Xior als alternatief voor studentenkot ?
TIP
Xior als alternatief voor studentenkot ?
Een kennis had vorige maand een studentenkot gekocht in Leuven voor zijn twee kinderen die daar nog gaan studeren.
Zelf heb ik ook zeker 1 kind(misschien 2) die nog op kot moeten gaan. Het voordeel van de lening is nu natuurlijk ook verdwenen maar alsnog leek het mij geen goede belegging om zelf een kot aan te kopen.(aankoop, beschrijf, jaarlijks RV, slijtage,enz)
Ik dacht zelf ooit ergens gelezen te hebben dat je ook zelf korting zou kunnen krijgen als aandeelhouder maar daar ben ik niet zeker van)
Nu was mijn vraag of een belegging in Xior of andere geen beter alternatief is ?
Zelf heb ik ook zeker 1 kind(misschien 2) die nog op kot moeten gaan. Het voordeel van de lening is nu natuurlijk ook verdwenen maar alsnog leek het mij geen goede belegging om zelf een kot aan te kopen.(aankoop, beschrijf, jaarlijks RV, slijtage,enz)
Ik dacht zelf ooit ergens gelezen te hebben dat je ook zelf korting zou kunnen krijgen als aandeelhouder maar daar ben ik niet zeker van)
Nu was mijn vraag of een belegging in Xior of andere geen beter alternatief is ?
Re: Xior als alternatief voor studentenkot ?
Overweegt u om aandelen te kopen van 1 bedrijf. Ik denk niet dat iemand u dit zou kunnen aanbevelen...ann01 schreef: ↑26 december 2020, 20:40 Een kennis had vorige maand een studentenkot gekocht in Leuven voor zijn twee kinderen die daar nog gaan studeren.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een alternatief voor studentenkoten in eventueel meerdere aandelen die hierin beleggen.
Het alternatief is één kot kopen...
Ik zou alvast opteren om te investeren in een fonds die deze investeringen maakt. (Minder aankoop- en jaarlijkse kosten, en liquide) Daarnaast geniet je nog eens tot 800 EUR per jaar vrijstelling van roerende voorheffing op het dividend. Het rendement zal m.i. niet lager liggen.
Enige voorstellen voor dergelijk fonds of past xior hier ook in?
Voor zover mijn informatie correct is, dacht ik dat de vrijstelling (recup R.V. 800 Euro) niet van toepassing is op fondsen, enkel op zuivere aandelen ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Vrijstelling dividend is inderdaad enkel van toepassing op aandelen, niet op fondsen.
Je moet dan beursgenoteerde vastgoedondernemingen (die ook soms "vastgoedfonds" genoemd worden) gebruiken.
Bv. de GVVs: https://www.fsma.be/nl/list/openbare-ge ... ch-recht-0
Xior is daarvan de "studentenkoten" GVV
Je moet dan beursgenoteerde vastgoedondernemingen (die ook soms "vastgoedfonds" genoemd worden) gebruiken.
Bv. de GVVs: https://www.fsma.be/nl/list/openbare-ge ... ch-recht-0
Xior is daarvan de "studentenkoten" GVV