zin pensioensparen indien werkloos ?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
zin pensioensparen indien werkloos ?
Beste spaargidsers,
Is er iemand die een antwoord weet op volgende vraag :
ik doe al jaren aan pensioensparen & heb altijd fulltime gewerkt, ttz tot dit jaar.
Ben begin 2009 werkloos geworden en vraag mij nu af of het wel zin heeft om dit jaar ook aan pensioensparen te doen?
Ben nog nooit werkloos geweest, weet dus ook niet of daar nog belasting op geheven wordt en het dus wel nuttig zou zijn te 'pensioensparen' - of misschien een gedeeltelijke inlage ?
Mvg,
Lore
Is er iemand die een antwoord weet op volgende vraag :
ik doe al jaren aan pensioensparen & heb altijd fulltime gewerkt, ttz tot dit jaar.
Ben begin 2009 werkloos geworden en vraag mij nu af of het wel zin heeft om dit jaar ook aan pensioensparen te doen?
Ben nog nooit werkloos geweest, weet dus ook niet of daar nog belasting op geheven wordt en het dus wel nuttig zou zijn te 'pensioensparen' - of misschien een gedeeltelijke inlage ?
Mvg,
Lore
Re: zin pensioensparen indien werkloos ?
Best eens op tax on web een simulatie proberen te maken ( is wel verkeerd aanslagjaar, maar totdaar nog aan toe )
Wel rekening houden met het feit dat in 2009 nog een vakantiegeld hebt ontvangen ( al dan niet vervroegd ) , eventueel contractbreukvergoeding.
Mogelijk zijn je inkomsten toch hoog genoeg om van je pensioensparen fiscale voordelen te genieten ( miniumum vermindering is 30% , op voorwaarde dat je genoeg belastingen moet betalen.
Wel rekening houden met het feit dat in 2009 nog een vakantiegeld hebt ontvangen ( al dan niet vervroegd ) , eventueel contractbreukvergoeding.
Mogelijk zijn je inkomsten toch hoog genoeg om van je pensioensparen fiscale voordelen te genieten ( miniumum vermindering is 30% , op voorwaarde dat je genoeg belastingen moet betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox