Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
Camino nooit gehad maar die bmx wel, samen met een bal en een blaaspijp jaren lang rot geamuseerd met vrienden, op die bmx na super goedkoop en tijdloos speelgoed.
Maar ja, sinds de Dutroux affaire en het toenemende verkeer zijn spelende kinderen in bos, straat (of bij ons zavelputten) helaas een no -go geworden.
Misschien kan je nog verder verfijnen! Er zijn grote verschillen tussen de zestigers (en de echte oudjes) onderling. Zo gaat een kwart van de ambtenaren al voor zijn 60ste levensjaar met pensioen, en meer dan de helft voor zijn 61ste. Van de zelfstandigen gaat bijna 70 procent op 65 jaar of ouder met pensioen. Van de werknemers 60 procent op 65 jaar.
Tja Dreaz, er zijn inderdaad veel verschillen. Dat heb je nu en zal je over 50 jaar ook nog hebben.
Een ambtenaar die tot 65 blijft is iemand die niet veel werk te doen heeft, anders ging hij op zijn 60e.
Een zelfstandige die tot 70 blijft werken is iemand die goed (int zwart natuurlijk) verdient, anders deed hij het niet.
Als iedereen naar zijn eigen kijkt en probeert gelukkig te zijn met wat ze hebben, doen en wie ze zijn, dan zou het een fijne mooie wereld zijn.
Een ambtenaar die tot 65 blijft is iemand die niet veel werk te doen heeft, anders ging hij op zijn 60e.
Een zelfstandige die tot 70 blijft werken is iemand die goed (int zwart natuurlijk) verdient, anders deed hij het niet.
Als iedereen naar zijn eigen kijkt en probeert gelukkig te zijn met wat ze hebben, doen en wie ze zijn, dan zou het een fijne mooie wereld zijn.
(edit: reactie op voodoo:)
Ja da's waar. Maar dat betekent niet dat je de excessen niet aan de kaak mag stellen hé.
Ja da's waar. Maar dat betekent niet dat je de excessen niet aan de kaak mag stellen hé.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Kunt ge eens uitleggen hoe? (spreek niet over vroeger, maar nu en de nabije toekomst)
Met uitzondering van onderwijzend personeel en politie en nog een paar, moeten ambtenaren (wat men algemeen aanziet als "de collega's" dus) nu tot 67 werken en ten vroegste kan men stoppen na 42 jaar te hebben gewerkt.
Ik wacht geduldig op de uitleg...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bwa, geloof het of niet maar in mijn dorp zijn er toch een paar zelfstandigen die gewoon graag gaan werken, ze zijn dan wat selectiever (1-2 dagen in de week, enkel de fysiek lichtere werkjes) - dat maakt hen ook toegankelijk voor de mensen die een klein werkje hebben waarvoor je nooit een aannemer tot aan je deur krijgt.
Echt goedkoop zijn die mensen niet, ze hebben het totaal niet nodig - een aantal van hen zijn zelfs zeer vermogend (+ 1mil € en wat appartementen zijn typerend), ze leveren meestal degelijk werk. Ze behouden hun sociaal contact, hebben voldoening uit hun werk, ... die werken quasi letterlijk rond de kerktoren.
Ze zijn meestal wel geen 70 maar wel 60/65+.
Zal wel, maar er zijn ook veel kleine zelfstandigen die het zout op hun patatjes niet verdienen.
Hier in het dorp heb je, vlak aan verkeerslichten, een soort antiek winkeltje. Tenminste, zo lijkt het, maar die verkopen gewoon allerhande prullaria, genre blokker. Alleen is het zo oud en gedemodeerd dat het antiek lijkt. Als je voor de lichten staat zie je daar nooit een klant. De uitbaters zijn een oud koppel. Veronderstel dat ze daar ook wonen en dus geen specifieke huur betalen voor het pand, en dan maar open blijven omdat elke euro er weer 1 is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/07 ... edegrens-/
Hier in het dorp heb je, vlak aan verkeerslichten, een soort antiek winkeltje. Tenminste, zo lijkt het, maar die verkopen gewoon allerhande prullaria, genre blokker. Alleen is het zo oud en gedemodeerd dat het antiek lijkt. Als je voor de lichten staat zie je daar nooit een klant. De uitbaters zijn een oud koppel. Veronderstel dat ze daar ook wonen en dus geen specifieke huur betalen voor het pand, en dan maar open blijven omdat elke euro er weer 1 is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/07 ... edegrens-/
Ik? ik weet ook niet hoe ze het doen, ik geef de officiële cijfers. Ik vermoed dat ze ook na een onvolledige loopbaan goede vooruitzichten hebben en dan is de keuze iets gemakkelijker. En vergeet ook niet dat je, als je een deel van je studiejaren zomaar mag bijtellen bij de loopbaan zoals tot voor kort het geval was voor de ambtenaren, je sneller aan een volledige loopbaan komt. Maar daar gaat het nu niet om. Ik wil er alleen op wijzen dat de verschillen binnen de generaties wellicht groter zijn dan tussen de generaties.
Ziekte dagen opgespaard bvb.dreaZ schreef: ↑10 april 2020, 16:38Ik? ik weet ook niet hoe ze het doen, ik geef de officiële cijfers. Ik vermoed dat ze ook na een onvolledige loopbaan goede vooruitzichten hebben en dan is de keuze iets gemakkelijker. En vergeet ook niet dat je, als je een deel van je studiejaren zomaar mag bijtellen bij de loopbaan zoals tot voor kort het geval was voor de ambtenaren, je sneller aan een volledige loopbaan komt. Maar daar gaat het nu niet om. Ik wil er alleen op wijzen dat de verschillen binnen de generaties wellicht groter zijn dan tussen de generaties.
Estate Guru believer.
Allez de vakbonden zijn ook wakker geworden, waar zaten die 2 weken geleden?

Waarschijnlijk op restaurant met Beke. Of in zijn tuin. Nu het kalf bijna verdronken is en veel verplegend personeel op de rand van een zenuwinzinking zit worden ze wakker.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Kan niet meer.platin schreef: ↑10 april 2020, 16:43Ziekte dagen opgespaard bvb.dreaZ schreef: ↑10 april 2020, 16:38
Ik? ik weet ook niet hoe ze het doen, ik geef de officiële cijfers. Ik vermoed dat ze ook na een onvolledige loopbaan goede vooruitzichten hebben en dan is de keuze iets gemakkelijker. En vergeet ook niet dat je, als je een deel van je studiejaren zomaar mag bijtellen bij de loopbaan zoals tot voor kort het geval was voor de ambtenaren, je sneller aan een volledige loopbaan komt. Maar daar gaat het nu niet om. Ik wil er alleen op wijzen dat de verschillen binnen de generaties wellicht groter zijn dan tussen de generaties.
@dreaZ: oude gegevens dus, allemaal verleden tijd.
De VN plannen volgende week ook de eerste vergadering ivm corona toestand. Zegt toch ook wel veel van zo'n organisaties.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior