Brusselse klanten van CBC krijgen nieuw rekeningnummer

De 25.000 klanten van KBC Brussels by CBC moeten op 1 januari 2017 van rekeningnummer veranderen. Daarnaast zullen ze ook nieuwe bankkaarten moeten activeren.
De KBC-groep besloot in 2015 om naast KBC (Vlaamse landsgedeelte) en CBC (Franstalig landsgedeelte) een aparte organisatie op te zetten voor haar Brusselse klanten. Die zou meer oog kunnen hebben voor de specifieke behoeften van de Brusselaars.
En die aanpak loont, zegt de bankgroep. De voorbije 18 maanden kon KBC Brussels, zoals de organisatie werd gedoopt, liefst 21.000 nieuwe klanten aantrekken.
Dit opzet leverde wel een praktisch probleem op. Zo kent de Nationale Bank van België aan elke financiële instelling een identificatiecode van drie cijfers toe, die verwerkt zitten in de rekeningnummers van de klanten. Wie via een voormalig KBC-kantoor in Brussel werd geworven, had de identificatiecode van KBC in zijn rekeningnummer, de klanten die via een voormalig CBC-kantoor werden aangetrokken de identificatiecode van CBC.
Om alle Brusselse klanten te verzamelen op één enkel informaticaplatform is het daarom noodzakelijk dat een deel van de klanten nu migreert. KBC verkoos ervoor om de 25.000 klanten van KBC Brussels by CBC te laten overstappen. Voor de 150.000 klanten van KBC Brussels by KBC verandert dus niets.
De CBC-klanten van KBC Brussels krijgen bijgevolg een nieuw rekeningnummer in de nacht van 31 december op 1 januari. Tevens ontvangen ze nieuwe bankkaarten. En verder moeten hun domiciliëringen worden aangepast. Voor de belangrijkste leveranciers zorgde de bank daarvoor zelf, voor andere krijgt de consument een standaarddocument dat hij aan zijn leverancier kan bezorgen.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.