Maandelijks 4.000 nieuwe klanten voor Beobank

Sinds haar lancering in 2013 verwelkomt Beobank gemiddeld 4.000 nieuwe klanten per maand. Dit vertelt Cyril Guilloret, hoofd marketing van de bank, aan het magazine Trends.
Beobank is de oude Citibank België. De instelling kwam de afgelopen maanden in handen van het Franse Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE) en werd daarmee een zusterbank van BKCP.
Midden 2013 veranderde de nieuwe eigenaar de naam van de bank. Met “Beobank” werd een nieuwe merknaam in de Belgische markt gezet. De transformatie ging gepaard met een strakke marketing- en communicatiecampagne.
Amper zeven maanden na de oprichting haalde de opvolger van Citibank België al een naambekendheid van 62 procent. Niet slecht voor een jonge bank als u weet dat bekende middelgrote banken doorgaans een naambekendheid genieten van zestig tot zeventig procent. “Ons doel was dat twee derde van de Belgen na een jaar zou weten wie Beobank is. Daar komen we nu al bijna aan”, zegt Cyril Guilloret, hoofd marketing.
Beobank rondde haar startjaar af met bijna 440.000 klanten. Naast de bestaande klanten mag de bank sinds haar lancering maandelijks ongeveer 4.000 nieuwe klanten verwelkomen. Een gemiddelde klant neemt ondertussen 1,4 producten af. Jacques Favillier, algemeen directeur van Beobank, zou dit aantal graag zien opklimmen tot vijf of zes producten – het equivalent van een retailbank in Frankrijk. “Dat is een ambitieus maar realistisch doel, als je de verzekeringsproducten meetelt”, vindt Guilloret. “We hebben meer dan 10.000 nieuwe zichtrekeningen geopend waarop de klanten hun loon laten storten. Dat bewijst dat ze de intentie hebben van Beobank hun eerste bank te maken.”
Hoe veilig en betrouwbaar is mijn bank? Bekijk hier ratings, garantie en reviews.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.