zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Texaf zal meer dan één bank vooruit mogen veronderstel ik:
...De raad zal een verhoging van het dividend voorstellen van 19 % tot 0,81 EUR netto per aandeel. Hij zal ook
aan de aandeelhouders die dat wensen voorstellen om dit dividend te herbeleggen in een
kapitaalverhoging (‘keuzedividend’)
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
de update 2020Q1 geplaatst.
classic dit jaar -21% groei -19% beter dan bel20 tracker -28% en vergelijkbaar met IWDA
We staan nu terug op niveau februari 2019
ik ga rustig de tijd nemen om te kijken hoe te reageren.
Dat bedrijven hun dividenden inhouden bij dit soort externe schok is te begrijpen.
als stof wat gaat liggen zien welke aanpassingen aan regels en portefeuille gemaakt kunnen worden.
blijf allemaal rustig binnen en kijk niet teveel naar de koersjes zz
classic dit jaar -21% groei -19% beter dan bel20 tracker -28% en vergelijkbaar met IWDA
Dat bedrijven hun dividenden inhouden bij dit soort externe schok is te begrijpen.
als stof wat gaat liggen zien welke aanpassingen aan regels en portefeuille gemaakt kunnen worden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
TrackerEmmanuel
- Newbie

- Contacteer:
Ik kijk alvast uit naar welke aanpassingen gaan gemaakt worden. Als de opgestelde regels streng gevolgd worden dan gaan er paar uit groei (en classic) moeten verdwijnen wegens het schrappen van dividend.zeezout schreef: ↑6 april 2020, 21:03 de update 2020Q1 geplaatst.
Gezien de beurs net een serieuze daling heeft meegemaakt, raad je aan om zaken toch aan te kopen desondanks je nog niet exact weet welke strategie je exact wil volgen? Onder het motto: een berekende weg inslaan is beter dan stilstaan?
Dat is natuurlijk altijd de moeilijkheid bij dergelijke specifieke strategieën...
ik hou alles rustig bij, inkomende dividenden worden opnieuw belegd.
Maar ga nu niet aandeel A dat terugkomt op dividendaankondiging vervangen door Aandeel B dat wel nog een dividend uitkeert, en dat dan volgende week ook beslist dividend niet uit te betalen enz...
zijn nog wel een paar kandidaat zeezoutjes fluxys moury construct,
ook best mogelijk dat sommige bedrijven hun dividend later op het jaar gaan uitbetalen. (NN group ,...)
ideaal moment om classic en groei terug wat verschillend te maken .
we zullen wel zien.
Maar ga nu niet aandeel A dat terugkomt op dividendaankondiging vervangen door Aandeel B dat wel nog een dividend uitkeert, en dat dan volgende week ook beslist dividend niet uit te betalen enz...
zijn nog wel een paar kandidaat zeezoutjes fluxys moury construct,
ook best mogelijk dat sommige bedrijven hun dividend later op het jaar gaan uitbetalen. (NN group ,...)
ideaal moment om classic en groei terug wat verschillend te maken .
we zullen wel zien.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Vraagje: hoe kan je terugstaan op niveau februari 2019 terwijl de koers van sommige aandelen soms wel 3-4 jaar is teruggeworpen in de tijd? Of heb jij de voorbije jaren niet meer bijgekocht?zeezout schreef: ↑6 april 2020, 21:03 de update 2020Q1 geplaatst.
1. Beiden kunnen korrekt zijn op hetzelfde moment. Februari 2019 was nu niet perse een hoogtepunt.LaCucaracha schreef: ↑6 april 2020, 23:07 Vraagje: hoe kan je terugstaan op niveau februari 2019 terwijl de koers van sommige aandelen soms wel 3-4 jaar is teruggeworpen in de tijd? Of heb jij de voorbije jaren niet meer bijgekocht?
2. Vergeet ook de dividenden niet
3. De portefeuille is vandaag anders dan 3-4 jaar terug. Mogelijk hebben de tussentijdse transacties extra Inst gegeven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Zal een minder jaar worden hier qua inkomsten.
De inkomsten uit dividenden zijn geen doel op zich, maar normaal zou het elk jaar toch een beetje meer moeten zijn dan het jaar ervoor.
Je coupons gaan ook naar beneden? omdat je de obligaties verkocht hebt?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
2016 en 2017 waren identiek behalve de hogere roerende voorheffing.
In 2017 en 2018 liepen obligaties op hun einddatum, als ze in de asset allocatie door een ETF vervangen zijn tel ik die uitkeringen als 'dividend'. Dus verloop tussen individuele obligaties en obligatie ETF's geeft een vertekend beeld.
Greenyard obligatie heb ik slechts 1 jaar gehad, dus maar 1 coupon in 2019 gekregen.
En nu enkel nog Teva die nog 3 schijven te gaan hebben (halfjaarlijkse coupon).
zeezoutjes aangepast. Heb de beurzen niet erg gevolgd. gelukkig stond zeezoutjes update in mijn agenda.
beetje improviseren, sommige bedrijven mogen geen dividend uitkeren, sommige gaan het mogelijk later uitbetalen.
Bij de groei portefeuille alle aandelen die geen dividend uitbetaalde vervangen door aandelen die dividend wel hebben laten stijgen.
bij de classic KBC en Kinepolis gedelibereerd.
zeezout groei -10% dit jaar classic -12% beter dan de bel20 tracker -14%
minder dan IWDA -7%
Hiermee behaalt IWDA en zeezoutjes classic ongeveer het zelfde resultaat na 56 maanden.
Voor mijn eigen portefeuille nauwelijks iets ondernomen.
MEt inkomende cash een lening op vervaldag terugbetaald ipv nieuwe lening af te sluiten en de rest in brede index trackers gestoken met TER <0,20. Ideaal voor een luie belegger.
hou jullie goed
zz
beetje improviseren, sommige bedrijven mogen geen dividend uitkeren, sommige gaan het mogelijk later uitbetalen.
Bij de groei portefeuille alle aandelen die geen dividend uitbetaalde vervangen door aandelen die dividend wel hebben laten stijgen.
bij de classic KBC en Kinepolis gedelibereerd.
zeezout groei -10% dit jaar classic -12% beter dan de bel20 tracker -14%
minder dan IWDA -7%
Hiermee behaalt IWDA en zeezoutjes classic ongeveer het zelfde resultaat na 56 maanden.
Voor mijn eigen portefeuille nauwelijks iets ondernomen.
MEt inkomende cash een lening op vervaldag terugbetaald ipv nieuwe lening af te sluiten en de rest in brede index trackers gestoken met TER <0,20. Ideaal voor een luie belegger.
hou jullie goed
zz
Ik ben juist beginnen beleggen en ik had graag zelfde Port uitgebouwd als zeezoutjes .
Zodus moet ik uit de lijst 20 aandelen uitkiezen,
Minimum trans actie 1000€ per keer, en maximum 10% en minimum 1% uitmaken van u Port .
En welke huidige aandelen staan op de lijst ?
Op de laatste lijst heb ik geen kbc terug gevonden .
En welke lening ga je hiervoor aan persoonlijke lening of ...?
Dank u
Mvg
Zodus moet ik uit de lijst 20 aandelen uitkiezen,
Minimum trans actie 1000€ per keer, en maximum 10% en minimum 1% uitmaken van u Port .
En welke huidige aandelen staan op de lijst ?
Op de laatste lijst heb ik geen kbc terug gevonden .
En welke lening ga je hiervoor aan persoonlijke lening of ...?
Dank u
Mvg
Dit is een bericht net voor mijn van zeezout zelf
“ MEt inkomende cash een lening op vervaldag terugbetaald ipv nieuwe lening af te sluiten en de rest in brede index trackers gestoken met TER <0,20. Ideaal voor een luie belegger.
hou jullie goed
zz”
Dus vroeg ik mij af wat voor lening hij hiervoor afsluit , en wat is de lijst met huidige aandelen van zeezout want vindt kbc hier niet in terug