Belfius kiest voor Mobile first-aanpak

Belfius kiest voor een omnichannel-Mobile first-benadering. De bank sluit daarom met vier partners een samenwerkingsakkoord.
Omnichannel houdt in dat de klant altijd dezelfde ervaring moet hebben als hij in contact komt met de bank, ongeacht of dat via het kantoor, de telefoon, het pc-bankieren, het mobiel bankieren of de sociale netwerken is. Mobile First betekent dat de nieuwe toepassingen van de bank erop gericht zijn om eerst via smartphone of tablet uit te voeren. De bank stelt immers vast dat steeds meer klanten mobiel bankieren. Bovendien biedt dit de mogelijkheid om de klantenbenadering te personaliseren.
Om dit verder uit te bouwen, sloot Belfius partnerakkoorden met NGData, Inventive Designers, Proximus en Eggsplore. NG Data levert technologie op het vlak van het onderhouden van individuele klantenprofielen en een fijnmazig doelgroepenbeleid. Proximus moet de connectiviteit met de kantoren en de centrale diensten verbeteren, onder meer door gebruik te maken van glasvezelkabeltechnologie. Inventive Designers ontwikkelde een platform om bedrijven beter te laten communiceren met hun klanten. En Eggsplore wil netwerkmogelijkheden bieden aan bedrijven uit de sector van de financiële technologie.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.