Zijn alle newbie's automatisch trollen?
Zijn alle newbie's automatisch trollen?
Ik stel me deze vraag toch al een tijdje.
In een groot deel van de gevallen blijkt dit wel zo te zijn.
Maar er worden hier wellicht ook mensen weggejaagd die geen trol zijn, maar toch als dusdanig worden beschouwd.
Het is in mijn ogen bijna onmogelijk om hier als newbie aan de slag te gaan, zonder van in het begin de 'verdenking' op zich te vestigen van het 'trollen'.
Het is misschien één van de redenen waarom quasi alle newbie's zo vlug afhaken.
In een groot deel van de gevallen blijkt dit wel zo te zijn.
Maar er worden hier wellicht ook mensen weggejaagd die geen trol zijn, maar toch als dusdanig worden beschouwd.
Het is in mijn ogen bijna onmogelijk om hier als newbie aan de slag te gaan, zonder van in het begin de 'verdenking' op zich te vestigen van het 'trollen'.
Het is misschien één van de redenen waarom quasi alle newbie's zo vlug afhaken.
Re: Zijn alle newbie's automatisch trollen?
Nee dat zijn ze niet.
Maar er zijn in de meeste gevallen genoeg aanwijzingen om te zien in welke richting het gaat.
De ene keer al vlugger dan de andere keer.
En op onrealistische vragen kan je geen realistische antwoorden verwachten.
Dus al is de vraagstelling ernstig gemeend is er nog niets verloren aan een niet ter zake doend antwoord op een niet realistisch te beantwoorden vraag.
Je kan je vraag ook omdraaien.
Door het hoge aantal onrealistische vragen (die vroeg of later overduidelijk van een trol afkomstig bleken) haken er misschien na een tijd wel meer goedbedoelende mensen af die wel goede gefundeerde antwoorden zouden kunnen geven?
Kip of eiverhaal?
Je beseft nu waarschijnlijk niet eens dat de huistrol krom ligt van het lachen. Hij is er niet alleen in geslaagd om clickbaits te genereren in één van zijn eigen opgestarte topics maar er zelfs een nieuw topic door derden over te laten lanceren.
Waardoor spontaan de vraag bij mij opwelt: "zijn het altijd dezelfden die in de voor de hand liggende val trappen?"
Maar er zijn in de meeste gevallen genoeg aanwijzingen om te zien in welke richting het gaat.
De ene keer al vlugger dan de andere keer.
En op onrealistische vragen kan je geen realistische antwoorden verwachten.
Dus al is de vraagstelling ernstig gemeend is er nog niets verloren aan een niet ter zake doend antwoord op een niet realistisch te beantwoorden vraag.
Je kan je vraag ook omdraaien.
Door het hoge aantal onrealistische vragen (die vroeg of later overduidelijk van een trol afkomstig bleken) haken er misschien na een tijd wel meer goedbedoelende mensen af die wel goede gefundeerde antwoorden zouden kunnen geven?
Kip of eiverhaal?
Je beseft nu waarschijnlijk niet eens dat de huistrol krom ligt van het lachen. Hij is er niet alleen in geslaagd om clickbaits te genereren in één van zijn eigen opgestarte topics maar er zelfs een nieuw topic door derden over te laten lanceren.

Waardoor spontaan de vraag bij mij opwelt: "zijn het altijd dezelfden die in de voor de hand liggende val trappen?"

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat newbies "afhaken" of beter gezegd niet meer posten is niet altijd omdat ze weggejaagd worden. Dikwijls hadden ze maar één vraag en interesseert dit forum hen verder niet.
- WildeHilde
- Newbie
- Contacteer:
Ik zie dat Jefdewit pas hier pas is sinds april en 800tal berichten onder zijn naam.
Dat is eerder pathologisch.
Get a life man !!
Dat is eerder pathologisch.
Get a life man !!
Tja, Corona was echt niet mijn idee.

Als mijn pathologische aandoening je stoort, er is geen verplichting tot meelezen hoor.

ps. Aan je zinsbouw (en rekenkunde) is ook nog wat werk. Gebruik de Corona pauze om er werk van te maken!Ik zie dat Jefdewit pas hier pas is sinds april en 800tal berichten onder zijn naam.
Maar alle onzin waarmee je het forum overspoelt wel.
Liever een foutje in een kort bericht met boodschap dan talloze inhoudsloze alinea's..
Sommige trollen verraden zichzelf door een paar herkenbare , terugkerende dingen.
Berichten in de kroeg tellen niet mee, dus : Jef (en iedereen) hebben meer berichten dan de teller weergeeft.
Jef : je staat in de top 10.
Je begint ook haters te krijgen.
Berichten in de kroeg tellen niet mee, dus : Jef (en iedereen) hebben meer berichten dan de teller weergeeft.
Jef : je staat in de top 10.
Je begint ook haters te krijgen.

Jefdewit staat niet in de top 10 hoor. Daarvoor moet je meer dan 3.370 berichten op je naam hebben. Zelfs haelewyn staat er niet in (maar komt wel in de buurt).
Zoals geschreven en bij herhaling: er is geen enkele verplichting tot het lezen van welke post dan ook.

Toch alle respect dat je het hier al 11 jaar volhoudt. En nog steeds er in slaagt inhoudsloze alinea's te lezen.
En de moeite neemt er op te reageren.
Nog vergeten te vermelden:
Proficiat dat je op afstand en slechts met kennis van een tijdelijk deelaspect van mijn leven tot een medische diagnose kan komen. Op dezelfde school gezeten dan de internetvirologen welke hier dagelijks hun onderbouwde commentaar spuwen op medici met wel een diploma van een erkende instelling?
Je kunt de top eender hoeveel gemakkelijk zelf consulteren: Ga in "Snelle links" in de blauwe balk bovenaan naar "Leden" en sorteer de kolom "Berichten" van hoog naar laag.
- hoeveel trollen zijn er ?
- kan men onze huistrol ('trollius vulgaris' ?) onderscheiden aan zijn stijlkenmerken ? Gedeeltelijk wel denk ik, maar hij muteert net zoals Corona.
- bestaat de mogelijkheid om een 'trol proof' certificaat toe te kennen ? Dan liefst niet door het aankruisen van een veld 'ik ben geen trol'
- kan men onze huistrol ('trollius vulgaris' ?) onderscheiden aan zijn stijlkenmerken ? Gedeeltelijk wel denk ik, maar hij muteert net zoals Corona.
- bestaat de mogelijkheid om een 'trol proof' certificaat toe te kennen ? Dan liefst niet door het aankruisen van een veld 'ik ben geen trol'
Kunnen jullie er ook datum van laatste bericht van lid bijzetten? Dan kunnen we zien of ze nog 'leven' of niet.