst die je gemaakt hebt mag je 16,5 of 33% nog eens aan de fiscus afgeven
4. notariskosten van een aantal duizenden euro
http://plusmagazine.knack.be/nl/011-284 ... grond.html" onclick="window.open(this.href);return false;