Contact

Sparen bij BNP Paribas Fortis

  • Spaarrekening: beoordeling van spaarbanken

User reviews

X_KANTOREN_GEVONDEN

Beoordeeld door Boke
Algemene beoordeling 
 
9.0
Tarieven 
 
8.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
10.0
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Janneman
Algemene beoordeling 
 
7.5
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
10.0
- Een van de beste online banking programmas
- Mits onderhandeling goede tarieven ( kan zelfs mee met nichespelers )
- Zeer duidelijke informatie & rekeningafschriften
- Beste prijs/kwaliteit van grootbank
- Moeilijk om buiten kantooruren een afspraak te maken
- Klantendienst duurt lang ( maar heeft het tot heden altijd alles opgelost!)
- Onderhandelen is de boodschap...
- dure zichtrekeningen
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Stier (Bijgewerkt: Juni 22, 2010)
Algemene beoordeling 
 
6.5
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
6.0
De duidelijkste uitreksels voor een dubbele boekhouding.
Voor vennootschappen zijn de tarieven beter en duidelijker dan de andere grootbanken.
Professionele communicatie naar bedrijfsklanten.
Ze zijn gestopt met hun jaarlijkse enquètes.
Ze hebben de Lehman Brothers beleggingen van hun klanten onmiddellijk zonder zever op hun kosten vergoed.
Geen cash-afhalingen aan automaten in andere coupures dan 20 € & 50 €.
Stilstand in innovatie PC-Banking & selfbanking.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Jonckers
Algemene beoordeling 
 
6.5
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
Duidelijke uitreksels.
Prima Online-banking.
Flexibele afspraken met personal banker (zelfs op zaterdag).
Betalen voor zichtrekening en betaalkaarten.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door citybird
Algemene beoordeling 
 
6.0
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
8.0
Uitgebreide mogelijkheden via hun online bankieren. Snelle service en opvolging door personal banker. Mogelijkheid om na de kantooruren en op zaterdag een afspraak te maken met je personal banker. Uitgebreid netwerk van kantoren.
Hoge kosten.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door tZetZefLy
Algemene beoordeling 
 
5.0
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
7.0
goede online banking
groot overzicht producten
groot kantoornet
betalende basisservice (en duur)
stalking met eigen (slechte) producten
helpdesk niet de snelste
rente niet hoogste van markt
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Stavr0s
Algemene beoordeling 
 
5.0
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
4.0
Online banking 
 
8.0
Overzichtelijke online banking
Proberen je altijd iets aan te smeren; maar veel moeilijker om iets gedaan te krijgen wat hen geen geld opbrengt
Onflexibel om afspraken te maken
Betalend voor heel wat zaken (zichtrekening, digipass, kredietkaart)
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Davy V
Algemene beoordeling 
 
4.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
8.0
Meestal bij de goedkoopste ivm leningen.
Duidelijke uittreksels.
Voor alles moet je betalen.
Opdringerige medewerkers die producten willen verkopen.
Gemiddelde rentetarieven.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door pmari
Algemene beoordeling 
 
3.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
4.0
Inderdaad weinig positief te melden.
- continue verandering van personeel die altijd ander verhaaltje brengen
- geen opvolging dus.
- slechtste spaarrentes van de markt en zijn meestal ook bij de laatsten om deze te verhogen.
- ook voor de lening van 2 dochters een slecht voorstel gekregen vergeleken met Belfius/Argenta, ondanks redelijk goede klant te zijn (geweest).
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Sirenal
Algemene beoordeling 
 
1.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
1.0
Geen positieve opmerking
Nieuwe Spaarrekening Plus kan niet online (website/app) worden geopend.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Alex2610
Algemene beoordeling 
 
1.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
2.0
geen, niks, rien, nothing!
te veel om op te noemen. na 42 jaar klant, in hetzelfde agentschap, bedrogen en belogen door een adviseur, die ik vertrouwde, ivm beleggen. klacht neergelegd... en je vliegt buiten. was ik ook zelf van plan!
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Cabrio113
Algemene beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Geen enkele positieve melding die het vermelden waard is!
Denken alleen aan hun eigen zakken!
Enkele jaren geleden veranderden ze de sterrekening automatisch naar een gewone omdat de tarieven hetzelfde waren. Nu hebben ze de spaarrekening plus en zou je denken dat ze de gewone spaarrekening automatisch naar een spaarrekening plus veranderen maar niets is minder waar! Begrijp zelfs niet waarom ze de plus rekening hebben uitgevonden, waarschijnlijk om de mensen zo nog maar in't zak te zetten. De mensen moeten zelf de rekening openen. Ze konden beter de intresten van de gewone spaarrekening omhoog brengen naar minstens het niveau van de plus! Raar dat in België de rente zo laag blijft terwijl in Duitsland dit 2x hoger is!
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door spaaranna
Algemene beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Niks positiefs te berichten
Klantendienst NULL
Onvriendelijk
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Vaganzza
Algemene beoordeling 
 
6.3
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
6.0
Groot kantorennet
Online banking kan een stuk beter, kosten op de zichtrekening, rente op online spaarrekening in de middenmoot, het ene kantoor is het andere niet
Was this review helpful to you? 1 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door PietyBoy
Algemene beoordeling 
 
9.0
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
10.0
Voor mijn woninglening een heel goede rente gekregen. Bij andere banken stond men met de mond vol tanden.
De app is heel uitgebreid en veel verbeterd ten opzichte van eerdere versies.
Ook heel tevreden van de verzekeringen (in feite AG Insurance).
Spijtig van de maandelijkse kosten voor de pack.
Geen enkele spaarrekening die nog iets deftig oplevert. Ook de rente van de ster spaarrekening is volledig afgebouwd. Ik versluis nu maandelijks 500 euro naar DB saving plan.
Was this review helpful to you? 3 8 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door PIEP (Bijgewerkt: Juni 16, 2010)
Algemene beoordeling 
 
6.8
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
PC banking heel gebruiksvriendelijk. Bekwaam en behulpzaam personeel (afhankelijk van filiaal?)
Goede tel. klantendienst.
Tarieven vrij hoog.
Rente (als eerste omlaag, als laatste omhoog)
Was this review helpful to you? 1 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door DiViAn
Algemene beoordeling 
 
6.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Mijn kantoor althanis is zeer klantvriendelijk
Afspraak maken gaat zonder moeite
Kennis van de markt en diverse financiële producten
Dynamisch kantoor, raadgevingen, info over secundaire markt
Online banking, zeer rijk aan functionaliteiten en gebruiksvriendelijk
Kosten, kosten, kosten, voor alles zijn er kosten of je moet gaan onderhandelen
Proactiviteit kan beter
Was this review helpful to you? 1 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Lazy (Bijgewerkt: Juni 15, 2010)
Algemene beoordeling 
 
5.5
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
3.0
Fantastisch handige en volledige onlinebanking (zie echter ook negatieve punten)
Bijzonder klantvriendelijk personeel
Duidelijk uittreksels
Groot kantorennet
Als ze bij transfers uw geld wat langer kunnen vasthouden, zullen ze het niet laten.
Online-overschrijvingen traag (zelfs tussen eigen zicht- en spaarrekening), saldi niet meteen bijgewerkt en grote bedragen doen er lang over
Sterke verlaging rente van (jonge) onlinerekening om spaarders te doen overstappen naar rekening waar getrouwheidspremie zwaarst doorweegt. Zal ik niet vlug vergeten.
Geen prijsbreker
Was this review helpful to you? 1 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door gerdoes
Algemene beoordeling 
 
4.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
7.0
Was this review helpful to you? 4 9 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door fie08
Algemene beoordeling 
 
5.3
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
8.0
- Veel bankfilialen
- Behulpzame loketbedienden
- Proberen je allerhande producten aan te smeren die je helemaal niet nodig hebt. Je krijgt dan ook niet de volledige en correcte info daarover
- Lage rente
Was this review helpful to you? 2 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door eureka
Algemene beoordeling 
 
3.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
2.0
Ik zou het niet weten.
Lage rente en zowat voor alles worden er onkosten aangerekend, zelfs om geld uit de muur te halen en om aan PC-banking te doen.
Was this review helpful to you? 2 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door de stucker
Algemene beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
3.0
Altijd vriendelijk soms zelfs te vriendelijk. Toen ik zei dat ik gedeeltelijk overstapte naar een ander bank zelfs de moeite niet gedaan wat de reden was??????
dure tarieven. moeten voor alles geld krijgen. bij vergetelheid van betalen onmiddellijk bijkomende kosten, zelfs voor een trouwe en goede klant. Lijden aan grootheidswaanzin en zijn qua beleggingen zelf niet goed op de hoogte of prijzen hun dure waren aan.
Was this review helpful to you? 2 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door SIMBEER (Bijgewerkt: Februari 29, 2012)
Algemene beoordeling 
 
4.0
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
4.0
Online banking 
 
4.0
PC BANKING GEBRUIKSVRIENDELLIK
TARIEVEN VRIJ HOOG en INTRESTEN TE LAAG
Was this review helpful to you? 4 2 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door MiCreations
Algemene beoordeling 
 
10.0
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Goede inhoudelijke opvolging van beleggingsportefeuille, met overzichtelijke online tools.
Ruime beschikbaarheid klantendienst en veel mogelijkheden via phone Banking!
App kan nog iets uitgebreider..
Was this review helpful to you? 9 16 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Beegee (Bijgewerkt: Januari 01, 2016)
Algemene beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
Al 10tallen jaren klant met veel producten. Steeds professionele opvolging ook proactief door specialisten.
Van alles wat, uitgebreid gamma zelfs combi als persoon en bedrijf
App is prima, maar graag nog effectenverrictingen kunnen uitvoeren ook aub
Hier vind ik mn langbetrowbare soliede partner voor mn financiele dingen .
Is ook geen eendagsvlieg, mn contactpersonen zijn al meer dan 20 jr dezelfde, da vind ik persoonlijk heeeel belangrijk
Zie opmerking app : effectenverrichtingen te zien doch enkel op pc aan te vragen
Was this review helpful to you? 9 13 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door marcopolo33
Algemene beoordeling 
 
5.0
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
9.0
slechte tarieven, te groot geworden bank, denkt alles te mogen en kunnen vanwege hun marktaandeel.
Was this review helpful to you? 4 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door jules (Bijgewerkt: Juni 16, 2010)
Algemene beoordeling 
 
2.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
8.0
PC banking een van de beste.
De hoogste tarieven, de laagste rente, geen communicatie (antwoorden zelfs niet op brieven) EN stoemelinks de regels veranderen.
Was this review helpful to you? 4 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door haelewyn
Algemene beoordeling 
 
6.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
7.0
- Ster Spaarrekening is naar mijn gevoel de beste op de markt. Hogere inleg per jaar mogelijk dan bij andere banken.
- Het onthaal en de bereidwilligheid om de klant te helpen lijken me in mijn kantoor nog ok. Niet hautain.
Als je een beetje tijd en geduld hebt komt het uiteindelijk wel in orde. Maar ik heb alleen nog maar makkelijke vragen
gesteld. Ik hou mijn hart vast voor de opvolging van een probleem of moeilijke vraag.
- Goede en bereidwillige telefonische klantendienst.
- Zichtrekening via Hello Bank, de rest via BNP Fortis vormt een mooi geheel dat heel goed beheerbaar en controleerbaar is.
- Hun Pc banking vind ik maar niets. Beetje oubollig (wel nog overzichtelijk en bruikbaar) en te weinig mogelijkheden om zelf dingen te veranderen aan je bankproducten. Ik haat al dat geklooi met codes overtikken naar overal. Het kan ook anders en even veilig ! Simpele dingen als een begunstigde samen bewaren met een gestructureerde mededeling kon ik niet vinden in de software.
- Personeel weet het allemaal zelf niet meer. Men trok 45 minuten uit voor het openen van een rekening (afspraak) en slaagde er amper in mijn burgerlijke staat en adres gewijzigd in het systeem te krijgen. Het openen van de nieuwe rekening werd bijna afgelast / uitgesteld omdat de bediende niet door de software geraakte. Voordeel : de geplande verkoopspraatjes (lees : aansmeren van andere producten) werden ook afgelast. Mooi zo :-)
Nadien nog wat problemen met een Access kaart die ik kreeg. Die kreeg dezelfde bediende maar niet volledig actief. Uiteindelijk heeft een collega eens gekeken en de boel geregeld.
- BNP heeft zelf geen zichtrekening die gratis is, maar Hello heeft dat wel. Voor de zichtrekening ben ik dus klant bij Hello bank. Voor de Ster spaarrekening ben ik bij BNP Fortis. Die combinatie die vanop één homebanking abonnement te raadplegen is en met één bankkaart wordt doodgezwegen en moet je zelf gaan zoeken en construeren. Maar het werkt wel goed.
- Storten van een cheque op rekening of het laten aanmaken van een bankcheque met de Hello rekening is alleszins prijzig en op zich al een reden om deze bank niet mijn hoofdbank te maken.
- Gewone spaarrekeningen bij BNP brengen enorm weinig op. De marktleider onderscheidt zich niet van de concurrentie.
Was this review helpful to you? 10 14 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door isabel
Algemene beoordeling 
 
4.0
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
4.0
Online banking 
 
7.0
On line banking
weinig correcte mensen, altijd maar proberen pushen
Was this review helpful to you? 9 9 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Tim (Bijgewerkt: Juni 04, 2019)
Algemene beoordeling 
 
3.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
4.0
Online banking 
 
6.0
Online bankieren en integratie met bancontact app
Deze bank is enkele jaren geleden failliet gegaan. Alle aandeelhouders waren hun centen kwijt. Behalve een naamsverandering is er niets essentieel veranderd.
Ze weigeren verzekeringen aan minder gefortuneerde klanten. Ik was als 24-jarige zogenaamd een te groot risico voor autoverzekering. De bank wou dat ik mijn auto op maam van mijn ouders liet inschrijven. Dat is 1. Discriminatie en 2. Fraude...
Was this review helpful to you? 8 6 Rapporteer deze beoordeling
PAGINA_X_VAN_X

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen