Woonkrediet als zelfstandige
TIP
Woonkrediet als zelfstandige
Graag wil ik een eigendom kopen maar wist niet of dit al dan niet kon. Dus bij deze, ging ik naar de bank met al mijn gegevens. Deze zei dat het mogelijk was en heeft me ook mijn budget verteld. Met die hoop ben ik dus op zoek gegaan naar een huisje.
Eindelijk een huis gevonden en een bod gedaan, ga ik terug naar mijn bank om er zeker van te zijn of dit zeker nog lukt. Deze bevestigde inderdaad dat dit geen probleem was en ik de compromis kon gaan tekenen.
Eens de compromis getekend laten ze mij wachten voor een afspraak. Op mijn afspraak verteld de bankdirecteur, waar ik altijd mee had afgesproken, me dat deze lening waarschijnlijk niet gaat lukken met mijn verdiensten? Ik had exact dezelfde papieren laten zien voor ik de compromis ging tekenen.
ondertussen zijn we ook al over de 3 weken limiet. Als ik geen lening krijg moet ik de verkopers 10% van het bedrag en alle notaris kosten, waardoor ik dus zou eindigen zonder spaargeld en zonder woonst.
Van een andere bank waar ik geweest ben, nadat ik de compromis heb getekend (op dezelfde dag) wacht ik ook nog steeds op een antwoord.... al 5 weken om precies te zijn!
Heeft iemand enig idee welke opties ik nog heb?
Eindelijk een huis gevonden en een bod gedaan, ga ik terug naar mijn bank om er zeker van te zijn of dit zeker nog lukt. Deze bevestigde inderdaad dat dit geen probleem was en ik de compromis kon gaan tekenen.
Eens de compromis getekend laten ze mij wachten voor een afspraak. Op mijn afspraak verteld de bankdirecteur, waar ik altijd mee had afgesproken, me dat deze lening waarschijnlijk niet gaat lukken met mijn verdiensten? Ik had exact dezelfde papieren laten zien voor ik de compromis ging tekenen.
ondertussen zijn we ook al over de 3 weken limiet. Als ik geen lening krijg moet ik de verkopers 10% van het bedrag en alle notaris kosten, waardoor ik dus zou eindigen zonder spaargeld en zonder woonst.
Van een andere bank waar ik geweest ben, nadat ik de compromis heb getekend (op dezelfde dag) wacht ik ook nog steeds op een antwoord.... al 5 weken om precies te zijn!
Heeft iemand enig idee welke opties ik nog heb?
Re: Woonkrediet als zelfstandige
jazeker, een dagje banken bezoeken. Er zijn er altijd die extra moeite willen doen om een nieuwe klant binnen te halen, vaak zelfs veel meer moeite dan voor hun bestaande klanten....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik doe tegenwoordig niks anders meer dan met verschillende banken bellen en afspraken maken.
Hopelijk komt er snel nog een positief antwoord van één of andere bank.
Hopelijk komt er snel nog een positief antwoord van één of andere bank.
Ik zou al zeker aan de verkoper (niet de makelaar) vragen om goodwill om de termijn te verlengen zonder eventuele kosten bij het niet bekomen van een lening. En dit ook laten bevestigen via mail.
Levert u alvast al wat gemoedsrust op.
Levert u alvast al wat gemoedsrust op.
Misschien spijtig dat U van die eerste bank directeur geen schriftelijke bevestiging of Email hebt tot het bekomen van die lening. Anders zou U de gemaakte kosten bij " rouwkoop" op hem kunnen verhalen.
Misschien had het ook beter geweest bij de compromis de melding te maken te kopen " onder voorbehoud van een krediet " op die manier had U ook niet met handen en voeten gebonden geweest .
Misschien had het ook beter geweest bij de compromis de melding te maken te kopen " onder voorbehoud van een krediet " op die manier had U ook niet met handen en voeten gebonden geweest .
Hypotheekwinkel of Immotheker?
Lening op 30 jaar proberen in slechtste geval?
Lening op 30 jaar proberen in slechtste geval?
Ik heb ook ooit iets soortgelijks gehad.
Ik ga naar de bank omdat ik eventueel een 2e woning wil kopen. We bespreken de mogelijkheden en ik krijg offertes.
Een dikke maand later koop ik appartement.
Andere contactpersoon
Als antwoord krijg ik onmiddellijk "een lening op 25 jaar, dat geven we zelfs bij nieuwbouw niet voor een 2e woning".
Ik heb toen aangedrongen op een voorstel voor 25 jaar. Ik kreeg scherpe rentevoet voorstel maar directeur zou het nooit goedkeuren en bla bla.
Week erna was alles in orde zonder ooit nog te spreken over de termijn...
Ik wil maar zeggen nog niet paniekeren. Alles kan goedkomen nog... Succes!
Ik ga naar de bank omdat ik eventueel een 2e woning wil kopen. We bespreken de mogelijkheden en ik krijg offertes.
Een dikke maand later koop ik appartement.
Andere contactpersoon
Als antwoord krijg ik onmiddellijk "een lening op 25 jaar, dat geven we zelfs bij nieuwbouw niet voor een 2e woning".
Ik heb toen aangedrongen op een voorstel voor 25 jaar. Ik kreeg scherpe rentevoet voorstel maar directeur zou het nooit goedkeuren en bla bla.
Week erna was alles in orde zonder ooit nog te spreken over de termijn...
Ik wil maar zeggen nog niet paniekeren. Alles kan goedkomen nog... Succes!