Zelfstandig handelaar op de beurs
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Zelfstandig handelaar op de beurs
Dag iedereen,
Na 2 jaar hard te werken ben ik op een punt gekomen dat ik als daghandelaar (Daytrader) op de forex/commodities markets consistent winstgevend wordt. Nu ben ik aan het uitkijken om dit als zelfstandige activiteit uit te voeren en mijn huidige part time job op te zeggen. Ben hiervoor de nodige informatie aan het opdoen, waaronder een cursus bedrijfsbeheer aangaan.
Nu is mijn vraag: Hoe zit dit met de belastingen? Is het voordeliger een eenmanszaak op te starten of een venootschap? Zijn er eventuele belastingsvoordelen die gelinkt kunnen worden?
Bedankt.
Na 2 jaar hard te werken ben ik op een punt gekomen dat ik als daghandelaar (Daytrader) op de forex/commodities markets consistent winstgevend wordt. Nu ben ik aan het uitkijken om dit als zelfstandige activiteit uit te voeren en mijn huidige part time job op te zeggen. Ben hiervoor de nodige informatie aan het opdoen, waaronder een cursus bedrijfsbeheer aangaan.
Nu is mijn vraag: Hoe zit dit met de belastingen? Is het voordeliger een eenmanszaak op te starten of een venootschap? Zijn er eventuele belastingsvoordelen die gelinkt kunnen worden?
Bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Zelfstandig handelaar op de beurs
Het hangt ervan af of je aan daytrading doet naast een loontrekkende activiteit of niet:
- Naast een loontrekkende activiteit kan je best als eenmanszaak werken.
- Zonder loontrekkende activiteit kan je best in vennootschap werken.
Een en ander heeft met de behandeling van je verliezen te maken:
- Als loontrekkende betaal je belastingen. Het verlies dat je gaat maken met daytrading kan je dan als eenmanszaak aftrekken van de belastingen op je loontrekkende activiteit.
- Als vennootschap zonder andere activiteiten betaal je daar uiteraard geen belastingen op. Het verlies dat je met daytraden gaat maken zou je kunnen proberen oppotten. Nadien kan je zo de schade mogelijk beperken door deze te verkopen als een verliesvennootschap, al zitten daar wel wolfijzers en schietgeweren verborgen!
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect .
- Naast een loontrekkende activiteit kan je best als eenmanszaak werken.
- Zonder loontrekkende activiteit kan je best in vennootschap werken.
Een en ander heeft met de behandeling van je verliezen te maken:
- Als loontrekkende betaal je belastingen. Het verlies dat je gaat maken met daytrading kan je dan als eenmanszaak aftrekken van de belastingen op je loontrekkende activiteit.
- Als vennootschap zonder andere activiteiten betaal je daar uiteraard geen belastingen op. Het verlies dat je met daytraden gaat maken zou je kunnen proberen oppotten. Nadien kan je zo de schade mogelijk beperken door deze te verkopen als een verliesvennootschap, al zitten daar wel wolfijzers en schietgeweren verborgen!
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Zelfstandig handelaar op de beurs
Het plan is om volledig zelfstandig te worden zonder een bijkomend loontrekkend beroep. Dit met als doel een kapitaal te vergaren op termijn met het daytraden en uiteindelijk deze winst te herinvesteren in het maken van nieuwe passieve inkomens. Dit wordt dan uiteindelijk als beroepsinkomen gezien neem ik aan?