CCV rekent handelaars geen abonnement aan voor verwerking van Bancontact

0
Reageer
CCV rekent handelaars geen abonnement aan voor verwerking van Bancontact

Goed nieuws voor handelaars die betalingen met een Bancontact-kaart aanvaarden en aangesloten zijn bij CCV. De organisatie gaat de gegevens ervan voortaan zelf verwerken. Ze rekent daarvoor in tegenstelling tot marktleider Worldline geen maandelijkse abonnementskosten aan.

Handelaars die aangesloten waren bij CCV konden al transacties met de Bancontact-kaart aanvaarden, maar het bedrijf stuurde die voor verwerking door naar Worldline.

Bancontact heeft zijn betaalsysteem nu echter ook opengesteld voor meerdere betaalverwerkers. Hierdoor krijgen de handelaars extra mogelijkheden om hun leverancier voor betaaldiensten zelf te selecteren. De zogenaamde verwervers verwerken alle betalingen die in de fysieke winkel of online via Bancontact gebeuren en storten het geld door naar de rekening van de handelaar.

De leveranciers van betaaldiensten rekenen de handelaar een vergoeding aan voor hun werk. Bij Worldline gebeurt dat onder meer via een abonnementsformule, CCV doet dat niet en stapt volledig over op een tarifering van transacties. Door het openstellen van de verwerking kan op dat vlak meer concurrentie spelen.

Lees ook:

- Direct overschrijven naar rekening bij andere bank mogelijk vanaf november 2018 
- Belgen betalen gemiddeld 1,3% minder voor zichtrekening 
- Contactloos betalen vooral populair in voedingshandel

 

Vindt u het artikel interessant? Geef uw score
(1 stem, gemiddeld 5 van de 5)


Categorie: Algemeen nieuws over betalen en kaarten