Zuinig electrisch bijverwarmingetje
-
vanvossemkelly
- Newbie

Re: Zuinig electrisch bijverwarmingetje
Olieradiators maken geen lawaai maar ze warmen zeer traag op, en ze nemen veel plaats in op de vloer. Beter zo'n wandmodel met ventilator en afstandbediening in de badkamer en in de living als bijverwarming. Dat neemt geen plaats in, en zoveel lawaai maakt dat ook weer niet. Overlaatst in aldi eentje van 15 euro. Heb er nu zo'n twee hangen, en als je dat opzet, voel je dat direct!
Hangt er van af hoeveel kWh er werkelijk nodig is om die kamer te verwarmen en dat hangt dan weer van isolatie en inertie van bouwmateriaal af. In elk geval zul je 1 of 2 uur op voorhand de verwarming moeten opzetten, kan dus best zijn dat je voor 3 uur comfortabele warmte 5 uur 2000 watt nodig hebt of 10kWh (3 euro) per dag. Met drie winter maanden en 5 maand tussenseizoen kan dat een 500 euro per jaar kosten. In zulks geval is een airco zeker te overwegen, met een besparing van 300 euro per jaar heb je die op 6 a 7 jaar afgeschreven plus het bijkomend voordeel dat je in de zomer kan koelen.
Indien je een moderne CV installatie hebt (condensatie ketel) en een radiator in desbetreffende kamer ben je uiteraard goedkoper af als je deze gebruikt, ook al is het maar om 1 kamer 3 uur per dag te verwarmen.
Om op korte termijn warmte te hebben vind ik die met ventilator ook beter. Een olieradiator op 500 watt gebruik ik om bij zwaar vriesweer de koude wat buiten te houden. Eventueel op een klok automatisch aan en uit laten gaan.
Hoeveel graden moet de ts de kamer eigenlijk bijwarmen ? Van welke temperatuur tot welke temperatuur opwarmen ?
Hoeveel graden moet de ts de kamer eigenlijk bijwarmen ? Van welke temperatuur tot welke temperatuur opwarmen ?
-
vanvossemkelly
- Newbie

Electrische bijverwarming is alleen interressant in combinatie met zonnepanelen en een terugdraaiende teller.
Heb je er geen, of heb je een digitale meter, niét electricsh bijverwarmen dan.
Wat stel je topicstarter dan voor?vanvossemkelly schreef: ↑20 januari 2019, 11:42 Electrische bijverwarming is alleen interressant in combinatie met zonnepanelen en een terugdraaiende teller.
Een open haard installeren voor enkele 1000en €?
Drie extra truien aantrekken?
De muur tussen dat kamertje en een aangrenzende wel verwarmde ruimte uitbreken?
Op een loopband trappelen terwijl hij zijn ding doet?
Ik kocht mij een verwarmingstoestel waarvan wattage instelbaar is en die bij de ingestelde temperatuur automatisch stopt. Ik verwarm er mijn goed geïsoleerde huis mee. Redelijk tevreden over maar ik heb dan ook heel wat zonnepanelen ter compensatie. Kostte maar 50 euro.
Bij mij thuis wordt de badkamer tijdens het douchen in de winter bijverwarmd met een elektrisch blazertje.
Het gaat hier wél over effectief bij-verwarmen, omdat de radiator van de centrale verwarming niet voldoet om het er warm genoeg te krijgen bij winterweer.
Dit toestelletje verwarmt heel vlug en is effecient in gebruik, met manuele timer- en thermostaat-functie; met 3 verschillende standen (snel opwarmen + lager verbruikstand, eenmaal opgewarmd + koude luchtblazer die van pas komt tijdens zomerse hittegolven)
Zie ook T-A mobiele bijverwarming (oktober 2017):
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... verwarming
Het gaat hier wél over effectief bij-verwarmen, omdat de radiator van de centrale verwarming niet voldoet om het er warm genoeg te krijgen bij winterweer.
Dit toestelletje verwarmt heel vlug en is effecient in gebruik, met manuele timer- en thermostaat-functie; met 3 verschillende standen (snel opwarmen + lager verbruikstand, eenmaal opgewarmd + koude luchtblazer die van pas komt tijdens zomerse hittegolven)
Zie ook T-A mobiele bijverwarming (oktober 2017):
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... verwarming
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Enkele duizenden euro's investeren om goedkoop bij te verwarmen. Met die duizenden euro's kan TS héél lang bijverwarmen, en zelfs zonder prosumententarief.vanvossemkelly schreef: ↑20 januari 2019, 11:42 Electrische bijverwarming is alleen interressant in combinatie met zonnepanelen en een terugdraaiende teller.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Toch bijzonder dat we het nog niet gehad hebben over bonen en peulvruchten 
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Op zich geen slechte vraag hoor. Iedereen komt dat probleem al eens tegen zeker .. over bijverwarmen en de kostprijs ervan.
Out of the box .... ga die paar uur werken in de lokale bibliotheek indien mogelijk. Je schakelt naast het probleem van bijverwarmen meteen ook de hoofdverwarming en elektriciteit uit. Thuiswerk hoeft niet altijd in je huis op een te kil bureau te zijn.
In grotere steden vind je ongetwijfeld betere locaties die er meer op gericht zijn, en dan is het ook weer leuk om andere mensen toevoeren kennen.
In grotere steden vind je ongetwijfeld betere locaties die er meer op gericht zijn, en dan is het ook weer leuk om andere mensen toevoeren kennen.
Geen slecht idee Natal.
Als je niet telefonisch bereikbaar moet zijn is dat idd goed mogelijk.
Ging daar vroeger vaak studeren voor de rust en om toch nog het gevoel te hebben dat er leven is
Als je niet telefonisch bereikbaar moet zijn is dat idd goed mogelijk.
Ging daar vroeger vaak studeren voor de rust en om toch nog het gevoel te hebben dat er leven is
-
samhorsman
- Newbie

- Contacteer:
Zoals Ludo al zei, ga eens naar een winkel om infrarood uit te proberen.
Echt wel gezellige warmte.
Persoonlijk doe ik makkelijk gewoon een lekkere wollen fleece aan, een muts en warme sloffen.
Ok, klinkt misschien wat gierig, maar ik kan normaal doorwerken en blijf alert.
Jouw familieleden / medebewoners zullen misschien wel eens een flauwe grap maken
Echt wel gezellige warmte.
Persoonlijk doe ik makkelijk gewoon een lekkere wollen fleece aan, een muts en warme sloffen.
Ok, klinkt misschien wat gierig, maar ik kan normaal doorwerken en blijf alert.
Jouw familieleden / medebewoners zullen misschien wel eens een flauwe grap maken
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Als de ruimte niet zeer goed geïsoleerd is, dan kan je de juiste soort infraroodverwarming overwegen. Ik heb het dan _niet_ over die goedkope stralertjes die iedereen kent. Die zijn geen goeie oplossing als je daar meerdere dagen uren zit. Ik heb het over de nieuwere generatie infraroodpanelen.ludo schreef: ↑20 januari 2019, 12:38 Infrarood verwarming
https://www.coolblue.be/nl/product/6426 ... gJxGPD_BwE
Lees https://www.lowtechmagazine.be/2014/03/ ... rming.html eens voor meer info.