Zonder zichtrekening BNP toch pensioensparen consulteren?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zonder zichtrekening BNP toch pensioensparen consulteren?
Ik heb intussen zodanig veel rekeningen bij diverse banken dat ik graag één en ander wat wil opschonen. Mijn Hello Bank zichtrekening is er zo één die ik in de praktijk nooit gebruik. Weet iemand echter of ik nog mijn pensioensparen bij BNP Paribas Fortis kan consulteren via de app en online applicatie als ik daar geen zicht- of spaarrekening meer heb?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Zonder zichtrekening BNP toch pensioensparen consulteren?
Lijkt me straf dat dit zou gaan, aangezien Hello met pakketten werkt. Je kan denk ik geen klant worden zonder een zichtrekening. Bijkomend probleem: je stortingen lopen vermoed ik van een derde bank naar je zichtrekening bij Hello naar je pensioenspaarfonds/verzekering? Je kan denk ik niet rechtstreeks storten vanuit een derde bank naar je pensioenspaarfonds zonder via een zichtrekening te passeren? Is alleszins bij een aantal banken het geval ... Alleszins zou ik mij weinig zorgen maken dat Hello ooit kosten zal aanrekenen voor hun zichtrekening, kunnen ze beter heel hun low-cost merk opdoeken ...VincentGT schreef: ↑16 januari 2019, 09:57 Ik heb intussen zodanig veel rekeningen bij diverse banken dat ik graag één en ander wat wil opschonen. Mijn Hello Bank zichtrekening is er zo één die ik in de praktijk nooit gebruik. Weet iemand echter of ik nog mijn pensioensparen bij BNP Paribas Fortis kan consulteren via de app en online applicatie als ik daar geen zicht- of spaarrekening meer heb?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn stortingen gaan niet via de zichtrekening van Hello Bank. Rechtstreeks van ING zichtrekening in het pensioenspaarfonds. Al 1+ jaar geen enkel probleem mee gehad. Gaat puur om het consulteren via de applicatie.
Het is ongeveer hetzelfde probleem om een spaarrekening genre STER te beheren. Je kan dan wel een Access kaart krijgen om uittreksels uit de automaat te halen maar je hebt een zichtrekening nodig om online te kunnen bankieren.
Aangezien de Hello rekening gratis is zou het niet al te veel nadeel geven om die gewoon op 0 te laten staan.
Je behoudt alle functionaliteiten.
Voor alle zekerheid en voor reglementering die achteraf zou kunnen wijzigen heb ik bv eind december en begin januari wat geld er op gezet en mijn boodschappen gedaan tot ik een 20 tal verrichtingen per jaar heb.
Door het jaar heen stort ik er al eens bv 500 euro op en die stort ik een paar dagen later terug, om re rekening actief te houden en bij wijzigende reglementering al wat voorbereid te zijn.
Cfr Deutsche Bank die ook een reglement maakte voor rekeningen die het vorige jaar niet gebruikt waren.
Mocht puntje bij paaltje komen ben je door je pensioensparen misschien nog altijd een actieve klant.
BNP is nu niet bepaald de goedkoopste familie van het land. Mij zou het geen gram verbazen als ze plots kosten in de Hello Bankrekening zouden inbouwen of als ze dat goedkope merk op een dag gewoon zouden opdoeken.
Aangezien de Hello rekening gratis is zou het niet al te veel nadeel geven om die gewoon op 0 te laten staan.
Je behoudt alle functionaliteiten.
Voor alle zekerheid en voor reglementering die achteraf zou kunnen wijzigen heb ik bv eind december en begin januari wat geld er op gezet en mijn boodschappen gedaan tot ik een 20 tal verrichtingen per jaar heb.
Door het jaar heen stort ik er al eens bv 500 euro op en die stort ik een paar dagen later terug, om re rekening actief te houden en bij wijzigende reglementering al wat voorbereid te zijn.
Cfr Deutsche Bank die ook een reglement maakte voor rekeningen die het vorige jaar niet gebruikt waren.
Mocht puntje bij paaltje komen ben je door je pensioensparen misschien nog altijd een actieve klant.
BNP is nu niet bepaald de goedkoopste familie van het land. Mij zou het geen gram verbazen als ze plots kosten in de Hello Bankrekening zouden inbouwen of als ze dat goedkope merk op een dag gewoon zouden opdoeken.
Dat lukt wel hoor. Ik heb BNP Pension Fund Balanced en een Hello Zichtrekening en daar stopt het. Meer heb ik niet bij BNP.Jiraisking schreef: ↑16 januari 2019, 10:11Lijkt me straf dat dit zou gaan, aangezien Hello met pakketten werkt. Je kan denk ik geen klant worden zonder een zichtrekening. Bijkomend probleem: je stortingen lopen vermoed ik van een derde bank naar je zichtrekening bij Hello naar je pensioenspaarfonds/verzekering? Je kan denk ik niet rechtstreeks storten vanuit een derde bank naar je pensioenspaarfonds zonder via een zichtrekening te passeren? Is alleszins bij een aantal banken het geval ... Alleszins zou ik mij weinig zorgen maken dat Hello ooit kosten zal aanrekenen voor hun zichtrekening, kunnen ze beter heel hun low-cost merk opdoeken ...VincentGT schreef: ↑16 januari 2019, 09:57 Ik heb intussen zodanig veel rekeningen bij diverse banken dat ik graag één en ander wat wil opschonen. Mijn Hello Bank zichtrekening is er zo één die ik in de praktijk nooit gebruik. Weet iemand echter of ik nog mijn pensioensparen bij BNP Paribas Fortis kan consulteren via de app en online applicatie als ik daar geen zicht- of spaarrekening meer heb?
Meer zelfs op de zichtrekening staat maar €3 (om zeker geen negatieve rente te moeten betalen heb ik er een broodkruimel opgezet

Pensioensparen doe ik vanuit Keytrade, daar gaat elke 1ste van de maand €81,33 euro af. Tegen de 3de of 4de van de maand zijn de deelbewijzen al aangekocht. Gaat best snel maar je mag die Hello-zichtrekening niet opgeven anders kun je niets meer doen.
Als je Hello/BNP enkel aanhoudt voor psp:
Kan je dan niet beter dat psp over laten zetten naar KT? Ik neem aan dat KT de kosten daarvan wel voor zijn rekening zal nemen.
KT biedt hetzelfde psp aan, tegen identiek dezelfde kosten als BNP.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hallo,
Het is wel mogelijk maar je moet een beleggersrekening openen met een acces card. Dit is geen echte zichtrekening maar een soort van technische rekening puur om te kunnen online bankieren. Je kan inderdaad gewoon rechtstreeks naar het pensioenspaarfonds storten bij hen, maar voor de online toegang is een andere rekening (ofwel zicht ofwel beleggers) noodzakelijk.
Het is wel mogelijk maar je moet een beleggersrekening openen met een acces card. Dit is geen echte zichtrekening maar een soort van technische rekening puur om te kunnen online bankieren. Je kan inderdaad gewoon rechtstreeks naar het pensioenspaarfonds storten bij hen, maar voor de online toegang is een andere rekening (ofwel zicht ofwel beleggers) noodzakelijk.
Met een Access Card kan je niet online bankieren.
Uit de voorwaarden :
Access Card: kaart die de houder toelaat zich te identificeren om toegang te hebben tot de diensten beschreven in artikel IV en die, met uitzondering van de dienst PC banking, enkel via machines of toestellen van BNP Paribas Fortis ter beschikking worden gesteld
Uit de voorwaarden :
Access Card: kaart die de houder toelaat zich te identificeren om toegang te hebben tot de diensten beschreven in artikel IV en die, met uitzondering van de dienst PC banking, enkel via machines of toestellen van BNP Paribas Fortis ter beschikking worden gesteld
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heel vreemd, ik heb ze thans en ik bankier er online mee via de applicatie. Het is de enige kaart die ik in bezit heb.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier vermelden ze gewoon dat PC banking de enige dienst is die niet via een machine bij hen verloopt. Uit de algemene voorwaarden: artikel IV 1 : Deze kaart geeft aan de houder de mogelijkheid zich te identificeren om toegang te krijgen tot de diensten zoals beschreven in artikel V.haelewyn schreef: ↑16 januari 2019, 13:17 Met een Access Card kan je niet online bankieren.
Uit de voorwaarden :
Artikel V, 7: PC Banking
Is dus perfect mogelijk met dit type kaart.
"""V.7. PC banking
Hiervoor wordt verwezen naar artikel IV.3. van de Algemene voorwaarden betreffende de bankkaarten en de diensten Phone banking en PC banking."""""
En daar, in die voorwaarden vind je aan het begin :
""""De onderhavige Algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op de door BNP Paribas Fortis nv uitgegeven Mastercard-/Visakaart en de Access Cards.""""
Met andere woorden : wil je pc banking : in dat reglement staat de info.
En er staat dan ook in : niet met visa of access kaart , anders telt niets uit dit reglement.
Uit eigen ondervinding : het is niet mogelijk. Ik heb een rekening geopend bij Hello Bank om van alle functionaliteiten gebruik te maken op PC banking.
Ik heb die vraag meerdere keren gesteld via de helpdesk en men heeft me uiteindelijk gezegd dat het met de Access kaart op dat moment niet mogelijk was om aan te loggen met PC banking. Dat was voor hen eerder ook niet duidelijk, slechts na veel uitproberen. Dat was een jaar of 3-4 geleden.
Hiervoor wordt verwezen naar artikel IV.3. van de Algemene voorwaarden betreffende de bankkaarten en de diensten Phone banking en PC banking."""""
En daar, in die voorwaarden vind je aan het begin :
""""De onderhavige Algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op de door BNP Paribas Fortis nv uitgegeven Mastercard-/Visakaart en de Access Cards.""""
Met andere woorden : wil je pc banking : in dat reglement staat de info.
En er staat dan ook in : niet met visa of access kaart , anders telt niets uit dit reglement.
Uit eigen ondervinding : het is niet mogelijk. Ik heb een rekening geopend bij Hello Bank om van alle functionaliteiten gebruik te maken op PC banking.
Ik heb die vraag meerdere keren gesteld via de helpdesk en men heeft me uiteindelijk gezegd dat het met de Access kaart op dat moment niet mogelijk was om aan te loggen met PC banking. Dat was voor hen eerder ook niet duidelijk, slechts na veel uitproberen. Dat was een jaar of 3-4 geleden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heel erg raar, ik wil niet in een welles nietes spelletje verzanden, maar ik doe het zo en het werkt perfect (met enkel een beleggersrekenkng en deze kaart). Ik kan je een screenshot sturen als je wil
.