Zin om geld bij MeDirect te laten staan ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
anonymous9
Re: Zin om geld bij MeDirect te laten staan ?
Pol, lezen kan helpen.
De nettorente op jaarbasis voor klanten met een ME3 Spaarrekening zal worden verlaagd van 0,55% naar 0,40% (0,57% bruto – 30% roerende voorheffing) op donderdag 5 oktober 2017.
De nettorente op jaarbasis voor klanten met een ME3 Spaarrekening zal worden verlaagd van 0,55% naar 0,40% (0,57% bruto – 30% roerende voorheffing) op donderdag 5 oktober 2017.
[quote=Poldermol post_id=308385 time=1499192093 user_id=12795]
Pol, lezen kan helpen.
Volgens mij gaat Pol dit niet kunnen lezen.
Veel te duidelijk voor ongelovigen.
Pol, lezen kan helpen.
Volgens mij gaat Pol dit niet kunnen lezen.
Veel te duidelijk voor ongelovigen.
Estate Guru believer.
ME3 spaarrekening van MeDirect- = vanaf 05/10/2017 = 0,57 % brutorente - 30% RV = 0,40 % netto.
Inderdaad! En zeker als je er al een direct- of flex-rekening hebt.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Als ik er geld bij zou hebben dan haalde ik het weg. Zelfs al kreeg bij een andere bank dan maar 0,3%. Het is gewoon niet meer waard om je spaargeld 3 maanden vast te leggen,verschil in rente met sommige andere spaarrekeningen is te klein geworden.
Al is het verschil dan niet groot: alle beetjes helpen.
En ik zie geen andere spaarrekeningen waar men méér rente kan krijgen, behalve:
-als men zijn spaargeld minstens 1 jaar laat staan (anders verliest men de getrouwheidspremie).
-ofwel rekeningen met verplichte permanente opdracht (onmogelijk voor wie een laag inkomen heeft, zoals ikzelf).
-of meestal zelfs een combinatie van de 2 voorgaande!
En tenslotte: wie grote uitgaven in het vooruitzicht heeft en dus (een deel van) zijn spaargeld zal nodig hebben, die weet dat toch minstens 3 maand op voorhand
Dus zie ik helemaal geen probleem om bij MeDirect- een ME3-spaarrekening aan te houden.
Is juist het soort rekening dat ik in deze tijd verkies voor spaargeld. Ben je tenminste zeker wat je krijgt na 1 jaar.
Als er dan toch iets totaal onverwacht gebeurd verlies je de premie maar je kan er tenminste direct aan.
Maar ik denk dat we nog eindeloos gaan discussiëren,onze visie is niet hetzelfde hierover.
Kort gezegd vind ik dat beetje meer dat je nu nog maar krijgt niet meer opweegt tegen het 3 maanden moeten vastzetten.
Trouwens zijn er rekeningen die hetzelfde (moneyou) of iets meer geven(fortis).
Ja maar, zoals alle andere banken* bieden ze beide uitsluitend vergelijkbare rentes als je het spaargeld minstens 12 maanden laat staan (en bij Fortis- zelfs tot een beperkt jaarbedrag). Indien je het spaargeld daar onverwachts vroeger zou nodig hebben, dan krijg je zo goed als geen rente. (*uitgezonderd DB = hoger maar mits permanente opdracht)
Ik ben akkoord dat het niet meer de moeite loont om voor de huidige kleine verschillen je spaargeld te versluizen.
Maar wie, zoals ik, een groot deel op een MeDirect-ME3 staan heeft, zou moeten gek zijn om het daar weg te halen.
En zoals ik al eerder aanbracht:
-
killerfreak
- Jr. Member

- Contacteer:
Voor mij zijn ze toch ook iets te fel gedaald de voorbije maanden. Maar goed, zoals op andere plaatsen al gezegd werd, 't is niet dat het op andere rekeningen zoveel meer opbrengt, dus een "oplossing" hiervoor is er niet. Buiten een huis kopen en hopen dat tegen dat ge terug voldoende geld vergaard hebt de spaarrekeningen wel terug intresten opbrengen 
Eigenlijk heel simpel.
Iedereen heeft er zijn mening over... dus doe wat je zelf best lijkt, naargelang je verwachtingen, mogelijkheden, moeten de centen snel beschikbaar zijn of kan je ze lang missen, durf je risico te nemen of niet,...
Ieders verhaal en nood is persoonlijk.
Wat betreft dat sommigen vinden dat het niet de moeite loont om telkens je geld op spaarrekeningen te verhuizen want de rentes zijn toch onnoemelijk laag... OK 0.15% of 0.40%... het blijven peanuts. Maar als ik die centen dan toch ergens in wacht moet zetten dan pik ik mij die 0.25% toch mee... Ik zal er geen pintje extra mee kunnen drinken, maar anderzijds zij het toch ook gek zijn als je het laat liggen.
Ik vergelijk het met... je loopt op straat en je ziet toevallig 1 €-munt liggen. Die raap je uiteindelijk ook op ook al is 1 € eigenlijk toch maar peanuts. Maar wees maar gerust, als jij je niet bukt, dan is er wel iemand anders die zich bukt en dit opraapt. Helaas in de wereld van de spaarboekjes is het telkens de bank die zich bukt (en dan vooral de grootbanken... en voor hen geldt absoluut 'kleine centjes maken grote ventjes'). Dus ja, ik buk mij en raap die euro op, dus waarom niet even uitkijken waar het net ietsje meer opbrengt op de spaarrekening,... een euro die niet in de grote zak gaat van de bank, maar in het klein zakje van mij...
Succes ermee...
Iedereen heeft er zijn mening over... dus doe wat je zelf best lijkt, naargelang je verwachtingen, mogelijkheden, moeten de centen snel beschikbaar zijn of kan je ze lang missen, durf je risico te nemen of niet,...
Ieders verhaal en nood is persoonlijk.
Wat betreft dat sommigen vinden dat het niet de moeite loont om telkens je geld op spaarrekeningen te verhuizen want de rentes zijn toch onnoemelijk laag... OK 0.15% of 0.40%... het blijven peanuts. Maar als ik die centen dan toch ergens in wacht moet zetten dan pik ik mij die 0.25% toch mee... Ik zal er geen pintje extra mee kunnen drinken, maar anderzijds zij het toch ook gek zijn als je het laat liggen.
Ik vergelijk het met... je loopt op straat en je ziet toevallig 1 €-munt liggen. Die raap je uiteindelijk ook op ook al is 1 € eigenlijk toch maar peanuts. Maar wees maar gerust, als jij je niet bukt, dan is er wel iemand anders die zich bukt en dit opraapt. Helaas in de wereld van de spaarboekjes is het telkens de bank die zich bukt (en dan vooral de grootbanken... en voor hen geldt absoluut 'kleine centjes maken grote ventjes'). Dus ja, ik buk mij en raap die euro op, dus waarom niet even uitkijken waar het net ietsje meer opbrengt op de spaarrekening,... een euro die niet in de grote zak gaat van de bank, maar in het klein zakje van mij...
Succes ermee...
Een handig trucje indien de 3 maanden wachttijd voor jou te lang zijn. Je kan ook nadat je uw geld op de rekening hebt gezet het onmiddellijk opvragen. Hierdoor activeer je reeds je 3 maanden wachttijd. Mocht er binnen die drie maanden iets gebeuren waardoor je dringend geld nodig hebt, dan moet je alvast niet de volle 3 maand wachten. (Gemiddeld genomen moet je dan maar 1,5 maand wachten of best case slechts 1 dag.
Indien na 3 maanden blijkt dat je het geld opnieuw kunt missen, zet je het terug op de rekening en vraag je het opnieuw op, enz.
Indien na 3 maanden blijkt dat je het geld opnieuw kunt missen, zet je het terug op de rekening en vraag je het opnieuw op, enz.