Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
126 berichten
  • Pagina 2 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 9
  • Volgende
TikTak
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?

• Citeer

Bericht door TikTak » 16 februari 2022, 16:36

NS2SN schreef: ↑16 februari 2022, 14:18 Als je overdag je wagen kunt opladen, kun je beter een elektrische wagen gebruiken als thuisbatterij. Bepaalde types van elektrische wagens kun je hiervoor reeds gebruiken en hun capaciteit is vele malen hoger dan die van een thuisbatterij.

Als je vaak thuiswerkt is het zeker voordelig omdat je dan je energie van je zonnepanelen kan opslagen op je auto om die 's avonds dan te gebruiken.
Dit dus. Ik wacht daarop want ik heb verschillende installateurs laten komen en ik had op voorhand mijn berekening al gemaakt dat met mijn geringe verbruik een thuisbatterij een terugverdientijd heeft van een jaar of 15. Tegen dan is het ding ofwel al lang naar de knoppen of heeft het amper nog capaciteit. De meeste installateurs kwamen met mooie praatjes en een totaal onrealistische terugverdientijd. Maar er waren er toch twee eerlijke bij die het afgeraden hebben om nu al een thuisbatterij te plaatsen wegens veel te duur voor wat het is.
Voorlopig zit de Vehicle to grid nog in de kinderschoenen. Je hebt ook een specifieke wallbox nodig die zo'n 6000 euro kost en er zijn inderdaad maar een paar auto's die het aankunnen maar dit lijkt me toekomstgericht veel interessanter. Laden op het werk en thuis de auto elektriciteit laten geven aan uw woning. Met een batterij van 50 of 60 kWh kun je al wat doen.

Wat ze in de toekomst ook wel gaan doen is batterijen die niet meer geschikt zijn om een voertuig aan te drijven een tweede leven geven in een woning.

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 16 februari 2022, 17:18

TikTak schreef: ↑16 februari 2022, 16:36 Dit dus. Ik wacht daarop want ik heb verschillende installateurs laten komen en ik had op voorhand mijn berekening al gemaakt dat met mijn geringe verbruik een thuisbatterij een terugverdientijd heeft van een jaar of 15. Tegen dan is het ding ofwel al lang naar de knoppen of heeft het amper nog capaciteit. De meeste installateurs kwamen met mooie praatjes en een totaal onrealistische terugverdientijd. Maar er waren er toch twee eerlijke bij die het afgeraden hebben om nu al een thuisbatterij te plaatsen wegens veel te duur voor wat het is.
Voorlopig zit de Vehicle to grid nog in de kinderschoenen. Je hebt ook een specifieke wallbox nodig die zo'n 6000 euro kost en er zijn inderdaad maar een paar auto's die het aankunnen maar dit lijkt me toekomstgericht veel interessanter. Laden op het werk en thuis de auto elektriciteit laten geven aan uw woning. Met een batterij van 50 of 60 kWh kun je al wat doen.

Wat ze in de toekomst ook wel gaan doen is batterijen die niet meer geschikt zijn om een voertuig aan te drijven een tweede leven geven in een woning.
Ik had eveneens een verkoper die hier vrij eerlijk in was en zei dat het bijna niet terug te verdienen valt toe ik hem erachter vroeg. Misschien dat elementen als piekverbruik al die berekeningen zodanig in de war brengen.

Wat betreft auto opladen op het werk en ontladen bij je thuis ben ik wel eens benieuwd hoe grappig ze dit vinden op het werk. Ik was hier eigenlijk ook over aan het nadenken gezien mijn komende leasing wagen V2L kan.
Stel dat ik op kosten van het werk die wagen zit op de laden om er nadien een verlengdraad aan te koppelen en die batterij ga gebruiken voor thuis gebruik. Op termijn zal men dit wel beginnen zien want als ze berekenen dat je amper 100 km zou doen met een volledige batterij (terwijl de wagen er normaal 400km kan)?
Het zal snel gedaan zijn met de pret. Even een stofzuiger om de wagen schoon te maken (en niet de moeite willen doen voor een verlengdraad) zal waarschijnlijk niet opvallen.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 16 februari 2022, 19:44

TikTak schreef: ↑16 februari 2022, 16:36
NS2SN schreef: ↑16 februari 2022, 14:18 Als je overdag je wagen kunt opladen, kun je beter een elektrische wagen gebruiken als thuisbatterij. Bepaalde types van elektrische wagens kun je hiervoor reeds gebruiken en hun capaciteit is vele malen hoger dan die van een thuisbatterij.

Als je vaak thuiswerkt is het zeker voordelig omdat je dan je energie van je zonnepanelen kan opslagen op je auto om die 's avonds dan te gebruiken.
...

Of op andere plaatsen:
https://www.canarymedia.com/articles/en ... oney-at-it
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

TikTak
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door TikTak » 16 februari 2022, 20:29

Interessant artikel.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 16 februari 2022, 21:25

Ik zou een eigen EV niet gebruiken als thuisbatterij.
Een groot voordeel aan een EV is het gebrek aan slijtage onderdelen. De onderdelen die slijten zijn goed vervangbaar en niet duur: banden, remmen.
Het enige slijtage onderdeel dat je niet kan vervangen is het batterijpakket. Range anxiety is dan ook nog eens het minpunt waar velen over struikelen.
Door je EV als thuisbatterij te gebruiken zit je dus kilometers op je teller te zetten zonder te rijden. De waarde van die 'kilometers' is sowieso lager dan de waarde van kilometers op de weg doen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 17 februari 2022, 08:03

Voor mensen die veel met de wagen rijden is dit zeker een argument, maar mensen die niet veel met de wagen rijden maar toch een EV voor de deur hebben staan kunnen op die manier wel de investering in die dure wagen (deels) hiermee terugbetalen.
Tijd is immers ook een dodelijke factor voor een batterij, wat ook meteen de reden is waarom autofabrikanten typisch 10 jaar garantie geven op die batterij. Als je dus niet vaak met de wagen zit te rijden, dan zou ik die wel durven inschakelen als thuisbatterij. Zoniet zal de tijd wel zorgen dat de batterij wel achteruit gaat.

Overigens, een nieuwe batterij laten plaatsen in een EV is mogelijk, maar het is duur. Misschien wel een reden om het wel te doen: stel dat je normaal je batterij zou moeten vervangen na 15 jaar maar door het gebruik als thuisbatterij dat dit na 10 jaar is. Dan kan je deze wel gaan uitrusten met eentje van een nieuwe generatie en mogelijk meer km mee kunnen doen.
Er zijn al bedrijven gestart die de batterij van de Nissan Leaf zitten te vervangen door eentje met een veel hogere capaciteit: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... uk-verder/
Ergens ook een vermoeden dat dit wel een hele nieuwe business zal worden: bedrijven die batterijen van wagens vervangen.

Uiteraard, verre van goedkoop maar door je wagen ook in te hebben gezet als thuisbatterij verdien je die hiermee deels terug.
Althans, de denkwijze. Onderzoeken moeten uitwijzen of het die investering waard is uiteraard. Op mijn 2 paragrafen moet je niet gaan vertrouwen ;D

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 17 februari 2022, 09:18

tja, wie een batterij auto van het werk heeft, geeft geen f*ck over de batterij, die auto gaat na 4 of 5 jaar toch gewoon terug weg.

de auto op het werk opladen en dan thuis leegzuigen, zou ik niet doen!
als je elke dag voor 400 km laadt en je rijdt maar 100 km om de dag erna op het werk weer 400 km te laden, enz ...
dat gaan ze toch niet toelaten of toch checken.

dat is net zoveel als diesel gaan tanken en thuis uw tank leegzuigen, om dan na 15 km weer de boel vol te tanken!

zoiets heet fraude en daar komen ze sowieso achter!

GroupB
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GroupB » 18 februari 2022, 10:08

Momenteel zijn thuisbatterijen nog te duur en ik zou persoonlijk nog enkele jaren wachten tot het echt 'mainstream' wordt dan denk ik dat je zeker voor de helft van de huidige prijzen al een batterij kan installeren.

Tja en zonnepanelen.

- zonnepanelen zijn hier enkel aantrekkelijk geworden door de overvloedige premies die zijn toegekend door onze achterlijke politiekers en door de terugdraaiende teller was het voor bepaalde huishoudens zeker de investering waard.

Zonnepanelen nu leggen dat is echt interessant als je vaak thuis bent en of werkt

België is als land gewoon niet echt geschikt voor zonnepanelen. Investeren in zeer zuinige verlichting, energiezuinige toestellen/domotica is vaak beter dan een zonnepanelen installatie plaatsen.
-
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » 18 februari 2022, 10:54

GroupB schreef: ↑18 februari 2022, 10:08 ...

Zonnepanelen nu leggen dat is echt interessant als je vaak thuis bent en of werkt

België is als land gewoon niet echt geschikt voor zonnepanelen. Investeren in zeer zuinige verlichting, energiezuinige toestellen/domotica is vaak beter dan een zonnepanelen installatie plaatsen.
-
Dus, het is interessant als je veel thuis bent maar niet als je in belgie woont? ???
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

GroupB
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GroupB » 18 februari 2022, 11:06

Tja de terugdraaiende teller wordt afgeschaft, momenteel zijn batterijen nog erg duur. België is toch niet het land waar de zon overvloedig schijnt hé ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.

TikTak
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door TikTak » 18 februari 2022, 11:12

Zonnepanelen worden inderdaad overdreven gepusht, zowel door de overheid, door de netbeheerders ( je speelt fabriekje voor hen) als door de installateurs.
Ondanks de torenhoge prijzen en een variabel contract betaal ik vandaag nog altijd maar 60 euro per maand voor elektriciteit. En mijn voorschotfacturen zijn up-to-date want ik voer elke 14 dagen mijn meterstanden in en pas mijn voorschot desnoods aan.
Het loont veel meer om te investeren in energiezuinige toestellen en op je verbruik te letten dan zonnepanelen te leggen. In ieder geval zo lang je gaat werken. Wie hele dagen thuis is kan er baat bij hebben maar dan moet je je verbruik afstemmen op het weer en de was en plas, enz doen wanneer de zon schijnt.

gilberke
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer gilberke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door gilberke » 18 februari 2022, 11:26

Als je echt heel weinig verbruikt kan ik mij nog inbeelden dat zonnepanelen niet zo interessant zijn. Maar wie "normaal" verbruikt zal als hij eens de rekening maakt toch al snel tot de conclusie komen dat zonnepanelen nu ook nog altijd interessant zijn om te leggen.

Ik vind het een beetje raar dat er toch ook nog twijfel is over zonnepanelen.

Dat neemt niet weg dat als je zonnepanelen hebt (met al of niet batterij) dat je op dat moment een veel beter overzicht krijgt (real-time) van je verbruik en je zo al vlug de grootverbruikers vindt in je huis en je die dan toch ook nog kan aanpakken. Het ene sluit het andere niet uit.
Al kan je natuurlijk ook op andere manieren je grootverbruikers vinden.

GroupB
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GroupB » 18 februari 2022, 11:30

Denk dat wij de enige zijn in de buurt die geen panelen op ons dak hebben liggen.

Met alle respect maar velen zijn echt wel dwaas geweest om de politiekers te geloven ;D ;D

Gewoon als je het kan investeer deftig in schrijnwerk binnen en buiten/energie zuinige verlichting evt gekoppele aan domotica/huishoudtoestellen/hemelwaterfiltering/isolatie/verwarming

almelain
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer almelain
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door almelain » 18 februari 2022, 11:43

GroupB schreef: ↑18 februari 2022, 11:30 Denk dat wij de enige zijn in de buurt die geen panelen op ons dak hebben liggen.

Met alle respect maar velen zijn echt wel dwaas geweest om de politiekers te geloven ;D ;D

Gewoon als je het kan investeer deftig in schrijnwerk binnen en buiten/energie zuinige verlichting evt gekoppele aan domotica/huishoudtoestellen/hemelwaterfiltering/isolatie/verwarming
Wel misschien zijn degenen die panelen hebben liggen minder dwaas dan je denkt. Heb je zelf al eens een berekening gedaan als je panelen legt zonder subsidie wat je kan verdienen / verliezen. Zeker interessant om in zo een simulatie mee te nemen de toekomstige energie prijzen.

Ik ben het wel met je eens dat zonnepanelen zeker niet hoger aangeschreven moeten worden tov een goede isolatie van je huis want verwarming vreet ook energie. Regenwater recuperatie met de prijzen in Belgie is ook heel interessant.

Maar zonnepanelen gaan zeker samen met de laatste punten die je op noemt, beschouw dat dan maar als de kers op de taart. :)

GroupB
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GroupB » 18 februari 2022, 11:43

Grootverbruikers in een huishouden kunnen gemakkelijk aangepast worden hé.

A+++ koelkasten en vriezers zijn wel degelijk het geld waard.

Condensatieketels werken tegenwoordig zeer efficiënt

Wasmachine kan indien je het kan perfect op hemelwater zetten, het toilet ook

Is een droogkast nodig?

Enz enz

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

126 berichten
  • Pagina 2 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy