Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Klopt niet uw geld 50000€ is nog een kleine 10000€ waard na inflatie en geen 500 € wat jij beweert na 100 jaar bij gemiddelde inflatie .criticus schreef: ↑21 oktober 2021, 00:10 https://www.youtube.com/watch?v=-h4WYnRUuGM
Uw geld wordt met de seconde minder waard.
1kg goud blijft 1 kg goud
50000 euro aan spaargeld wordt na 100 jaar 500 euro waard (verliest 99% van zijn waarde)
De goudprijs is op 100 jaar met 8500% gestegen was in het jaar 1920 , 20,58$ per ounce is nu 1780$ per ounce
Als je toen 50000€ had gekocht had je nu een koopkracht van 860 000 € of gewoon gerekend 4 250 000 € Wat niet slecht is , maar
De down stond toen op 67$ en staat nu op 35600$ dat is bijna 54000%
Of met andere woorden uw koopkracht zou 5 410 000 € zijn vandaag of gewoon berekend 27 050 000 € meer dan 6 keer zo hoog als je vergelijkt met goud .
Wat zou toch de betere belegging zijn
Ik blijf erbij goud is nutteloos als belegging op lange termijn . Het is zoals je zelf aanhaalt 1 kilo goud blijft 1 kilo goud
Jammer dat er hier veel lange termijn beleggers zijn die 10 jaar lang vinden
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Zes op de tien beleggers voelen zich rijk met portefeuille van half miljoen.
Het edelmetaal goud heeft wel eigenschappen die onovertroffen zijn: uitzonderlijk goede geleider van elektriciteit, erodeert nimmer, ... en in ruimtevaart en voor elektronica is dit soms cruciaal.
In musea vallen die gouden Griekse, Romeinse, antieke muntjes goed op tussen de zilveren en andere metalen. Ze zijn meer gegeerd bij verzamelaars.
Binnen 10 jaar zal goud 50% duurder staan.
Meer begoede mensen = meer juwelen
Meer ongedekt geld geprint = meer wantrouwen in bestaande geldsystemen en dus zoeken mensen naar diversificatie van hun kapitaal. Er is in NL een pensioenfonds dat recent ook goud toevoegde en dat was voordien nimmer gebeurd. Ik vermoed dat dit in BE zelfs verboden is om het fonds fiscaal aftrekbaar te laten blijven.
In musea vallen die gouden Griekse, Romeinse, antieke muntjes goed op tussen de zilveren en andere metalen. Ze zijn meer gegeerd bij verzamelaars.
Meer ongedekt geld geprint = meer wantrouwen in bestaande geldsystemen en dus zoeken mensen naar diversificatie van hun kapitaal. Er is in NL een pensioenfonds dat recent ook goud toevoegde en dat was voordien nimmer gebeurd. Ik vermoed dat dit in BE zelfs verboden is om het fonds fiscaal aftrekbaar te laten blijven.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Zal afhangen van hoeveel mensen gouden tanden laten steken , bij een meevaller kan de prijs zelfs verdubbelen in 10 jaarcriticus schreef: ↑21 oktober 2021, 06:50 Het edelmetaal goud heeft wel eigenschappen die onovertroffen zijn: uitzonderlijk goede geleider van elektriciteit, erodeert nimmer, ... en in ruimtevaart en voor elektronica is dit soms cruciaal.
Als je ,je verdiept in grafieken ,dan zie je dat in periodes waarin de beurzen slabakken en geen vooruitgang maken,goud het hardst blinkt.(goud heeft geen beurscrash nodig,het tegendeel is waar!)
Dit feit maakt van goud de ultieme aanvulling voor een aandelenportefeuille.Een combinatie van aandelen en obligaties zoals banken en vermogenbeheerders al jaren prediken,is de laatste 20 jaar al veel minder performant dan de combinatie aandelen/goud. Nu al...
Met een amerikaanse beurs die aan ongeveer 35 maal de winst noteert,zitten we al ver boven waarderingen,die in het verleden teveel van het goede waren.
Tegerlijkertijd was goud nog nooit zo goedkoop in vergelijking met de hoeveelheid geld die gedrukt werd(en wordt)!
Een STUKJE goud lijkt mij toch wel aangewezen,zeker in een grotere portefeuille van een half miljoen euro...
Dit feit maakt van goud de ultieme aanvulling voor een aandelenportefeuille.Een combinatie van aandelen en obligaties zoals banken en vermogenbeheerders al jaren prediken,is de laatste 20 jaar al veel minder performant dan de combinatie aandelen/goud. Nu al...
Met een amerikaanse beurs die aan ongeveer 35 maal de winst noteert,zitten we al ver boven waarderingen,die in het verleden teveel van het goede waren.
Tegerlijkertijd was goud nog nooit zo goedkoop in vergelijking met de hoeveelheid geld die gedrukt werd(en wordt)!
Een STUKJE goud lijkt mij toch wel aangewezen,zeker in een grotere portefeuille van een half miljoen euro...
Goud heeft inderdaad een tegengestelde correlatie aan aandelen . Maar van obligaties kun je dat ook zeggen .Divi schreef: ↑21 oktober 2021, 11:45 Als je ,je verdiept in grafieken ,dan zie je dat in periodes waarin de beurzen slabakken en geen vooruitgang maken,goud het hardst blinkt.(goud heeft geen beurscrash nodig,het tegendeel is waar!)
Maar op de lange termijn laat je rendement liggen omdat je uw volaliteit laag wil houden .
Voor de meeste beleggers is het interessanter om low vol aandelen te selecteren in plaats van goud op te nemen in een portefeuille .
Iemand die goud wil aankopen is iemand die te veel risico neemt op zijn beleggingen
Tja lop,ondertussen ben ik wel al mee dat je zeker geen goudkever bent.Dat je het zelfs als risicovol bestempelt.
Fysiek goud is voor mij een beleggingsasset.Iets apart.Niet te vergelijken met goudmijnaandelen(die ik trouwens ook de stempel risicovol geef.)Net zoals een aankoop van een fysiek huis,niet te vergelijken is met het aankopen van vastgoedaandelen (reits).Terwijl het beiden vastgoedaankopen zijn.
Dus als ik het goed begrijp,ga jij voor een volle aandelenportefeuille,met wat cash niet te na gesproken,en probeer je ,je risico te spreiden door de mix van brave huisvaderaandelen/aandelen met een high risk?
Zie ik dat goed?
Fysiek goud is voor mij een beleggingsasset.Iets apart.Niet te vergelijken met goudmijnaandelen(die ik trouwens ook de stempel risicovol geef.)Net zoals een aankoop van een fysiek huis,niet te vergelijken is met het aankopen van vastgoedaandelen (reits).Terwijl het beiden vastgoedaankopen zijn.
Dus als ik het goed begrijp,ga jij voor een volle aandelenportefeuille,met wat cash niet te na gesproken,en probeer je ,je risico te spreiden door de mix van brave huisvaderaandelen/aandelen met een high risk?
Zie ik dat goed?
Bank vooruit voor Divi. LOP hamert erop los maar geeft zelf geen concrete tips over de verdeling van zijn portefeuille.
Waar ik wel niet in geloof is zilver, ondanks dat dit halfedele metaal ten opzichte van andere metalen nog altijd laag noteert en meer industrieel wordt gebruikt. Sedert dat foto's nemen digitaal gebeurt, heeft zilver een ferme deuk in de vraag ernaar gekregen.
Liever 3 gouden muntjes dan zilverbaren van 1kg , mede omdat er op zilver 21% btw wordt geheven en ook omdat de bankkluizen volgens het aantal benodigde cm³ hun vergoeding bepalen.
Waar ik wel niet in geloof is zilver, ondanks dat dit halfedele metaal ten opzichte van andere metalen nog altijd laag noteert en meer industrieel wordt gebruikt. Sedert dat foto's nemen digitaal gebeurt, heeft zilver een ferme deuk in de vraag ernaar gekregen.
Liever 3 gouden muntjes dan zilverbaren van 1kg , mede omdat er op zilver 21% btw wordt geheven en ook omdat de bankkluizen volgens het aantal benodigde cm³ hun vergoeding bepalen.
Gaat erover wat het beste resultaat geeft op lange termijn en goud blinkt hier zeker niet en zal dat ook nooit doen wegens gebrek aan groei . Iemand die het tegendeel beweerd zoals criticus maakt zijn eigen blaasjes wijs .
Goud heeft zijn nut als afdekking maar om rendement te maken is het nutteloos .
Goud moet zijn waardevermeerdering hebben door externe factoren , oorlog meer geld in omloop .
Een bedrijf kan zelf zijn koers uitstippelen en profiteert ook door de stijgende hoeveelheid aan geld .
Want 90 % van dit geld vloeit terug naar de markt als je dit vergelijkt met goud zal dit nog niet aan 0,01% geraken .
Er zullen altijd goudkevers zijn maar als je vergelijkt met de aandelenmarkt zullen ze op lange termijn altijd ongelijk hebben .
Goud heeft zijn nut als afdekking maar om rendement te maken is het nutteloos .
Goud moet zijn waardevermeerdering hebben door externe factoren , oorlog meer geld in omloop .
Een bedrijf kan zelf zijn koers uitstippelen en profiteert ook door de stijgende hoeveelheid aan geld .
Want 90 % van dit geld vloeit terug naar de markt als je dit vergelijkt met goud zal dit nog niet aan 0,01% geraken .
Er zullen altijd goudkevers zijn maar als je vergelijkt met de aandelenmarkt zullen ze op lange termijn altijd ongelijk hebben .
De inflatie zal binnen 10 jaar mogelijks tot zo'n 50% oplopen. Cumulatief geschat natuurlijk...Dat is een noodzaak om de gigantische staatsschulden te minderen. Dus spaargeld zal in waarde dalen. Goud kan tegenpool worden als de rente zo laag blijft, of zelfs 0% bedraagt. Ik heb ooit kasbons gehad van 10% of meer. Dat kan nu niet meer. Ik heb ook de devaluatie van de bef beleefd. Ik zie de euro dit niet zo snel doen.
@lop,
Was jij ook niet bezig met ETF's die in dividendaandelen beleggen en dan kapitaliserend werken ?
Lijkt mij anders ook wel een mooie belegging.
De ETF Top 5 voor het beleggen in dividendaandelen:
Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF USD Distributing (EUR) | VHYL
SPDR® S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF (EUR) | GLDV
Xtrackers Stoxx Global Select Dividend 100 Swap UCITS ETF 1D | DXSB
iShares MSCI World Quality Dividend UCITS ETF USD (Dist) (EUR) | QDVW
Xtrackers MSCI World High Dividend Yield UCITS ETF 1D (EUR) | XDWY
Was jij ook niet bezig met ETF's die in dividendaandelen beleggen en dan kapitaliserend werken ?
Lijkt mij anders ook wel een mooie belegging.
De ETF Top 5 voor het beleggen in dividendaandelen:
Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF USD Distributing (EUR) | VHYL
SPDR® S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF (EUR) | GLDV
Xtrackers Stoxx Global Select Dividend 100 Swap UCITS ETF 1D | DXSB
iShares MSCI World Quality Dividend UCITS ETF USD (Dist) (EUR) | QDVW
Xtrackers MSCI World High Dividend Yield UCITS ETF 1D (EUR) | XDWY
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Bitcoin heeft inmiddels een marketcap van 80% die van zilver. Crazy.
https://finbold.com/bitcoins-market-cap ... f-silvers/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoveel eer ,criticus! Dank je.
Bezit zelf wel wat zilver maar dan via een tracker.ishares silver trust.
Vermijd zo wat de nadelen van BTW en opslag.
Als de electrificatie van onze westerse wereld doorgaat zoals gepland,gaat er veel,heel veel zilver nodig zijn.
Natuurlijk ALS.....
Beleggersgeduld noodzakelijk !
Bezit zelf wel wat zilver maar dan via een tracker.ishares silver trust.
Vermijd zo wat de nadelen van BTW en opslag.
Als de electrificatie van onze westerse wereld doorgaat zoals gepland,gaat er veel,heel veel zilver nodig zijn.
Natuurlijk ALS.....
Beleggersgeduld noodzakelijk !