woonbonus bij renovatie nieuwe woning
TIP
woonbonus bij renovatie nieuwe woning
Mijn zoon heeft een eigen huis verworven via schenking. Zijn vriendin heeft een eigen appartement met de voordelige woonbonus (2014). Bedoeling is dat het huis wordt gerenoveerd en er beiden gaan samenwonen. Na verkoop van het appartement, kan de woonbonus dan behouden blijven onder zijn huidige vorm? De lening zal door hun beiden worden verder gezet na verhoogd te zijn om de verbouwing te bekostigen.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Re: woonbonus bij renovatie nieuwe woning
Ik begrijp het niet zo goed? De lening is dus aangegaan voor het appartement? De hypotheek staat op het appartement, ja? Of niet? Indien wel, dan kan je die toch niet verder laten lopen als het appartement verkocht is, want je kan het niet verkopen met een hypotheek op. Uiteraard vervalt de woonbonus dan ook.
En de lening, staat die op naam van de vriendin (ik veronderstel van wel, het is toch haar appartement), waarom zou je zoon er dan in meebetalen?
Het kan uiteraard aan mij liggen, dat ik het verkeerd begrijp, corrigeer me dan zeker! Want om eerlijk te zijn, ik begrijp eigenlijk totaal niet wat ze van plan zijn
En de lening, staat die op naam van de vriendin (ik veronderstel van wel, het is toch haar appartement), waarom zou je zoon er dan in meebetalen?
Het kan uiteraard aan mij liggen, dat ik het verkeerd begrijp, corrigeer me dan zeker! Want om eerlijk te zijn, ik begrijp eigenlijk totaal niet wat ze van plan zijn

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De lening is aangegaan voor het appartement door de vriendin. Deze lening + bijkomende lening moeten dienen om de renovatie van het huis te bekostigen. Het appartement wordt hiervoor ook verkocht. Zij zullen dus samen het huis renoveren.
Zij zijn er nog wel niet uit hoe zij mede-eigenaar kan worden, via huwelijk, samenlevingscontract...
Zij zijn er nog wel niet uit hoe zij mede-eigenaar kan worden, via huwelijk, samenlevingscontract...
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan een lening van het ene goed (het zal wel om een hypothecaire lening gaan en dus als hypotheek het appartement) niet zomaar gaan gebruiken voor een andere.
Informeer je maar eerst bij de bank. Of laat dat over aan de mensen die willen gaan samenwonen.
Informeer je maar eerst bij de bank. Of laat dat over aan de mensen die willen gaan samenwonen.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!