Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?
Re: Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?
Kan ook 20, 25 of 30 cent zijn. Is afhankelijk van je contract.
Die tarieven stijgen gelukkig mooi mee.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Terugleverings tarief hangt samen aan inkoopprijs van leveranciers.
Met energiedelen zullen die prijzen ook wel stijgen bij leveranciers of ze zijn hun goedkope bron van injectiestroom voorgoed kwijt.
Heb dit jaar toch al goed geoogst. In zomermaanden is dit iets minder omdat leveranciers ook goedkoper kunnen inkopen.
Met energiedelen zullen die prijzen ook wel stijgen bij leveranciers of ze zijn hun goedkope bron van injectiestroom voorgoed kwijt.
Heb dit jaar toch al goed geoogst. In zomermaanden is dit iets minder omdat leveranciers ook goedkoper kunnen inkopen.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Ah... beter dan ik dacht.
Wel op dit moment... weldra gaan de gas en oliekraan weer volledig open om de verslaafden te "helpen". Hoe dan ook blijft het een leuk gevoel om onafhankelijk te zijn van de olie-maffia. Zelf heb ik (nog) geen zonnepanelen maar ik verbruik sinds begin dit jaar bijna vier keer minder energie (verhuis app. naar vrijstaande woning BEN) en dat geeft toch ook een goed gevoel. Misschien al volgend jaar maak ik van mijn woning een passiefhuis. We moeten het zelf doen, verwacht niet te veel van de overheid, die denkt nog na over kernenergie... stelletje idioten. Bye bye putin.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
De prijs die je krijgt, is afhankelijk van uw type contract.
Heb je nog een oud vast contract aan 10 cent afname ga je, maar een 7 cent terugkrijgen van wat je op het net terug plaatst.
Bij recentere contracten is afname prijs 33 cent. (all-in + - 45 cent of meer)
En die contracten geven dan 20 cent of meer.
Dus begin maar te rekenen.
Zou heel straf zijn bij afname betaal je 10 cent en teruglevering op het net 20 cent.
Iemand die nooit afname heeft, is een ander verhaal.
Estate Guru believer.
Engie Flow is voor augustus blijkbaar injectie dag: 31,564 cent & injectie nacht: 17,518 cent...
https://www.engie.be/api/engie/be/ms_1/ ... language=N
En zonder afnameverplichting maar met een vaste kostprijs, heb ik in een ander artikeltje (link hier gevonden) gelezen.
Het doet je wel denken om wat extra panelen op het dak te zetten voor later elektrisch verwarmen, misschien ooit (als ik dat ga kunnen betalen) een elektrische auto, en wat extra op het net steken voor verkoop.
Want, nu komt de aapnvoor mij uit de mouw : ik heb maar 1700 kwh verbruik van elektriciteit op een jaar tijd en ik heb sociaal tarief.
Verbruik van gas : daar heb ik 4-5000 kwh verbruik per jaar...
Dat is voor verwarming in de winter, dus net als de panelen minder rendement geven.
Moeilijke rekening...
Het doet je wel denken om wat extra panelen op het dak te zetten voor later elektrisch verwarmen, misschien ooit (als ik dat ga kunnen betalen) een elektrische auto, en wat extra op het net steken voor verkoop.
Want, nu komt de aapnvoor mij uit de mouw : ik heb maar 1700 kwh verbruik van elektriciteit op een jaar tijd en ik heb sociaal tarief.
Verbruik van gas : daar heb ik 4-5000 kwh verbruik per jaar...
Dat is voor verwarming in de winter, dus net als de panelen minder rendement geven.
Moeilijke rekening...
Maar je moet wel nog de distributiekosten, huur van de meter, taksen ... bijtellen.gilberke schreef: ↑5 augustus 2022, 11:54 Engie Flow is voor augustus blijkbaar injectie dag: 31,564 cent & injectie nacht: 17,518 cent...
Bij verbruik wel, bij injectie moet je die niet aftellenTissik9 schreef: ↑5 augustus 2022, 12:54Maar je moet wel nog de distributiekosten, huur van de meter, taksen ... bijtellen.gilberke schreef: ↑5 augustus 2022, 11:54 Engie Flow is voor augustus blijkbaar injectie dag: 31,564 cent & injectie nacht: 17,518 cent...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Gaat het idee eigenlijk op : Als je er geld voor hebt, leg gewoon je dak vol met panelen.
De electriciteitsprijs staat hoog. Wat je over hebt, verkoop je ...
De electriciteitsprijs zal wel nog een paar jaren hoog blijven. De winst daarvan + de premie betaalt al een groot stuk van je panelen af.
Niemans kent de toekomst of de prijzen van de electriciteit dan. Maar steunen jullie dat idee of hebben jullie er toch
een logisch bezwaar tegen ?
De electriciteitsprijs staat hoog. Wat je over hebt, verkoop je ...
De electriciteitsprijs zal wel nog een paar jaren hoog blijven. De winst daarvan + de premie betaalt al een groot stuk van je panelen af.
Niemans kent de toekomst of de prijzen van de electriciteit dan. Maar steunen jullie dat idee of hebben jullie er toch
een logisch bezwaar tegen ?
Is van dag één een win/win.
Technisch kost het u niks meer in afbetaling, dan geen PV installatie kopen.
VB.
Bij een jaarlijks verbruik van 5000kwh en installatie van 10 kwp zonder huisbatterij krijg je zelfs op eindfactuur nog een tegoed.
Reken maar uit.
2500kwh rechtreeks verbruik, 2500kwh kopen en 7500kwh injectie(terugleveringsvergoeding)
Doe maar eens een simulatie met deze cijfers bij Eneco?
Technisch kost het u niks meer in afbetaling, dan geen PV installatie kopen.
VB.
Bij een jaarlijks verbruik van 5000kwh en installatie van 10 kwp zonder huisbatterij krijg je zelfs op eindfactuur nog een tegoed.
Reken maar uit.
2500kwh rechtreeks verbruik, 2500kwh kopen en 7500kwh injectie(terugleveringsvergoeding)
Doe maar eens een simulatie met deze cijfers bij Eneco?
Van belegging gesproken en nog een zeer nuttige.