94, 19671

Belfius laat klanten hele dag chatten met bankier

Belfius laat klanten hele dag chatten met bankier

Belfius kan nu volop zijn regionale contactcenters gaan uitbouwen. De bank heeft een akkoord afgesloten met de christelijke vakbond om dit mogelijk te maken, schrijft De Tijd. De regionale contactcenters zorgen ervoor dat consumenten tussen 8u en 22u en op zaterdag met hun bankier kunnen skypen en chatten.

Om de regionale contactcenters te bemannen, is Belfius trouwens volop op zoek naar zogenaamde Advisors Digital Banking. Zij moeten via videoconferentie, telefoon, e-mail en chat de vragen van de klanten beantwoorden. Die kunnen gaan over het gebruik van de digitale kanalen in het kader van de aankoop van producten, het zoeken naar informatie of het uitvoeren van een simulatie. Aan de andere kant moeten ze ook proactief de klant benaderen om hem bank- en verzekeringsproducten aan te prijzen. De adviseurs moeten bereid zijn te werken in shifts tussen 8u en 22u en af en toe ook op zaterdag.

Volgens De Tijd is er al een team actief in Brussel en wordt volgend jaar een Gents contactcenter geopend. Wellicht komen er ook dergelijke centra in Antwerpen en Luik.

Lees ook:

Andere tips over spaarrekeningen, woonleningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.