Check of je bank je echt belt

Wil je er zeker van zijn dat je gebeld wordt door een echte medewerker van je bank en niet door een fraudeur? Met ‘Check je Gesprek’ biedt ING een mogelijkheid om dat te controleren.
Klanten van ING die gebeld worden voor hun financiële zaken kunnen in hun ING Banking-app onderaan het inlogscherm de knop ‘Check je Gesprek’ vinden. Daar kunnen ze tijdens het gebrek meteen hun telefoonnummer intypen. Het belsysteem van ING controleert dan onmiddellijk of er inderdaad een ING-medewerker naar het telefoonnummer van de klant belt. De klant ziet vervolgens op zijn scherm of het telefoontje legitiem is of niet en welke stappen hij of zij eventueel moet ondernemen in geval van fraude.
Deze nieuwe functie werd vorig jaar al geïntroduceerd in ING Nederland. Sindsdien daalde het aantal bankhelpdeskfraudes er met 43%. Ook geeft 78% van de ING-klanten aan zich dankzij de functie weerbaarder te voelen tegen fraudeurs.
ING hoopt nu op eenzelfde effect in België. 61% van de Belgen zegt al eens in aanraking te zijn gekomen met een poging van bankfraude. 79% vraagt ook om meer ondersteuning van hun bank in de strijd tegen fraude.
De nieuwe functionaliteit in de app wordt uitgerold tussen 8 en 14 mei 2025.
- Binnenkort online betalen met Wero in België, Duitsland en Frankrijk
- Hoe doet u het voordeligst betalingen en geldopnames in het buitenland?
- Banken starten met naamcontrole bij overschrijvingen
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.