Beobank wil ruimer aanbod aan financiële diensten dan Citibank

Citibank Belgium zal zich na de omdoping tot Beobank in mei meer opstellen als een retailbank die het gehele gamma bankdiensten wil aanbieden. Tot nog toe richtte ze zich vooral op de verkoop van bankkaarten en financieringen. De wijziging is het gevolg van de overname van de instelling door het Franse Crédit Mutuel du Nord.
De nieuwe naam en logo vatten de kernwaarden van de nieuwe bank samen. Zo verwijst de “Be” naar “België” en ook de rode ‘o’ is bewust geaccentueerd. Het is een grafische knipoog naar ‘openheid’ en ‘optimisme’. Hiermee plaatst Beobank zich qua filosofie op één lijn met Crédit Mutuel Nord Europe, sinds 2012 de nieuwe aandeelhouder van Citibank Belgium.
Citibank Belgium legde de focus vooral op het aanbieden van kredietkaarten en consumentenkredieten, maar Beobank wil evolueren naar een volledige retailbank die de klanten centraal stelt. Om die klanten beter te kunnen bedienen, worden de personeelsleden ook bijgeschoold. Beobank zal vertegenwoordigd worden via een netwerk van 192 verkooppunten.
In praktijk zal de naamsverandering pas zichtbaar worden vanaf 21 mei 2013. Tot dan gebruikt de bank zowel de naam als het logo van Citibank in al haar communicatie. De kostprijs van de naamswijziging wordt voor 2013 geraamd op 12 tot 14 miljoen euro.
Citibank Belgium werd op 30 april 2012 overgenomen door het Franse Crédit Mutuel Nord Europe. CMNE is de grootste bank in Noord-Frankrijk en telt 254 kantoorpunten in 7 departementen. Ze bedient ongeveer één miljoen klanten. Daarnaast is de bank al in België aanwezig met dochtermaatschappij BKCP Bank.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.